Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van kuisen tot waxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn schoonzus kocht onlangs een set tuinstoelen, en er zaten er ook een aantal van die sponsjes bij.
    Doen ook goed dienst om de vliegen van je motorkap te poetsen .
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Mijn schoonzus kocht onlangs een set tuinstoelen, en er zaten er ook een aantal van die sponsjes bij.
      Doen ook goed dienst om de vliegen van je motorkap te poetsen .
      Ik denk dat dat dan andere sponskes zijn hoor , die 3M-sponskes zijn er echt wel om te "schuren" , je kan dan beter de achterzijde nemen van een rasta-washandschoen , daar zit meestal een soort van "netje" ( nylon ? ) en daar krijg je ook veel mee weg.

Die 3M- sponskes doen me eerder denken aan de achterkant van een afwas-schuursponske...........en die maken gegarandeert krassen op je lak.

Comment

• I know, 't was een graptje, hé Pol. Vliegen afkuisen met een schuursponsje: heel efficiënt, maar je lak heeft er een beetje onder te lijden.

Best van al is maken dat de neus van de auto goed in de wax of sealant staat. De vliegen gaan er dan veel vlotter af. Indien nodig zijn er specifieke reinigers die weekmakers bevatten. Ik gebruik die op mijn auto 1 keer per jaar: na de vakantie, als de insectenresten van de heenweg er twee weken kunnen inbakken hebben.

Comment

• Zag overlaatst een vrouw bezig met een sopje en een groen schuursponsje op haar polootje. Moest ik die dag zo ziek niet geweest zijn (had echt geen energie) dan had ik haar aangesproken. Ze was echt heel hard aan het schuren op haar motorkap.

Comment

• Iedere goede huisvrouw heeft een groen scotch-sponsje in haar voorraadkelder liggen !

(nu komt het schaamrood mij op de wangen)Ik heb dit, als 12jarige ofzo(benadrukt dit !), ook eens gepresteerd: papa's Sierra (het eerste model, niet met de dichte neus), hing vol vliegjes, na de zomervakantie. Ik kreeg opdracht de auto te wassen (toen moest ik daar nog toe aangezet worden). Vliegen gingen er niet af... maar wel met een scotchbrite keukensponsje.
            Glans was ook wel een beetje weg. Uren heb ik daarna mogen staan frotten met Commandant om het weer een beetje presentabel te krijgen

Comment

• Schoonzus had ook eens haar auto gewassen en op sommige plaatsen had ze matte plekken.

Ik vroeg hoe dat kwam, en ze had een schuursponsje gebruikt om wat boomhars te verwijderen.

Vroeg ze dan doodlief aan mij of ik hem niet eens wou polieren, is meneer een hele dag bezig om haar auto weer totaal proper te zetten.

Gaat ze er nu doodleuk mee naar de carwash van haar werk waar de vrachtwagens doorrijden :s (transportbedrijf).

Gewoon wassen met de hand is te lastig voor haar :s maar ik zal hem in ieder geval niet meer onder handen nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Ik kreeg opdracht de auto te wassen (toen moest ik daar nog toe aangezet worden).
                Uren heb ik daarna mogen staan frotten met Commandant om het weer een beetje presentabel te krijgen
                En daar is de liefde om te poetsen ontstaan, dankzij een schuur sponsje en de Commandant van de papa..
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wie weet...
                  Toen was het nog van 'moeten'. Nu is het van: heb jij je auto weeral gewassen? 'Yep, en die van mijn vrouw ook'
                  Maar 't mag gezegd worden: de auto's stonden thuis vroeger altijd proper, niet overdreven (detail-style), maar gewoon netjes. Ook al was moeders Citroën Visa een roestend ding, toch werd dat blik regelmatig gewassen, en netjes gemaakt van binnen. Net als de bedrijfswagens van mijn pa. Met spons, zeem en Dreft (soms, als de Turtle of de Valma op waren)
                  En natuurlijk, één keer per jaar het Simoniz-moment...

Comment

Working...
                  X