Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van kuisen tot waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als vuistregeltje zegt men gewoonlijk: als je er over gaat met je vingernagel, en je blijft haken, dan is het te diep om volledig weg te polieren.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Echt croom is meestal heeeeeeeeeeeel dun........corrigeren is amper mogelijk en het is btw keihard......

Tegenwoordig zijn idd de cromen stukken aan een auto gespoten , maar ik steek mijn hand daar niet voor in het vuur .

Vraag het eens aan de dealer/verkoper , dat zijn nu eens dingen die ze mogen weten als ze een auto willen verkopen , niet ?

De cromen delen bij mijn auto bescherm ik gewoon met een synthetische wax , zo blijven ze ook langer mooi en krijg je geen kalkplekken die in de bovenste laag dringen en amper weg te krijgen zijn.

Comment

• Daar zal niets meer aan te doen zijn vermoed ik.

Comment

• Heeft er iemand goede ervaringen met van die wax spray (turtle ice wax, meguiars quik wax, autoglym aqua wax) ??

Comment

• Goed voor efkes. Overleeft de volgende wasbeurt niet

Comment

• dat moet ik toch tegenspreken

da's zeker goed voor een wasbeurt of 6... als ge tenminste wast met de juiste shampoo.

Ik heb die van Mothers en van Smartwax. Daarvoor ook Reload gehad. Aanbrengen is even makkelijk als een quick detailer maar de houdbaarheid is wel pakken groter.
              www.peugeotforum.be

Comment

• van kuisen tot waxen

Ik had het op de bovengenoemde merken. Reload krijgt bv. heel goede kritieken, ikzelf heb er echter geen ervaring mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                  Heeft er iemand goede ervaringen met van die wax spray (turtle ice wax, meguiars quik wax, autoglym aqua wax) ??
                  Die turtle-ice is nogal vettig , en je hebt -tig keer meer moeite met het opblinken na aanbrengen dan bvb met een spraywax van Mothers of de spray-sealant van Reload .

Die laatste 2 kan je zelfs op een natte auto aanbrengen ( spray je doek in , niet je lak ) , droog gewoon je auto af als altijd en loop na met een fijne microvezeldoek of gebruik de fijne kant van je droogdoek .

Als je dan toch je auto afdroogt is het idd een kleine moeite om een spraywax oid te gebruiken als hulpmiddel om zowel beter te drogen als om een bescherming te hebben op je lak . Niets gaat boven het aanbrengen van een wax of sealant ( al dan niet vaste of vloeibare versies ) met een mousse padje , laten curen en oppoetsen en bij de volgende beurten telkens "boosten" door die spraywax of andere spray.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                    Heeft er iemand goede ervaringen met van die wax spray (turtle ice wax, meguiars quik wax, autoglym aqua wax) ??

Als je op zoek bent naar een vorm van bescherming die supersimpel is een weinig tijd vraagt, overweeg dan zeker Nanolex Washcoat.
                    Ik gebruik dat tijdens winterperiodes en ben er echt férm content van.

Comment

• iemand een idee hoe je best krassen uit rvs krijgt ( dit is de kader van het voorraam van m'n a5 cabrio)?

Comment

• hoe krijgt ge krassen uit metaal? Die worden eruit geschuurd. Geen enkele polish zal u hierbij uitsluitsel geven. Kras uitschuren en steeds met fijner schuurpapier tot je aan een P2000 zit. Je kan nog verder gaan tot P3000 als je niet meer wil polijsten.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• .............en regelmatig een sealant erop zetten , dan blijft het nog mooi ook !

Comment

• Snelle full detail gedaan van de wagen van de buren, ze vroegen of ik hem eens onder handen wou nemen want ik wrijf precies nogal veel aan mijn wagens :p

Ford focus van 9 jaar oud, onder tl en halogeen lampen een leuk oranje achtige kleur.

Het moest snel gaan (toch een dag aan gewerkt), dus enkel een foto voor en na van een paneel. De andere kant was nog erger dan dit, maar heb hem als nieuw gekregen. Met dap 900 en monello producten.

Voor:

Na:

Comment

• Ik werk met een DAP 900 V2, Festool pads (oranje, wit, zwart) en de bijhorende Festool polijstpasta's (5000/8000/11000).
                              Nu merk ik op dat zelfs na een 3-stapscorrectie ik nog steeds swirls in de lak heb. (VW Beetle / Z4/ C220/...). De gekende polierstappen en bijhorende handelingen worden gevolgd. Heeft er nog iemand ervaring met die Festool-polishes? Ik zie vaak 3-stapscorrecties passeren en die autolakken zijn krasloos... Na zovele uren werk in een auto te steken wil ik ook zo een krasloze lak zien ipv een half resultaat ...

Alvast bedankt!

Anthony

Comment

• Grand scenicman, doe jij soms eens een auto om iets bij te verdienen? Mijn zusje haar Evoque heeft dubbele pech. Eerst is er hagel op gevallen (moet nog hersteld worden). Om de schade van de hagel te zien is ze naar de carwash geweest. Weet niet wat daar gebeurde, maar haar auto staat nu vol met krassen. Echt erg. Niet door de lak maar wel goed zichtbaar. Ze woont in Lokeren... Hij moet nu wel eerst nog hersteld worden van de hagelschade, maar daarna zou hij eens onder handen moeten genomen worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  hoe krijgt ge krassen uit metaal? Die worden eruit geschuurd. Geen enkele polish zal u hierbij uitsluitsel geven. Kras uitschuren en steeds met fijner schuurpapier tot je aan een P2000 zit. Je kan nog verder gaan tot P3000 als je niet meer wil polijsten.

Is dat geen geborstelde RVS ? Als je daar begint op te schuren & polijsten, ga je een blinkende plek maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anthonyvanw Bekijk Berichten
                                    Ik werk met een DAP 900 V2, Festool pads (oranje, wit, zwart) en de bijhorende Festool polijstpasta's (5000/8000/11000).
                                    Nu merk ik op dat zelfs na een 3-stapscorrectie ik nog steeds swirls in de lak heb. (VW Beetle / Z4/ C220/...). De gekende polierstappen en bijhorende handelingen worden gevolgd. Heeft er nog iemand ervaring met die Festool-polishes? Ik zie vaak 3-stapscorrecties passeren en die autolakken zijn krasloos... Na zovele uren werk in een auto te steken wil ik ook zo een krasloze lak zien ipv een half resultaat ...

Alvast bedankt!

Anthony

Hou er rekening mee dat een geringe correctie niet steeds aan de producten te wijten is maar ook de techniek speelt een rol.

Er moet voldoende druk zijn, de correcte hoeveelheid polish moet gebruikt worden en de polish moet lang genoeg verwerkt worden. Dit alles kan veel verschillen bieden naar resultaat. Werk altijd eerst op één paneel om daar te testen wat er precies nodig is om het gewenste resultaat te bekomen.
                                    Denk er ook aan dat de correctie uit de eerste stap moet komen, de volgende stappen dienen enkel ter verfijning en het bereiken van een hoogglans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      Hou er rekening mee dat een geringe correctie niet steeds aan de producten te wijten is maar ook de techniek speelt een rol.

Er moet voldoende druk zijn, de correcte hoeveelheid polish moet gebruikt worden en de polish moet lang genoeg verwerkt worden. Dit alles kan veel verschillen bieden naar resultaat. Werk altijd eerst op één paneel om daar te testen wat er precies nodig is om het gewenste resultaat te bekomen.
                                      Denk er ook aan dat de correctie uit de eerste stap moet komen, de volgende stappen dienen enkel ter verfijning en het bereiken van een hoogglans.
                                      Bedankt Simoni!
                                      'k Had hier nog niet komen kijken toen ik langskwam vandaag. Nogmaals een pluim voor de mooie service die jullie aangeboden hebben.
                                      Wanneer mijn machine terug is, neem ik de mijne nogmaals onder handen en laat ik je weten hoe het verlopen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Is dat geen geborstelde RVS ? Als je daar begint op te schuren & polijsten, ga je een blinkende plek maken.
                                        dat is juist en dan moet ge ook als laatste stap met een soort van schuurspons altijd in dezelfde richting wrijven om dat effect terug te krijgen
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          met een soort van schuurspons altijd in dezelfde richting wrijven om dat effect terug te krijgen
                                          +1 !

3 M heeft zulke sponskes....die kregen wij ook altijd mee als er een dampkap in inox geplaatst werd .

Comment

Working...
                                          X