Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van kuisen tot waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een auto stofzuigen duurt 5minuten... Als iemand die z'n boterham wil verdienen 2 uren werk heeft om matten te stofzuigen, dan zal die failliet gaan. Carwash kost 9.5 Euro. Of die nu met de hand gewassen wordt of in een goede carwash maakt mij niets uit. Vroeger ging ik in Ledeberg waar ze m'n auto wasten, binnenslagen deden, stofzuigen, ramen en dashboard. Dat kostte toen een beetje meer dan een carwash, laat ons zeggen dat je nu 20 Euro zou betalen hiervoor. Tja Ralphke, als je 2 uren doet over het stofzuigen en dan wellicht nog zoiets om hem te wassen... dan wordt je onbetaalbaar. Hopelijk zit je in een andere sector, zoniet zal er weinig op de boterham komen. Ik heb het hier over kuisen en niet over detaillen he. Mocht een mobiele carwash voor 25 Euro de auto wassen en stofzuigen, wees er maar zeker van dat die bedrijven als klant kan krijgen. Als je dan een tiental auto's per dag doet, moet je er al kunnen van leven. Enige probleem is de verplaatsing die in rekening gebracht moet worden. Dit zorgt voor teveel tijdverlies waardoor het enerzijds niet rendabel wordt en anderzijds te duur wordt.

Comment

Tja, je hebt kuisen en je hebt kuisen hé...
      Als ik m'n wagen was, dan is het eerst afspuiten, dan goed wassen, terug afspuiten, drogen en overgaan met quick detailer.
      Interieur is ook altijd stofzuigen, en met product eens over het interieur zoals dashboard gaan.
      Ik was m'n wagen wekelijks, en trek hier toch altijd een 3 tot 4tal uur voor uit.
      'T is maar wat de ene belangrijker vind dan de andere van hoe de wagen gekuist wordt

Comment

Voor mij is het voldoende dat hij netjes is. En door hem regelmatig te kuisen blijft hij dat eigenlijk wel, zonder er zelf veel tijd in te steken. Ik rij naar de carwash, daarna stofzuig ik hem, met een swiffer over dashboard en eventueel met een vochtig zeemvel over de zetels. Eén keer per jaar de zetels inwrijven met lederbehandeling en een paar keer de ruiten tussendoor. Doordat ik al jaren ziek ben, heb ik de energie niet om meer te doen. Maar toch is het voldoende. Iedereen zegt altijd dat m'n auto 'proper staat'. En de auto is nu ook niet het belangrijkste he, huis en tuin zijn er ook nog. En ik heb toch graag dat die ook netjes zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Hoeveel zoiets echt moet kosten weet ik niet. Maar mijn auto wassen en stofzuigen zou volgens mij 25 Euro mogen kosten. Dat kan natuurlijk niet gezien de verplaatsingen die erbij komen. Ik reken dan 15 euro voor te wassen, 10 om binnenkant te doen. Wat polieren en zo moet kosten weet ik ook totaal niet. Maar dat is wat anders, dat doe je niet elke maand of zo. Dat doe je als het nodig is en daar weet je van dat het duurder is. Onlangs kocht ik een Scenic die eens goed aangepakt moest worden. Ik vond niet direct iemand die dit aan huis doet. Die moest gepolierd worden, binnenin grondig gereinigd want enkele vlekken in de zetels,... Uiteindelijk dan maar zelf gedaan.
          25 euro? Dat dacht ik al, zoiets kan gewoon nooit rendabel zijn

Particulieren gaan zelden dat budget per maand over hebben dat nodig is om er een rendabele zaak van te maken.

Voor een rendabele zaak in die sector heb je welgestelde autoliefhebbers nodig of bedrijven, vaak is het een combinatie van beiden. Als ik zoiets zou willen beginnen zou ik eerst al eens op zoek gaan naar enkele 'vaste' klanten. Dus contact zoeken met autohandelaars, garages, fleetverantwoordelijken en zo meer, in de hoop daar een paar goeie contacten uit te halen die je van tijd tot tijd werk kunnen bezorgen.

Ik vrees dat de detaillers die leven van enkel exclusieve wagens te doen op 1 hand te tellen zijn
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Wie heeft er interesse om de fotos te zien van de wagen vandaag.

Comment

iedereen posten die handel!

Comment

Moet ik die fotos eerst ergens uploaden op een andere website voor ik die link hier kan opzetten of. Want het is eerste keer dat ik zo fotos moet plaatsen.

Comment

uploaden via Tinypic (vb) en dan link hier plakken.

Comment

Wachtende
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Wachtende
                      Hij maakt de verwachtingen hoog

Comment

Zal deze vanavond erop plaatsen want had gisteravond geen tijd meer. En vandaag moet ik gaan werken tot na de middag. Dus zal voor deze avond zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Hoeveel zoiets echt moet kosten weet ik niet. Maar mijn auto wassen en stofzuigen zou volgens mij 25 Euro mogen kosten. Dat kan natuurlijk niet gezien de verplaatsingen die erbij komen. Ik reken dan 15 euro voor te wassen, 10 om binnenkant te doen. Wat polieren en zo moet kosten weet ik ook totaal niet. Maar dat is wat anders, dat doe je niet elke maand of zo. Dat doe je als het nodig is en daar weet je van dat het duurder is. Onlangs kocht ik een Scenic die eens goed aangepakt moest worden. Ik vond niet direct iemand die dit aan huis doet. Die moest gepolierd worden, binnenin grondig gereinigd want enkele vlekken in de zetels,... Uiteindelijk dan maar zelf gedaan.
                          25 eur voor een auto aan huis te komen wassen... goed zot. Als ik mijn auto was (en dat is niet eens zo grondig zoals sommigen hier), zit ik ook al snel aan 2 à 3 uur werk... Enkel de buitenkant (binnenkant nog eens doen op het eind is er teveel aan altijd ). En dat is dan nog niet eens polieren, dieptereinigen etc.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

2 a3 uren werk om snel je auto eens te kuisen, dat noem ik goed zot. De carwash doet het op 3 minuten ongeveer langs buitenkant voor 10 Euro. En dan zit je met een propere carosserie en een stal van binnen. Benieuwd hoeveel jij er wekelijks aan wil spenderen om je auto te laten kuisen. Zeg eens een getal wat jij wekelijks wil uitgeven... Hoe lang moet je er dan niet over doen om je tuin, huis te onderhouden en zo? Je auto is nu ook niet het grootste bezit he. Seffens mijn gras afdoen met de zitmaaier en dat duurt langer dan mijn auto kuisen. Met een onderhoudscontract doen ze dit voor mij voor 20 Euro.

Comment

Om twee tot drie uur aan je auto te kuisen heb je toch twee serieuze uit de haak staande linkerhanden nodig... Of poets je hem met een penseeltje?

Comment

Ik rij altijd door de krasstraat gereden. Duurt maar 5min.
                                Lak ziet er nog altijd goed uit als je het mij vraagt .
                                Iedere week 3uur aan een wagen zijn heel veel uren op jaarbasis. Dat zijn ook de wagens die er als nieuw uitzien na 20jaar .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Om twee tot drie uur aan je auto te kuisen heb je toch twee serieuze uit de haak staande linkerhanden nodig... Of poets je hem met een penseeltje?
                                  Dan heb ik uit de haak staande linkerhanden?
                                  Hangt er weer vanaf wat je onder kuisen verstaat. Gewoon wassen en drogen, ja, da's direct geklaard. Maar als je ook daarna nog met een quick detailer enz erover gaat, kom je daar makkelijk aan. Toch als je het goed wil doen. En da's nu eenmaal een hobby voor mij, ik doe dat graag, en steek er dus ook graag m'n tijd in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Ik rij altijd door de krasstraat gereden. Duurt maar 5min.
                                    Lak ziet er nog altijd goed uit als je het mij vraagt .
                                    Iedere week 3uur aan een wagen zijn heel veel uren op jaarbasis. Dat zijn ook de wagens die er als nieuw uitzien na 20jaar .
                                    En daar doen we het graag voor

Comment

Er zijn hier duidelijk verschillende interpretaties van 'kuisen'. Ik mag blij zijn als ik er vanaf kom met 3u.

Comment

²²²²²

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Dan heb ik uit de haak staande linkerhanden?
                                        Hangt er weer vanaf wat je onder kuisen verstaat. Gewoon wassen en drogen, ja, da's direct geklaard. Maar als je ook daarna nog met een quick detailer enz erover gaat, kom je daar makkelijk aan. Toch als je het goed wil doen. En da's nu eenmaal een hobby voor mij, ik doe dat graag, en steek er dus ook graag m'n tijd in.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        En daar doen we het graag voor
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Er zijn hier duidelijk verschillende interpretaties van 'kuisen'. Ik mag blij zijn als ik er vanaf kom met 3u.

Comment

Ik kuis mijn auto elke week. En ik doe er ook 2 uur over doordat ik hem steeds enorm grondig doe + Mijn velgen was ik enkel met water en dan mooi afdrogen met een microvezeldoek doordat het redelijk dure waren.

Comment

Working...
                                          X