Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meguiar's brilliant solutions paint restoration kit?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Meguiar's brilliant solutions paint restoration kit?!?

    Beste detailers - car cleaners - forumleden,

    Ik ben een beetje aan het rondkijken voor mijn lak van mijn wagen wat te verbeteren - op te frissen.
    Zoals de titel al omschrijft heb ik een vraag ivm de" Meguiar's brilliant solutions paint restoration kit."
    1. Zijn deze producten deftige kwaliteit of eerder schadelijk voor de lak?
    2. Ga je het verschil merken op deze kleur van wagen? (http://www.cardeco.free.fr/330XD/IMG_0031.JPG)
    3. Zijn er eventueel andere kitten beschikbaar die beter (waarschijnlijk dan ook wel duurder ) zijn?

    Gr,
    Brecht
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

    2007 BMW E91 318d - 122pk

    Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/


  • #2
    Ik zou voor auto finesse gaan. Vind dat veel beter als Meguiars.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Ik zou voor auto finesse gaan. Vind dat veel beter als Meguiars.
      IK heb eens op de site van Auto Finesse gekeken.
      Welke van deze kits zou je mij dan kunnen aanraden? http://shop.autofinesse.co.uk/index....tegory&path=17
      Met welk product haal je de krassen dan eigenlijk weg?
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

      2007 BMW E91 318d - 122pk

      Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        IK heb eens op de site van Auto Finesse gekeken.
        Welke van deze kits zou je mij dan kunnen aanraden? http://shop.autofinesse.co.uk/index....tegory&path=17
        Met welk product haal je de krassen dan eigenlijk weg?
        Hoi

        Auto Finesse dealer hier

        Comment


        • #5
          Om je auto op te frissen ( en te houden ) heb je meer nodig dan enkel een "kit" :
          - washandschoenen
          - 2-emmermethode al dan niet met grit-guards
          - foamlans-hogedrukreiniger
          - goede shampoo die je waxlaag niet meteen stript
          - een detailerspray die je helpt met het drogen van de wagen
          - droogdoek
          - een aantal zachte mf-doeken ( niet van de gamma-brico maar echte.....)
          - een wax of sealant

          Wil je voor een nog beter (totaal)resultaat komen : een bandendressing maakt het helemaal af !

          Een kit is meestal shampoo, klei + lube + wax + enkele doekjes .........meestal is er te weinig klei........als deze per ongeluk op de grond valt kan je al meteen nieuwe gaan kopen...

          Meguiars is zeker niet slecht al zijn er veel alternatieven die minstens evengoed zijn .

          Handmatig ga je zeker geen krasjes wegkrijgen eerder ga je alles opvullen met de olie in het product en denk je dat er resultaat is.............niet dus maar met een wax erop kan je het wel een tijdje zo houden.

          Polijsten met de UC kan je beter machinaal doen om echt resultaat te hebben ( en houden ) anders zou ik je aanraden om enkel een kleiset te kopen + wax + doekjes .

          Het is wel zo dat je auto er een stuk beter uit gaat zien als je zo'n setje gebruikt hebt ..........zet dan wel een voor- en na-foto hier .

          Comment


          • #6
            brebelco, de paint restautoration kit is inderdaad een goede kit om je wagen die ruw aanvoelt en krasjes bevat terug mooi glad en glanzend te maken. Hij heeft standaard een kwalitatieve shampoo om je wagen regelmatig mee te wassen welke de eerste stap is , daarnaast bevat deze kit een clay blok en het nodige glijmiddel om de ruwe contaminaties weg te gommen welke stap 2 , hij bevat ook een compound die eenvoudig met de hand kan worden verwerkt om defecten weg te poetsen, daarvoor is er ook een applicatorpad voorzien (stap3), deze stap is wel een intensieve stap, maar u zal duidelijk verschil merken daar er toch een 80% van de krassen wordt verwijderd, en wanneer dit werkje gedaan is kan je een goede waxlaag aanbrengen met de meegeleverde gold class premium carnauba wax om je wagen en werk te beschermen, ook hiervoor is er een extra applicatorpad voorzien in de kit, bijna vergeten ook de nodige microvezeldoeken zijn aanwezig. Wat er niet bij zit en toch wel belangrijk is zijn de microvezelwashandschoen en watermagneet ( voor het afdrogen). ik zo zeggen veel poetsplezier, ik weet alvast dat u met deze kit zeker de nodige resultaten zal boeken.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Hoi

              Auto Finesse dealer hier
              Hebben jullie volledige kitten zoals die van meguiars bv?
              Zoniet, welke producten zou ik dan nodig hebben (max budget +- 50-90 euro)?
              Het is vooral voor kleinere krassen weg te halen over heel de auto, zoals bijvoorbeeld aan de deurhendels (krassen van ringen etc)
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

              2007 BMW E91 318d - 122pk

              Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                Hebben jullie volledige kitten zoals die van meguiars bv?
                Zoniet, welke producten zou ik dan nodig hebben (max budget +- 50-90 euro)?
                Het is vooral voor kleinere krassen weg te halen over heel de auto, zoals bijvoorbeeld aan de deurhendels (krassen van ringen etc)
                Hier heb je een kit die je zelf kan samenstellen.


                Ik zou in jouw geval dan kiezen voor de Tough coat voor de bescherming en de Tripple als AIO polish.

                Dan kom je voor die kit op €62,50

                Comment


                • #9
                  Even een update:
                  Heb de kit van meguiars vandaag uitgetest.

                  Om te beginnen de car shampoo was in orde vond ik, ook niet meer dan dat (rlde geur was wel goed) nu ja wat kan je zoal van een shampoo verwachten...

                  Ten tweede het clayen: pff, wat een lastig klusje! (respect voor echte detaillers). De BMW is van 2007 en had volgens mij nog nooit een kleiblokje gezien. Wat een verschil de lak voelt echt terug zijde zacht aan!

                  Als derde was de 'ultimate compound' aan de beurt... Of wel verwachte ik er te veel van maar ik vond het toch eerder teleurstellend... Lichte krasjes (waar je zelfs niet met je nagel achter blijft hangen) blijven nog steeds zichtbaar en ik zie toch geen verbetering... (wel spijtig want ik had de kit voornamelijk gekocht voor de lichte krajses weg te halen. Zoals bv aan je deurklink. Deze zijn nog steeds aanwezig na het behandelen.

                  Als laatste was de wax aan de beurt. Nog geen regen gehad dus echt getest heb ik de wax nog niet

                  Algemeen:
                  De lak van de auto voelt echt terug zijdezachte aan!
                  Spijtig van de krasjes dat niet weg zijn.


                  Ik heb ook nog de iron van Gyeon gebruikt (via wax-it) en ik moet zeggen dat dit echt goed werkt!


                  Brecht
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by Brebelco; 31/10/2013, 19:31.
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                  2007 BMW E91 318d - 122pk

                  Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                  Comment


                  • #10
                    Dag Brecht,

                    ik wil graag even inpikken op het resultaat dat je naar eigen zeggen bereikt hebt met de Ultimate Compound van Meg's. Deze zou normaal wel sterk genoeg moeten zijn, ware het niet dat je waarschijnlijk met de hand hebt gewerkt? Dan duurt het echt heel lang voor je schuurkorrel in je compound afbreekt en goed z'n werk begint te doen.

                    Daarbij vermoed ik dat je dit op je BMW hebt uitgetest? Je moet weten dat BMW's, over het algemeen (zeg maar altijd) KNETTERharde lak hebben. Dit wil zeggen dat ze moeilijk te polieren vallen met lichte wattage, laat staan met de hand. Er moet al snel naar een rotary gegrepen worden qua machinerie als je er niet de hele dag wil over doen om een paneeltje op te polieren. Dit is uiteraard een beetje zwaar uitgedrukt maar het geduld bij een beginner (mag ik dat zo zeggen?) is meestal snel op.

                    Het kleien heb je alvast goed gedaan zo te horen, dat vind ik persoonlijk niet bepaald het leukste om te doen maar dit MOET gewoon wil je de latere stappen deftig kunnen uitvoeren. In dat opzicht dus wel goed gedaan . Test je wax eens met een emmertje water, zo zal je snel de sheeting/beading zien .

                    De vraag is ook altijd of krasjes wegwerken aan een deurhendel wel de moeite is: vergeet niet dat je waarschijnlijk binnen de kortste keren weeral schade hebt aan diezelfde deurklink. Het zijn ook meestal altijd de 2 voorste, deze die het meest gebruikt worden zeg maar. Persoonlijk ben ik in dit geval dan voorstander van iets minder drastisch te gebruiken dan een ultimate compound (zeker opletten als er hiermee met een rotary op je deurhendeltje wordt gewerkt, dan ga je snel door de lak).

                    Wat de hardheid van je clearcoat betreft: dit heeft uiteraard ook voordelen, zo heb je naar mijn mening gewoon minder snel kleine krasjes in je lak. In tegenstelling tot typische Franse constructeurs die soms heel zachte lak hebben. Iemand die ik ken vergelijkt ze graag met boterlakken... Van het minste heb je een diepe kras. Hangt bij een single stage lak bvb ook af van de kleur zelf, titaanwitgehalte en dergelijke meer maar die technische uitleg bespaar ik je

                    Groeten,

                    Jonathan

                    Comment


                    • #11
                      De hardheid van je blanke laklaag kan zowel per merk en per model zoveel verschil geven dat er niets anders kan gebeuren dan een...............TESTSPOT .

                      Het komt maw vaker voor dat de ene BMW erg harde lak heeft en de andere die 1 week minder oud is en uit dezelfde fabriek komt een boterzachte laklaag heeft....maar idd : Franse lakken zijn over het algemeen zachter dan Duitse ......om maar te zwijgen van Italiaanse auto's , daar moet je nog maar naar kijken en je zit al bijna DOOR de lak

                      Krassen onder de deurgrepen kan je beter weg krijgen met een "cone" en nog beter is je mede-rijders/passagiers er even attent op te maken dat ze de deurgrepen met een beetje respect gebruiken , waardoor je zulke krassen al helemaal niet meer hoeft te verwachten....
                      Let er ook op dat je niet het onderste uit de kan haalt omdat de laklaag daar ook niet superdik is.

                      Zelf maak ik er een gewoonte van om de deuren van de wagen dicht te slaan met de buitenkant van mijn hand op de deurgreep ........omdat de binnenzijde van mijn handen nogal ruw zijn .

                      Comment


                      • #12
                        Testspot, cone... Ik zou het simpel houden GSM. Kans zit er dik in dat dit met het handje moet gebeuren en de eerste die door z'n lak gaat daarmee moet ik nog tegenkomen.

                        Theorie ivm kleuren en constructeurs klopt, de praktijk leert jou toch hopelijk anders... Bmw's met zachte lak heb ik nog niet gezien helaas :'(

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                          Dag Brecht,

                          ik wil graag even inpikken op het resultaat dat je naar eigen zeggen bereikt hebt met de Ultimate Compound van Meg's. Deze zou normaal wel sterk genoeg moeten zijn, ware het niet dat je waarschijnlijk met de hand hebt gewerkt? Dan duurt het echt heel lang voor je schuurkorrel in je compound afbreekt en goed z'n werk begint te doen.

                          Daarbij vermoed ik dat je dit op je BMW hebt uitgetest? Je moet weten dat BMW's, over het algemeen (zeg maar altijd) KNETTERharde lak hebben. Dit wil zeggen dat ze moeilijk te polieren vallen met lichte wattage, laat staan met de hand. Er moet al snel naar een rotary gegrepen worden qua machinerie als je er niet de hele dag wil over doen om een paneeltje op te polieren. Dit is uiteraard een beetje zwaar uitgedrukt maar het geduld bij een beginner (mag ik dat zo zeggen?) is meestal snel op.

                          Het kleien heb je alvast goed gedaan zo te horen, dat vind ik persoonlijk niet bepaald het leukste om te doen maar dit MOET gewoon wil je de latere stappen deftig kunnen uitvoeren. In dat opzicht dus wel goed gedaan . Test je wax eens met een emmertje water, zo zal je snel de sheeting/beading zien .


                          Groeten,

                          Jonathan
                          Ik heb inderdaad met de hand gewerkt (de dag erna zeker gemerkt (waarschijnlijk van bet clayen ). Ik heb dit inderdaad op mijn BMW uitgetest maar ik wist niet dat deze zo'n harde lak heeft.

                          Er is me geen moeite teveel om mijn wagen in de beste topconditie te houden dus ik heb wel wat geduld

                          Over de wax ben ik wel content, het water loopt er mooi af.
                          Hoe vaak moet je je wagen volledig waden (om de maand, half jaar, jaar,...?)

                          Gr,
                          Brecht
                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                          2007 BMW E91 318d - 122pk

                          Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                          Comment


                          • #14
                            hangt wat af van de wax die je gebruikt, en van welke en hoeveel shampoo gebruikt. Sommige waxen of sealants zijn gekend om hun lange standtijd, topper op dit vlak is de Collinite 845 Insulator Wax, waarmee je vlotjes een winter overbrugt. Andere waxen moeten het dan meer van hun glans hebben, meer show, dus, bv. Autofinesse Temptation, of ook de Meguiars Gold Class (vuistregel: hoe zuiverder en hoe meer Carnauba, hoe meer glans, hoe korter de standtijd). Reken op een wasbeurt of vier, vijf, en dan zal het beste er wel vanaf zijn.

                            Je wasmethode zal een grote invloed hebben op de standtijd: één keer de zeep van de wasbox, of een overdosis Turtle/Valma/Actionshampoo, en je wax spoelt grotendeels door het afvoerputje.
                            Gebruik je daarentegen een niet-agressieve kwalitatieve shampoo, in de correcte dosering (mag altijd minder dan er op de verpakking staat, en hoe 'zachter' het water, hoe minder jus je er moet in doen), dan kan je wax-werk er alleen maar goed bij varen.
                            Een quick-detailer gebruiken bij het drogen, boost je wax telkens weer.

                            Als voorbeeld: ik heb mijn auto gewaxt voor we op vakantie vertrokken, einde juli. Ik ben geen wax-freak, en ben ook niet bereid fortuinen uit te geven aan detail-spullen, ik heb dus geen planken vol met wax-potten staan, enkel Poorboys Natty's Blue Paste en Meguiars NXT 2.0.
                            De auto is toen gewoon goed gewassen, met een overdose shampoo, er is machinaal een glaze aangebracht, en getopt met de Poorboys (omdat de Meg's een lichte cleaner bevat, die niet bevorderlijk is voor de glaze). Nadien is de auto om de ruime veertien dagen gewassen, en telkens gedroogd met behulp van een QD (Autofinesse Finale) en een droogdoek.
                            Wel, nu zijn we begin november, en er is nog altijd een beading-effect te zien, veel minder dan in juli, dat wel.
                            Voor een potteke wax van geen 20 euro vind ik dit meer dan goed.

                            De Meguiars NXT gebruikte ik vroeger, en die had een standtijd van pakweg 6 weken naar 2 maand (maar toen had ik blijkbaar meer tijd )
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #15
                              Collinite 845 is echt super. De standtijd daarvan is schitterend! De mijne krijgt volgende keer ook een laag. 4 a 5 maanden standtijd op mijne vorige die altijd buiten stond, was geen uitzondering. Nu staat hij binnen en ga ik ervan uit dat het nog langer zal meegaan.

                              Comment

                              Working...
                              X