Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke hogedrukreiniger?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke hogedrukreiniger?

Ik ben op zoek naar een hogedrukreiniger, specifiek voor gebruik op de wagen. Waar moet ik nu allemaal rekening mee houden bij de aankoop?

- Moet het materiaal voor een foamlaag te creëren apart gekocht worden?
    - Kan dit gewoon aangesloten worden aan een waterkraantje dat nu gebruikt wordt voor de tuinslang?
    - Welk merk?
    - Moet niets fancy zijn, binnen budget van € 150 is mogelijk?

Ideeën, tips zijn welkom!

Ik heb me een karcher van 130euro gekocht en appart een foamlance bijgekocht van 75euro en dat werkt perfect voor op de wagen, kheb mooie slagroom en de karcher sluit je gewoon aan op de tuinslang.

Comment

Ik ben zeker niet tegen Kärcher maar eerder pro ......Nilfisk.
      Waar hou je best rekening mee :
      - lengte van de slang , minimum 8 meter zou ik zeggen ......10 is beter .
      - liefst een versterkte slang , die "knikt" niet en is daardoor veel makkelijker in gebruik
      - pomp : neem zeker geen plastic pomp , bij Nilfisk zijn alle pompen aluminium en de hogere reeksen messing ( ook bij Kärcher zijn er messing pompen )
      - pistool dat aan- en afslaat bij induwen van de "trekker"
      - een oprolhaspel is onontbeerlijk en gedaan met knoeien bij het opruimen....
      - grote of goede wielen om makkelijk te verplaatsen

Als je dan toch 150€ wil spenderen zou ik toch wat langer doorsparen en meteen gaan voor een HD met bovenstaande specs.........al kost deze wel +- 275 €, maar dan heb je wat .
      Online shop voor Hogedrukreinigers, Stofzuigers, Waterstofzuigers, Reinigers, Nilfisk, Gardena, Karcher Webshop. Bestel uw Hogedrukreiniger extra voordelig in onze shop. Groot assortiment, levering binnen 24 uur, niet goed geld terug regeling.

Comment

ik heb de karcher 5.700 en enorm tevreden van.
        wel wat boven jouw budget. Van de goedkopere karchers al heel wat negatieve dingen gehoord.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik poets m'n wagen bij een benzinestation. Hogedrukreingers die alles kunnen (voorwas,spoelen,wax,spatvrij spoelen..... voor 3 euro per wasbeurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
            ik heb de karcher 5.700 en enorm tevreden van.
            wel wat boven jouw budget. Van de goedkopere karchers al heel wat negatieve dingen gehoord.
            Bij die Kärcher zit inderdaad veel zooi...

Comment

Consumenten-Karchers zijn niet zo denderend. Zeker niet in combinatie met regenwater (ook niet indien extra filters).

Heb vroeger een Bosch gehad. Toestel heeft jaar dienst gedaan.
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Ik ben zeker niet tegen Kärcher maar eerder pro ......Nilfisk.
                Waar hou je best rekening mee :
                - lengte van de slang , minimum 8 meter zou ik zeggen ......10 is beter .
                - liefst een versterkte slang , die "knikt" niet en is daardoor veel makkelijker in gebruik
                - pomp : neem zeker geen plastic pomp , bij Nilfisk zijn alle pompen aluminium en de hogere reeksen messing ( ook bij Kärcher zijn er messing pompen )
                - pistool dat aan- en afslaat bij induwen van de "trekker"
                - een oprolhaspel is onontbeerlijk en gedaan met knoeien bij het opruimen....
                - grote of goede wielen om makkelijk te verplaatsen

Als je dan toch 150€ wil spenderen zou ik toch wat langer doorsparen en meteen gaan voor een HD met bovenstaande specs.........al kost deze wel +- 275 €, maar dan heb je wat .
                https://www.vvs-online.nl/webshop/ni...edrukreiniger/
                Nilfisk komt overal als de betere uit de testen .

Comment

Met een budget van 150 euro ga je niks deftigs kunnen vinden vrees ik... Ik gebruik een Kranzle , kwalitatief mijlenver beter dan alle Karcher en Nilfisk toestellen samen... iets duurder maar zo'n toestel koop je voor het leven. ( ik zou in elk geval geen toestel meer kopen zonder messing pomp , ik heb er in het verleden enkele gehad van 200 euro en dat moet ik niet meer... ) Kijk ook niet direct naar de werkdruk, debiet is veel belangrijker, pak maar eens een toestel in de hand van 400 l/u en dan eentje van pakweg 700 l/u , je zal het verschil wel merken ! Een oprolhaspel is onontbeerlijk, zorg ook dat je een slang hebt van minstens 15m zodat je comfortabel kan werken. En het allerbelangrijkste : zorg dat je met heel zuiver water werkt, een goede filter voor het toestel steken is zeker geen overbodige luxe, geen enkel toestel kan tegen zandkorreltjes in het water, en al zeker niet deze met messing pompen.
                  Last edited by Audidriver; 23/08/2013, 06:58.

Comment

Voor 150euro kun je de hogedruk van de carwash heel veel gebruiken.

Comment

Interessant....

Ik vraag me al langer af met welke hogedrukreiniger je zonder problemen regen/grondwater kunt gebruiken?

Comment

wij hebben voor de regenput een filterput steken, om het grove vuil tegen te houden, en voor het water in het leidingstelsel komt zit er nog een heel fijne filter tussen. Het regenwater is m.i. hierdoor zo goed als clean. Mijn Nilfisk sluit ik dan ook gewoon aan op de buitenkraan, of die nu op regenwater of op leidingwater staat.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Regenwater is (indien goed gefilterd) zelfs beter dan leidingwater voor een HDR.

Tenzij je aan grote camions gaat beginnen is een darm van 10m voldoende hoor.