Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlaat in chromé - hoe onderhouden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uitlaat in chromé - hoe onderhouden?

M'n broer heeft een nieuwe A4 TDI met twee uitlaatpijpen in chromé die hij uiteraard graag zo proper mogelijk zou willen houden. Hebben jullie onderhoudtips?

Metalpolish en zakje staalwol kopen bij wax it, dan worden ze makkelijk proper!

Comment

+1 en in een sealant zetten of velgenwax om makkelijker het vuil af te wassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Metalpolish en zakje staalwol kopen bij wax it, dan worden ze makkelijk proper!
        Heb ik ook onlangs zo gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
        +1 en in een sealant zetten of velgenwax om makkelijker het vuil af te wassen
        Helpt dat echt? Brandt dat er niet af of zo door de hitte?

Comment

Goeie tip, wilde ik zelf ook weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Heb ik ook onlangs zo gedaan

Helpt dat echt? Brandt dat er niet af of zo door de hitte?
            Heb dat zelf gedaan met de buiten kant van mijn uitlaat, is voorlopig nog altijd proper.

Ik denk als je van die finishkare hi temp wax gebruikt dat zelf nog beter is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
              Heb dat zelf gedaan met de buiten kant van mijn uitlaat, is voorlopig nog altijd proper.

Ik denk als je van die finishkare hi temp wax gebruikt dat zelf nog beter is
              Ok, merci voor de tip! Als eind augustus m'n nieuw sierstuk geplaatst wordt, gaan we dat direct eens uitvoeren

Comment

Heb van die Mint rims wax erop gezet, is idd makkelijk proper te maken dan, gewoon met uw velgenwashandschoen er eens overgaan en het is al proper
                Was ik er nog vergeten bij te zetten.

Voor de luierikken:

Comment

Een metal polish gebruiken om dmv heel lichte staalwol (de lichtste die je kan krijgen) alles op te wrijven. Door met een polish te werken ga je de staalwol ook veel meer doen 'glijden'. Niet met gewoon staalwol op je uitlaat .

Comment

Ik zal ook nog ff "reclame" maken voor prof. polish van Poorboys....................echt voor alles inzetbaar en zo heb je niet altijd iets anders te kopen....http://www.carclean.nl/product/Poorb...PB_PP16_100723 zelf heb ik deze al ingezet voor oa lak , ramen , uitlaat , harde plastic , croom , kalkvlekken , enz..... met een prima resultaat

Comment

Kost twee keer niks en is super efficiënt.

Comment

gewoon wekelijks wassen doet ook al veel.
                        die van mij zijn nog niks aan te zien en al bijna 6maand oud.
                        niks van bescherming op momenteel.
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Belgom.

Comment

'Bijna 6maand oud'... Dat is mijn inziens nog nieuw, enigszins logisch dat het er nog nieuw uitziet. Een zekere bescherming -in de vorm van een wax of sealant- is sowieso beter dan niets. Dit losstaand van de keuze tussen de soort/merken, zeker geen punt van discussie. Ik zou het heel sterk aanraden! Zo kan je met een hogedrukreiniger dikwijls al alle vuil afspuiten zonder er met een washmitt te moeten aankomen, zeker de eerste weken na aanbreng van de bescherming

Comment

Na 6 maand kan je al een heel ander resultaat hebben. Op mijn vorige auto wist ik nog niks van detailing, en ben ik er pas na een zestal maanden (en een halve winter) aan begonnen. 20000 km laten serieus wat roet en andere troep achter

Sent from my iPad using Tapatalk
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Die nieuwe menzerna universal polishing cream is echt fantastisch.

Als je uitlaat eenmaal proper staat (eventueel met staalwol 0000) gaat hij eenvoudig reinigen alsook beschermen. Gewoon aanbrengen met een microvezeldoekje en afwrijven, hij bevat zo goed als geen schuurkorrel dus is erg gebruiksvriendelijk.
                                En bovendien is hij echt niet duur IMHO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Die nieuwe menzerna universal polishing cream is echt fantastisch.

Als je uitlaat eenmaal proper staat (eventueel met staalwol 0000) gaat hij eenvoudig reinigen alsook beschermen. Gewoon aanbrengen met een microvezeldoekje en afwrijven, hij bevat zo goed als geen schuurkorrel dus is erg gebruiksvriendelijk.
                                  En bovendien is hij echt niet duur IMHO.

Zie mijn reclamepost #8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                    Belgom.
                                    Belgom is en blijft het beste wat er is voor alu en chromé. En zeker geen staalwol. Gewoon zachte doek.

Speciaal ontworpen voor de bling bling HD mannen. En die weten wat blinken is!

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                    X