Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tip: leestekens, hoofdletters, spelling,... Dat verhoogt alvast je professionaliteit. Wat extra uitleg kan ook geen kwaad denk ik, net zoals wat fotomateriaal .
Als de auto op voorhand "gekuist" is , wat is daar dan de bedoeling van ?? Om auto's te "poetsen" en er geld aan over te houden zal je wel echte liefhebbers moeten vinden ( duurdere wagens , oldtimers , andere....) , voor de meeste mensen is een auto al proper genoeg na een wasstraatbezoekje en veel meer dan die kost willen ze er MEESTAL niet aan besteden. Ik wens je wel succes .
De meeste gewone mensen zouden dat ook eens kunne gebruiken aan hun wagen.
Maar het is inderdaad de bedoeling dat ik vooral ook echte autoliefhebbers vind.
En het is niet de bedoeling dat die op voorhand gekuist wordt. Want tegen dat je hier bent is die al weer vuil.
Mensen die geinteresseerd zijn kunnen mij steeds bereiken op het emailadres: jonastie_boys@hotmail.com.
En waar ik dit steeds doe is in West-Vlaanderen gelegen in Belgie.
vriendelijke groeten Jonas
p.s hopelijk zijn er hier mensen tussen die hun wagen willen laten doen.
Ik heb dat zelf ook reeds overwogen om zoiets op te starten.
Telkens kom ik weer terug van mijn idee daar zoiets een stevige investering vraagt(locatie, materiaal-stock, etc) en vooral hoe je aan dergelijk clienteel komt, en kan behouden...
Eens je de naam opgebouwd hebt geraak je er wel maar voor zoiets te starten lijkt het me beter eerst klanten te zoeken en in bijberoep te starten.
Of is dat je bedoeling om maar lucratief wat wagens te doen?
Komt niet echt professioneel over. Post ééns een paar wagens die je hebt gedaan.
Je moet ergens beginnen natuurlijk..........makkelijk is het zeker niet maar het KAN . Wil je echt "professioneel" overkomen dan lees je beter eerst wat meer de # 's en neem je ze ter harte.......... door HOOFDLETTERS , leestekens ed te gebruiken ...........
Veel succes met je zaak alleszins. Een fotoreportage (zoals volgende: http://www.autoblink.be/Projecten/Ol...edes_230SL.php ) is ook altijd interessant natuurlijk. Een nette site (met bijbehorende webmaster) is ook handig .
Je moet ergens beginnen natuurlijk..........makkelijk is het zeker niet maar het KAN . Wil je echt "professioneel" overkomen dan lees je beter eerst wat meer de # 's en neem je ze ter harte.......... door HOOFDLETTERS , leestekens ed te gebruiken ...........
En een 'hotmail' adres komt ook niet echt professioneel over he, zelfs al start je in bijberoep/hobby.
Persoonlijk zou ik niet geneigd zijn om mijn auto bij jou binnen te brengen, als ik de hoofdpost lees. En dat terwijl je misschien evengoed kwalitatief werk aflevert, maar zo komt het gewoon niet aantrekkelijk over, snap je?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Hij komt komt mss niet professioneel over maar kan een enorme crack zijn in wat hij doet . Ken er zo veel zonder diploma of die een schrijfwijze meester zijn .
Hij komt komt mss niet professioneel over maar kan een enorme crack zijn in wat hij doet . Ken er zo veel zonder diploma of die een schrijfwijze meester zijn .
Dat hebben anderen hier toch ook al gezegd.
Dat is net het punt als je iets nieuw wilt starten doe het dan meteen goed.
Net van school en al meteen alle leestekens vergeten, een hotmail adres gebruiken voor een zaak.
Dit is allemaal niet goed voor je klantenbinding.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Jonas is van vlakbij. Donderdag doet ie een auto, en ik heb hem wat tips gegeven over hoe je een showoff kunt maken (verwezen naar detailingworld, autodetailing.nl en Carclean.nl).
Ik kijk uit naar het resultaat. Een wagen perfect afleveren is één, jezelf en je zaak verkopen is twee. Persoonlijk zou ik liever iemand hebben die goed is in het eerste... Maar zonder het tweede geraak je idd niet aan klanten.
Als hij er een cent mee zal willen verdienen, gaat hij goed moeten kunnen rekenen : producten, pads, machines,... enerzijds, en werktijd anderzijds.
Hij mag ook niet vergeten dat er ook zoiets is als sociale bijdragen (ook in bijberoep), verzekering (want je bent niet op je eigen wagen bezig, en op prof. basis, dus vergeet je familiale), en Vadertje Staat zal ook zijn graantje willen meepikken.
Dit alles moet je afwegen tegen de prijs die je potentiële klant wil betalen. Gezien hij nog geen enkele referentie heeft, kan ik me moeilijk inbeelden dat hij direct een Porsche of Maserati op zijn oprit krijgt om aan de slag mee te gaan. Is iemand met een doordeweekse wagen bereid om 150 of 200 euro te betalen (dat is volgens mij de prijs om er aan uit te geraken) om zijn wagen terug in showroomstaat te zetten?
Ik ben ook heel benieuwd naar de toegepaste werkwijzen, zullen er machines ingezet worden, zo ja welke ? Met welke producten gaat ie aan de slag ?
Hotmail/gmail/yahoo/...-emailadres maakt volgens mij weinig uit maar er zijn natuurlijk mensen die daar argwanend tegenover staan, misschien omdat oplichters ook altijd gebruik maken van dergelijke adressen.
Wat natuurlijk wel uitmaakt is de naam van je zaak, ik hoop dat de topicstarter zijn zaak niet "jonastie_boys" gaat noemen want dan zal hij op basis van de naam van zijn zaak weinig of eerder geen klanten met exclusieve wagens aantrekken... Communicatie is ook zeer belangrijk, dus als men ziet dat een "zaakvoerder" geen hoofdletters gebruikt, hier en daar een n vergeet (maakt een marginale indruk) leestekens vergeet enzovoort dan zal dit ook niet bijdragen aan het imago van een zaak.
Alle begin is moeilijk, het is een kwestie van vol te houden, hard te werken en altijd bij te leren en te verbeteren. Enkel zo kan je succes boeken.
Ik versta sommige mensen hun reacties, en dat helpt mij juist want zo kom ik te weten wat belangrijk is om te groeien in dit vak en mensen te vinden die hun auto bij mij willen laten doen.
Dus wie nog info heeft wat ik beter kan doen laat maar weten alle hulp is welkom.
En de naam zal niet Jonastie_Boys zijn maar ik denk eerder aan de naam: West Coast Detailer !
Wie betere ideeën heeft voor een naam mag het me gerust laten weten ook
Jonas is van vlakbij. Donderdag doet ie een auto, en ik heb hem wat tips gegeven over hoe je een showoff kunt maken (verwezen naar detailingworld, autodetailing.nl en Carclean.nl).
Ik kijk uit naar het resultaat. Een wagen perfect afleveren is één, jezelf en je zaak verkopen is twee. Persoonlijk zou ik liever iemand hebben die goed is in het eerste... Maar zonder het tweede geraak je idd niet aan klanten.
Als hij er een cent mee zal willen verdienen, gaat hij goed moeten kunnen rekenen : producten, pads, machines,... enerzijds, en werktijd anderzijds.
Hij mag ook niet vergeten dat er ook zoiets is als sociale bijdragen (ook in bijberoep), verzekering (want je bent niet op je eigen wagen bezig, en op prof. basis, dus vergeet je familiale), en Vadertje Staat zal ook zijn graantje willen meepikken.
Dit alles moet je afwegen tegen de prijs die je potentiële klant wil betalen. Gezien hij nog geen enkele referentie heeft, kan ik me moeilijk inbeelden dat hij direct een Porsche of Maserati op zijn oprit krijgt om aan de slag mee te gaan. Is iemand met een doordeweekse wagen bereid om 150 of 200 euro te betalen (dat is volgens mij de prijs om er aan uit te geraken) om zijn wagen terug in showroomstaat te zetten?
Ik ben ook heel benieuwd naar de toegepaste werkwijzen, zullen er machines ingezet worden, zo ja welke ? Met welke producten gaat ie aan de slag ?
Sent from my iPad using Tapatalk
Met je prijsschatting zit je nog een heel pak onder de prijs van dergelijke detail.
2 jaar terug heb ik mijn eigen wagen eens gedetailled zoals het zou moeten zijn, stond echt in showroomstaat dan. Naderhand heb ik elk product herbekeken en genoteerd hoeveel gebruikt werd en zo berekend wat zo'n detail kost.
In die tijd had ik nog veel basic producten van genre Poorboys en blackfire etc. polishes waren wel van gloss it.
Ik heb daar een geheel excel bestand van en enkel aan materiaal alleen kwam ik uit op 93€(op een seat leon, dus vrij kleine wagen)
Tel daar nog eens de 17 werkuren bij die erin gekropen zijn aan xx€/uur...
Comment