Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruwe laklaag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ruwe laklaag

    Hallo

    Mijn probleem is dat ik een behoorlijk ruwe laklaag heb. Ook na het sealen & waxen is deze niet glad. Bij het aanbrengen van de wax of sealant heb ik ook de indruk dat er een pak meer weerstand is?

    Mijn stappenplan bij het wassen van de wagen.
    1) Foamlaag en vervolgens een 5tal min laten inwerken.
    2) Afspuiten met de hogedrukreiniger
    3) Wagen schoonmaken met een washandschoen (& product uiteraard)
    3) Afspuiten met de gewone "lans", zodat er minder water op de oppervlakten blijft
    4) Afdrogen
    5) Sealen
    6) Waxen

    Maar nu zit ik dus met behoorlijk ruwe oppervlakten, vooral de motorkap.

    Iemand die me enige raad kan geven?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Het kan zijn dat er nog contaminaties op de lak zitten. Deze krijg je er niet af met een gewone wasbeurt. Hiervoor moet je gaan kleien, met als resultaat dat je lak zo glad als een babyhuid wordt. Dit is ook een betere voorbereiding voor je verdere stappen en zal jou wax en sealant een betere standtijd geven.

    Comment


    • #3
      Clayen na het wassen

      Comment


      • #4
        Inderdaad, het clayen "vergeten".
        Indien je er wat meer info over wilt: http://www.wax-it.be/handleiding-zui...03-kleien.html
        Producten die je kan gebruiken: http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-clay-set.html

        En als je die dan toch zo'n beurt gaat geven, kan je eventueel ook even polieren indien je veel krasjes enz hebt: http://www.wax-it.be/handleiding-pol...dap500900.html
        Indien je het machinaal niet ziet zitten kan je, wat ook een deftig resultaat geeft maar natuurlijk minder corrigeert, eens even met bv Auto Finesse Tripple - All in One dat je aanbrengt met een Auto Finesse Double LSP Applicator Pad, over je lak gaan.

        Eens dat gedaan kan je uw wax en / of sealant aanbrengen

        Comment


        • #5
          Clayen heb ik ook al gedaan, enkel blijft de claybar quasi proper?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
            Clayen heb ik ook al gedaan, enkel blijft de claybar quasi proper?
            Kan perfect zo zijn hoor, maar dat wil niet zeggen dat die dan geen contaminaties opneemt
            'T is toch altijd aan te raden om te clayen voordat je uw wax / sealant aanbrengt. 2 maal per jaar clayen zou vrijwel ideaal zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              Kan perfect zo zijn hoor, maar dat wil niet zeggen dat die dan geen contaminaties opneemt
              'T is toch altijd aan te raden om te clayen voordat je uw wax / sealant aanbrengt. 2 maal per jaar clayen zou vrijwel ideaal zijn.
              Oh ok, ik had enkele filmpjes bekeken op youtube en daar zag je altijd een vuile claybar.
              Ik zal hem dan eerst eens clayen en zien wat het resultaat is!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Oh ok, ik had enkele filmpjes bekeken op youtube en daar zag je altijd een vuile claybar.
                Ik zal hem dan eerst eens clayen en zien wat het resultaat is!
                'K weet niet of het nu nog veel effect gaat hebben, aangezien er een sealant zit over je ruwere lak. Eerst zou die sealant er terug af moeten slijten denk ik.

                Comment


                • #9
                  Sealant kan je strippen door te ontvetten of door clayen dus dat moet goed komen als je gaat clayen . Wel zonde van je sealant natuurlijk... Nuja, heb je weer wat te doen dan

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                    Sealant kan je strippen door te ontvetten of door clayen dus dat moet goed komen als je gaat clayen . Wel zonde van je sealant natuurlijk... Nuja, heb je weer wat te doen dan
                    Ik heb enkel nog maar de motorkap gedaan dus uiteindelijk valt het wel mee.

                    Comment


                    • #11
                      De vraag is natuurlijk of je sealant/wax lang zal blijven zitten op een dergelijk ruw oppervlak. Het lijkt me dat je beter direct dat oppervlak mooi glad probeert te krijgen om dan terug te sealen met automatisch een betere standtijd.

                      Comment


                      • #12
                        Op een ruwe laklaag voel je ook echt het effect tijdens het clayen hoor, ook al komt er geen zichtbare vuiligheid vanaf. Op basis van frictie kan je voelen wanneer het ruwe kantje eraf is. Ik heb ooit een 10 jaar oude wagen geclayed die nog nooit een garage gezien had, ding voelde aan als schuurpapier. Na het clayen voelde het ding aan als een spiegel. Als je na het clayen en opdrogen aan je lak voelt (desnoods in een plastiek zak om nog beter te voelen) zou je niets of praktisch niets mogen voelen.

                        Comment


                        • #13
                          Is waar : lak die aanvoelt als schuurpapier ( bvb korrel 800) krijg je met kleien echt wel "glad" . Een licht polijstbeurtje na dit kleien , ontvetten en je kan er je wax op zetten. Die blijft nu ook veel langer zitten , tenzij je bij elke wasbeurt te veel shampoo gebruikt of......................door de carwash rijdt

                          Comment


                          • #14
                            als lak aanvoelt als schuurkorrel 800 dan is er toch iets serieus mis en zult ge het met clay niet kunnen redden
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              1200 dan ???? is als voorbeeld hé

                              Comment


                              • #16
                                als lak aanvoelt als gelijk welke schuurkorrel, dan is het met een claybar niet te redden, da's mijn punt daarover
                                wrijf maar eens met een claybar over een p2000. Eens zien hoe rap ge in de problemen zit.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  +20euro voor een klei bar. Cleaning kost nogal geld en dan moet je nog vanalles kopen . Er zijn ook mannen die dit voor een prik doen in het zwart voor een 150a200euro keuze gemaakt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Das zeker BlackHorse . Al gaat er wel nog niet snel gepolijst worden voor die prijs. Kleien heb je voor de helft daarvan zelfs

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ivm schuurpapier, ik wou hiermee bedoelen als je over de droge auto wrijft dan klinkt het net alsof je over schuurpapier wrijft, met te clayen krijg je dat volledig weg en voel je ook bijna niets meer op de lak zelf. Het proberen waard volgens mij, voor wat een claybar maar kost.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                        Ivm schuurpapier, ik wou hiermee bedoelen als je over de droge auto wrijft dan klinkt het net alsof je over schuurpapier wrijft, met te clayen krijg je dat volledig weg en voel je ook bijna niets meer op de lak zelf.
                                        Dat is idd zo , heb dit al meermaals ervaren en hoef zelfs niet te polijsten na dat kleien . Voor 200 € ken ik wel iemand die een auto volledig kleid , polijst , waxt , velgjes , bandjes , stofzuigt , enz........mijn dochter van 14 !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X