Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil in lakkwaliteit premium--->gewone wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verschil in lakkwaliteit premium--->gewone wagens

Kwas daar straks mijn wagen aant wassen, en vroeg me af;
    voor de detaillers hier aanwezig, merken jullie een verschil in lakkwaliteit bij een premium (duitse drie) en een Renault, Ford, ...?
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

dat die van de duitse premium merken bijzonder slecht gespoten zijn
    www.peugeotforum.be

Comment

Daar zit uiteraard weinig of geen verschil in. De drie zogenaamde premiummerken proberen wel die indruk te wekken door misdadige meerprijzen aan te rekenen voor metaalkleur.

Comment

De Duitse zijn tegenwoordig slecht, en dat uit zich vooral in de appelsienenhuid. De anderen zijn meestal nog een gradatie slechter, tot druppels, stof en kleurverschil toe.

Comment

tegenwoordig? De laatste 15 jaar heb ik geen enkele duitser nog gezien met deftige lak. Appelsienstructuur is 1, maar ook slecht gespoten metallic (wolken in de lak), lamentabele lakkwaliteit (bij steenslag laten soms ganse stukken lak los terwijl bij de niet duitse merken dit zich beperkt tot een klein putje). Bij mercedes nog niet zo lang geleden: bij sommige types heel slechte plaatbescherming waardoor er vaak toch nog roest opduikt.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            Bij mercedes nog niet zo lang geleden: bij sommige types heel slechte plaatbescherming waardoor er vaak toch nog roest opduikt.
            Dat was blijkbaar omdat ze verplicht waren in 98 over te stappen naar water-dragende lak .
            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

waterdragende lak heeft niets te maken met de onderliggende lakken: die mogen nog steeds met verdunner gespoten worden. Maar als ge uw plaat niet voldoende omkapseld zodat lucht er niet aankan, dan kweekt ge het ideale recept voor problemen. Ford heeft ook zo'n periode gehad. Maar dat is wel gestopt heb ik de indruk.
              www.peugeotforum.be

Comment

Working...
              X