Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wazige voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wazige voorruit

Wanneer mijn ruitenwissers over mijn voorruit bewegen, dan blijft er een lichte waas op de ruit hangen. Soms gaat deze weg na een halve seconde, soms duurt het twee of drie seconden tegen dat deze weg is. Het is precies alsof er iets vettig op de ruit blijft plakken, en dit vermoeilijkt het zicht.

Op mijn Mercedes heb ik het nu. Op mijn Golf IV van vroeger had ik het ook.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Heb jij nog met een Golf IV gereden? Dacht dat je Benz je eerste auto was.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Met wat was jij je wagen en vooral de ruit ? Misschien gebruik je een te sterk product en spoel je niet genoeg af ?
      Ik stel voor dat je je raam ontvet ( ruitenprodukt op basis van alcohol ) en er een sealant op zet . Zo gaat de sealant de poriën van de raam wat opvullen en krijg je een gladdere ruit ...........en je kan zelfs bij bepaalde snelheid ( vanaf +- 70km/uur ) zonder ruitenwissers blijven rijden .

Er zijn ook scrub-pasta's voor autoruiten , die maken je raam ook erg proper .

Verander misschien ook eens van ruitensproeiervloeistof.....

Comment

Autoglym heeft een 'polijst'middel voor autoruiten, werkt goed voor 'aangeladen' ruiten, kost geen been uit je lijf.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Heb jij nog met een Golf IV gereden? Dacht dat je Benz je eerste auto was.
          van't werk

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Met wat was jij je wagen en vooral de ruit ? Misschien gebruik je een te sterk product en spoel je niet genoeg af ?
          Ik stel voor dat je je raam ontvet ( ruitenprodukt op basis van alcohol ) en er een sealant op zet . Zo gaat de sealant de poriën van de raam wat opvullen en krijg je een gladdere ruit ...........en je kan zelfs bij bepaalde snelheid ( vanaf +- 70km/uur ) zonder ruitenwissers blijven rijden .

Er zijn ook scrub-pasta's voor autoruiten , die maken je raam ook erg proper .

Verander misschien ook eens van ruitensproeiervloeistof.....
          auto wordt gewassen met gewone zeep. ik zal eens ruitenproduct proberen. sealant ken ik niet, behalve hydrofobe producten zoals rain-x en nanolex sealant.

Comment

Ah dat was dus jouw Golf die je eens postte in dat fototopic van iemand. Zag er wel een proper bakske uit!

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten

sealant ken ik niet
              sealant = een synthetische wax .........kan dus op je lak én op je ramen

Comment

ah ja. synthetische wax heb ik nog liggen.

Comment

Misschien na het wassen, de ruit eens clayen en licht polieren, dan haal je ook veel vuil eruit, en daarna met nanolex erop.
                  http://www.quality-shine.be

Comment

Ik heb daar ook last van. Al eens geprobeerd met Ajax. Maar dat bracht niks. Thanx voor de tips hierboven!

Comment

Met ammoniak de ruit wassen/ontvetten, nadien met veel water wel afspoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk Berichten
                        Goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk Berichten
                          Daar gaan je raamrubbers heel blij mee zijn Ontvetten doet het wel, maar ook alle rubber onderdelen fel uitdrogen.
                          Als je dan toch huis en tuin spullen gebruikt kan je even beter wat water met dreft of brandalcohol gebruiken die veel minder aggresief gaan reageren met rubber of lak en ook ontvetten. Nog beter is een product gebruiken voor dat specifieke doel natuurlijk
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Ik heb het ook... Maar komt door de producten die ze in de carwash gebruiken. Na een tijdje verbetert het, maar dan is het weer tijd om hem te laten wassen en herbegint het opnieuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik heb het ook... Maar komt door de producten die ze in de carwash gebruiken.
                              "gratis wax" noemen ze dit ...............niks is minder waar : een vettig goedje dat de "indruk" geeft van bescherming ( de regendruppels lopen van je lak en ramen tot het is uitgedampt.....) Je kan net zo goed met petrol of white-spirit je wagen nalopen en je krijgt hetzelfde resultaat

Comment

Ruit is versleten.

Rain-X gebruiken en je kan er nog mee verder.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

heb ruitenreiniger en wax geprobeerd. helpt niet.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Ruit is versleten.

Rain-X gebruiken en je kan er nog mee verder.
                                  is dat over mij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                    heb ruitenreiniger en wax geprobeerd. helpt niet.

is dat over mij?
                                    Ik denk dat hij de ruit bedoeld .....

Comment

Working...
                                    X