Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van kuisen tot waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

je gebruikt geen volledige pot poorboys op een auto, en je doeken, pads,... gebruik je ook meer dan een keer. Het totaal maken van de aankoopprijs van de gebruikte produkten, is iets te kort door de bocht. Maar ik vermoed dat je daar echter al rekening mee gehouden had.

Ik heb er zelf in feite nog nooit bij stilgestaan hoeveel product je verbruikt op een auto. Ik weet dat ik met een klein flesje Menzerna toch een auto of vijf, zes kan aanpakken (grootte BMW break, Volvo V60), mijn pot Poorboys is nu ongeveer 2/3 vol, en ik wax wel heel erg graag (ik vermoed dat ik de Volvo al zo een laagje of tien gegeven heb, de Mini ook al twee lagen en de BMW een laag of twee). Heel veel spullen heb ik zelf niet, en ik blijf voorlopig weg van de dure dingen.
    Die 150 of 200 euro was maar een voorzichtige schatting... als je ziet dat de Pakistani een polierbeurt (met een grote roterende, wollen, schijf van de Gamma) aanbieden voor 75 euro. Geen wax erna, off course. Je moet al iemand hebben die het verschil (wil) zie(n)(t), en daar ook de prijs wil voor betalen.

West Coast... Customs (=met tattoos bedrukte vent, die foorbakken maakt in een veel te korte tijdspanne).

Hou het simpel, klassevol. Kijk maar : Custom Car Cleaning, WaxIT,... Wat dacht je bv van Jonas Car Care (JCC) ? Ik vermoed toch dat je Jonas heet ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik noem inderdaad Jonas.

En die naam zou wel goed passen.

Comment

Qua verbruik van producten vind ik 93eu wel aan de hoge kant. Hangt er natuurlijk sterk van af wat je allemaal gedaan hebt maar het aantal manuren is natuurlijk het merendeel van de berekening. Soms, heel dikwijls zelf in mijn geval -kan natuurlijk aan mezelf liggen-, gaat dat heel vlot over de 20 of 25uren. Dit is dan wassen, kleien, wassen, polieren, sealen/waxen en alle detailwerk her en der (enkel exterieur). Voor een interieur mag je ook al snel boven de 5u rekenen als je wat met de extractor gaat werken en een wagen weer richting nieuwstaat wil krijgen.

Daarnaast komt het feit dat het ook heel belastend werk is. Een dagje polieren voel je al snel in je rug 's avonds dus hou hier rekening mee. Het niveau van je werk zal ook het bedrag bepalen die je als 'uurloon' moet in je berekening nemen, dat kan heel subjectief zijn. Jij kan het een goede detailbeurt vinden terwijl iemand anders -met eventueel jaren ervaring- het een povere prestatie vindt... Eens goed rondkijken zou ik zo zeggen

Comment

Dit zal ik ook doen. Moest er iemand in West-Vlaanderen zijn die zegt van je mag eens komen kijken hoe ik bezig ben dan zou ik dat gerust eens doen.

Comment

Ik koop mijn producten bij WaxIT in Oudenaarde. In plaats van ze online te bestellen, ga ik liever langs. Dan zie ik Simon (en Bert, natuurlijk) eens bezig. Altijd goed voor een tipje hier of een leuke nice-to-know daar... Als je problemen hebt, of met iets geen weg kan, dan kan je dat man2man vragen. Altijd een correct antwoord klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Ik koop mijn producten bij WaxIT in Oudenaarde. In plaats van ze online te bestellen, ga ik liever langs. Dan zie ik Simon (en Bert, natuurlijk) eens bezig. Altijd goed voor een tipje hier of een leuke nice-to-know daar... Als je problemen hebt, of met iets geen weg kan, dan kan je dat man2man vragen. Altijd een correct antwoord klaar.
              Idem webshop bestellen doe ik ook niet graag. U kenner raad u ook éérder prijs kwalteits producten aan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonastie_boys Bekijk Berichten
                De meeste gewone mensen zouden dat ook eens kunne gebruiken aan hun wagen.
                Dat is zeker waar , ik zie dit in mijn straat ook.........maar van al die mensen is er nog geen halve % bereid om zelfs al meer dan 50 € uit te geven om z'n wagen te laten "kuisen"........tot ze een nieuwe wagen hebben en dan komen ze af voor raad

Comment

Hoeveel zou je moeten vragen, als je dit puur als hobby ziet ? Ik heb een tijd geleden de vraag gekregen van mijn garagist om zijn klassieke SL aan te pakken, die in zijn showroom staat. Wassen, polijsten, glaze, wax. Geen luxe-producten, gewoon kwalitatief detailstuff. Ik denk er een dagje werk aan te hebben. Garagist is niet echt een vriend, laat ons zeggen eerder een kennis... Voorlopig houd ik de boot even af, want heb er in feite geen idee van wat ik mag vragen.
                  Hij heeft trouwens ook gevraagd of ik zijn motorhome wil aanpakken (vergeeld), maar dat zie ik echt niet zitten op mijn eentje

Sent from my iPad using Tapatalk
                  Last edited by A160; 12/08/2013, 22:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Hoeveel zou je moeten vragen, als je dit puur als hobby ziet ? Ik heb een tijd geleden de vraag gekregen van mijn garagist om zijn klassieke SL aan te pakken, die in zijn showroom staat. Wassen, polijsten, glaze, wax. Geen luxe-producten, gewoon kwalitatief detailstuff. Ik denk er een dagje werk aan te hebben. Garagist is niet echt een vriend, laat ons zeggen eerder een kennis... Voorlopig houd ik de boot even af, want heb er in feite geen idee van wat ik mag vragen.
                    Hij heeft trouwens ook gevraagd of ik zijn motorboten wil aanpakken (vergeeld), maar dat zie ik echt niet zitten op mijn eentje

Sent from my iPad using Tapatalk
                    Als hobby wil dat zeggen dat je er 1 per jaar doet en dat je enkel de producten aanrekent.
                    Anders ben je al deeltijds zelfstandig en dat moet je aangeven.
                    Maar zolang je niet gepakt wordt is alles mogelijk.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nog 2 dagen en dan kan ik jullie eindelijk fotos tonen met zoveel mogelijk uitleg hoe ik alles heb gedaan.

Comment

Hij leert allesinds snel bij!

Comment

Het is de bedoeling dat ik bij leer he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                            Dat is zeker waar , ik zie dit in mijn straat ook.........maar van al die mensen is er nog geen halve % bereid om zelfs al meer dan 50 € uit te geven om z'n wagen te laten "kuisen"........tot ze een nieuwe wagen hebben en dan komen ze af voor raad
                            Ik vind 10 euro voor door de carwash te rijden al zonde van het geld. Ik denk dat het publiek voor een detail heel beperkt is, zeker op de particuliere markt.
                            Ik zou zo een detailbeurt nog eerder kado doen aan iemand of zo, misschien kan de topicstarter daar iets rond uitwerken.

Mijn vader laat zijn wagen van de zaak maandelijks ophalen voor is te kuisen, daar is misschien eerder een markt voor. Stap misschien voor te beginnen al eens naar bedrijven in de buurt om hun wagenpark eens mogen aan te pakken.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ja, dat is zoiets wat ik zoek. Een firma die alles aanbiedt en liefst aan huis. Je auto wassen, stofzuigen, ruiten kuisen en eventueel polieren en interieur reinigingen. Maar dat vind je hier niet makkelijk. Ik denk dat, als je zoiets doet, je heel wat werk kan hebben.... indien de prijzen betaalbaar blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ja, dat is zoiets wat ik zoek. Een firma die alles aanbiedt en liefst aan huis. Je auto wassen, stofzuigen, ruiten kuisen en eventueel polieren en interieur reinigingen. Maar dat vind je hier niet makkelijk. Ik denk dat, als je zoiets doet, je heel wat werk kan hebben.... indien de prijzen betaalbaar blijven.
                                ik zie dat je van OVL bent... wil dat gerust eens doen hoor voor jou

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Plak er eens een bedrag op? Wat een budget wil je daar aan spenderen per maand?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dit kan ik misschien later ook doen mensen die een cadeaubon willen cadeau geven voor een detailbeurt.

Oost-Vlaamsen personen die interesse hebben om hun auto bij mij te laten doen dat wil ik gerust ook doen als het niet te ver in Oost-Vlaanderen ligt.

Vriendelijke groeten jonas

Comment

Hoeveel zoiets echt moet kosten weet ik niet. Maar mijn auto wassen en stofzuigen zou volgens mij 25 Euro mogen kosten. Dat kan natuurlijk niet gezien de verplaatsingen die erbij komen. Ik reken dan 15 euro voor te wassen, 10 om binnenkant te doen. Wat polieren en zo moet kosten weet ik ook totaal niet. Maar dat is wat anders, dat doe je niet elke maand of zo. Dat doe je als het nodig is en daar weet je van dat het duurder is. Onlangs kocht ik een Scenic die eens goed aangepakt moest worden. Ik vond niet direct iemand die dit aan huis doet. Die moest gepolierd worden, binnenin grondig gereinigd want enkele vlekken in de zetels,... Uiteindelijk dan maar zelf gedaan.

Comment

15€ betaal je voor een carwash. Dan vind ik dat een handwasje, wat toch beter is voor de wagen en meer moeite vergt, toch meer mag kosten.
                                        10€ om de binnenkant van een wagen te kuisen, daar begin ik zelf niet aan! Rap 2u werk.

Comment

Deze doet het ook :

Niet veel als je het mij vraagt ........

Als je bedrijven zou afgaan : deze rekenen erop dat ze die kosten kunnen inbrengen/aftrekken..........officiëel dus .

Comment

Working...
                                          X