Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lak beschadigd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lak beschadigd

Hallo iedereen,

Ik heb een kleine beschadiging op mijn voorkap in de lak. Het is niet groter dan een stuk van 1 eurocent, maar ik hoorde dat ik best mijn hele kap zou herspuiten. Persoonlijk stoort het mij niet (je ziet het nauwelijks), maar ik vrees dat als ik er niks aan doe er misschien lange termijn gevolgen zijn (beginnen te roesten ofzo?). Ik zou het liefste een goedkope oplossing vinden, maar ik weet niet goed of goedkoop in dit geval duurkoop zou zijn.

goedkoopste oplossing is de lelijke oplossing: lokaal uitschuren, lokaal primer, lokaal kleurke, lokaal verniske. Zo zie je reliëf én glansverschil. Maar de roest wordt tegengehouden. Eigenlijk doe je het best IETS zo vroeg mogelijk. Desnoods wat grondverf tijdelijk er op spuiten.

beste oplossing is de intensieve oplossing: lokaal uitschuren, plamuren, voorkap schuren, primer, kleurke, vernissen

Comment

Bedankt Stebenz voor de uitleg. Het ziet er naar uit dat ik dus inderdaad beter alles zou laten herdoen. Gaat helaas een duur grapje worden .

Comment

Dure grap maar eenmaal je met roest zit dan is dat peanuts in vergelijking... Met de winter in aantocht en het vochtige weer zou ik er geen gras laten over groeien.

Comment

Als het toch niet opvalt : ontvetten en smeer er iets op dat de roest tegenhoud..........(hammerite ? ) en na drogen terug een laagske in de kleur van de lak ?
          Kost 2x niks en ge krijgt geen roest.

Goedkoopste oplossing : ontvetten , kijken dat er niks van roestvorming is en .........een kleine sticker erover ( bvb van Carglass zoals op uw voorruit bij een sterrretje )

Comment

De komende twee weken ga ik mijn auto niet kunnen missen (en garage heeft hier geen vervangwagens). Tot dan ga ik kijken of er nog niks van roest is en ik heb inderdaad zo'n carglass sticker liggen: kijken of ik dat er tijdelijk overheen kan doen. Bedankt voor de ideeën .

Comment

Hey Robijn, waarom zo een drama van maken? De oplossing is simpel, er zijn er maar weinig die het goed doen maar een spotrepair kost slechts een fractie van conventionele herstelmethode. Zie website http://www.smartrepairservice.be Op de website staat trouwens een spotrepair van een motorkap in een kleur die verre van gemakkelijk is. Het resultaat is perfect. Ook op de facebook pagina van PSR Service BVBA kan je een reactie van een klant terugvinden die een herstelling liet uitvoeren aan een Toyota IQ. eveneens in een moeilijke kleur. Je kan via de website contact opnemen.

Comment

Working...
              X