Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chromé onderhouden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chromé onderhouden

Ik heb hier niet echt iets over gevonden, maar hoe kan je het beste Chroom kuisen?
    En als deze al in mindere staat is (zoals bij mij, zie foto), hoe kan je deze terug volledig laten blinken?
    IMG_8009.jpg

Het zijn precies allemaal kleine krasjes die al licht aan het oxideren zijn ..
    Ik ging binnenkort toch allemaal kuisgerief gaan kopen voor de Nova, dus hoor ik graag wat goed is ?
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Ik heb gehoord dat cola werkt. Maar of het die krasjes weg werkt weet ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
      Ik heb gehoord dat cola werkt. Maar of het die krasjes weg werkt weet ik niet.
      Voor die krasjes zal het te laat zijn vrees ik, maar als ik ze kan oppoetsen waardoor hij terug blinkt en de krasjes niet verergeren zal ik al héél blij zijn
      Er is wel wat chroom aan ..
      2x bumper, raamlijsten, deurklinken, achteruitkijkspiegels(incluus binnen), omlijsting achterlichten, velgen, lijsten rond grill vooraan
      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Professional Polish van Poorboys of dat nieuw spul van Menzerna (Universal Polish) @wax-IT ?

Daarmee ga je het doen glimmen, maar de krassen, daar heb ik niet onmiddellijk een idee van: een moderne auto heeft geen echt chroom meer, en ik heb nog niet het geluk (of budget) gehad voor een klassieker.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Blinken zal geen probleem zijn ( prof polish ) , de krassen zullen er mogelijk niet meer uitgaan tenzij er een dikke laag croom op zit .
          Heb eens gelezen dat een croomlaag meestal erg dun is en dat je geen/amper ruimte hebt om krassen weg te krijgen.....
          Ik vermoed dat bij de meeste huidige wagens de croomlaag idd geen echt croom meer is , eerder een verflaag die een identieke "look" geeft zoals "echte" croom .
          Na het proper maken kan je een synthetische wax op je croom aanbrengen en is het beschermd tot de wax er terug af is.....

Comment

@GSM: De topicstarter rijdt met een Chevrolet Nova uit 1970: het gaat dan volgens mij ook over echte chroom, en niet over plastic met een verflaagje. Chroom is inderdaad een proces waarbij via electrolyse (?) een heel dun laagje afgezet wordt op een metalen onderdeel. Men dompelt hiervoor het metalen stuk in een aantal baden. Het is een nogal ongezond proces, heb ik me laten vertellen.
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              @GSM: De topicstarter rijdt met een Chevrolet Nova uit 1970: het gaat dan volgens mij ook over echte chroom, en niet over plastic met een verflaagje. Chroom is inderdaad een proces waarbij via electrolyse (?) een heel dun laagje afgezet wordt op een metalen onderdeel. Men dompelt hiervoor het metalen stuk in een aantal baden. Het is een nogal ongezond proces, heb ik me laten vertellen.
              http://www.youtube.com/watch?v=NxQOOrJ_llw
              Jep het is voor de Nova, en dat is nog idd echte chroom op echt staal zo een bumper daar kan je nog eens een duwke mee geven zonder dat het in duizend stukken springt (wat niet mijn bedoeling is hé ! )
              En ja vrij ongezond, komt door al die dampen van dat zuurbad enzo ..
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik heb zelf een oldtimer met erg veel chroom en RVS.
                Ik heb verschillende producten uitgeprobeerd en voor mij het allerbeste is nog steeds gewone en goedkope Autosol.
                Voor de krasjes kan je wat Autosol op zeer fijne staalwol aanbrengen. Het zal de krasjes niet doen verdwijnen maar toch een beetje verdoezelen.

Comment

Working...
                X