Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vermoed dat een product mijn waxlaag heeft weggevreten.
Of mijn foamproduct heeft gereageerd met een ander product.
Want toen ik het foamproduct op de wagen spuitte, zag ik het brubbelen op die plaats.
Uiteindelijk niet veel aandacht aan besteed.
Op die plaats heb ik vorige week een uitwerpsel v een vogel weg gedaan. Om inbranden te voorkomen! En nu dit! 'zucht
Ik vermoed dat een product mijn waxlaag heeft weggevreten.
Of mijn foamproduct heeft gereageerd met een ander product.
Want toen ik het foamproduct op de wagen spuitte, zag ik het brubbelen op die plaats.
Uiteindelijk niet veel aandacht aan besteed.
Op die plaats heb ik vorige week een uitwerpsel v een vogel weg gedaan. Om inbranden te voorkomen! En nu dit! 'zucht
De producten die ik gebruik post ik morgenmiddag.
Toen je de wagen aan het wassen was het toch niet aan het vriezen ? Probeer eens met een paint cleaner een stukje weg te poetsen als je wil.
Ik vermoed idd een of andere aanslag van een van je producten met de beschermlaag die je aangebracht hebt.
Wagen werd een maand geleden gesealed en gewaxed.
Sealing: chemical guys jetseal109
Wax: dodo juice purple haze
De wagen wordt gewassen met
foam: autobritedirect superfoam
shampoo: chemical guys citruswash+gloss
Toen er een uitwerpsel ve vogel op mn motorkap lag, heb ik dit verwijdert met dodo juice red mist. En dit is volgens mij de spelbreker geweest.
Volgens mij is het idd een reactie van red mist geweest. Het zal eenvoudig weg te poetsen zijn met een typische paint cleaner zoals ik reeds aanhaalde
Echter, ik zie dat je citruswash gebruikt voor je wekelijkse wasbeurt. Weet dat dit in principe niet ideaal is voor een goed beschermde wagen zoals die van jou met sealant en wax. De citruswash is namelijk ontworpen als wasbeurt voorafgaan aan een detail of als je een wagen gaat wassen die niet voorzien wordt van een degelijke beschermlaag en dus een krachtigere shampoo nodig heeft om helemaal proper te krijgen.
Ik zou dus zeker aanraden om voor en ph-neutrale shampoo te gebruiken of je bescherming zal snel weg zijn
Volgens mij is het idd een reactie van red mist geweest. Het zal eenvoudig weg te poetsen zijn met een typische paint cleaner zoals ik reeds aanhaalde
Echter, ik zie dat je citruswash gebruikt voor je wekelijkse wasbeurt. Weet dat dit in principe niet ideaal is voor een goed beschermde wagen zoals die van jou met sealant en wax. De citruswash is namelijk ontworpen als wasbeurt voorafgaan aan een detail of als je een wagen gaat wassen die niet voorzien wordt van een degelijke beschermlaag en dus een krachtigere shampoo nodig heeft om helemaal proper te krijgen.
Ik zou dus zeker aanraden om voor en ph-neutrale shampoo te gebruiken of je bescherming zal snel weg zijn
Ik vond dus al dat mijn beschermlag snel tot zeer snel weg was! Dit verklaart een heleboel!
Ik zal die shampoo dan gebruiken voor een andere wagen, die quasi niks van behandeling krijgt.
Maar wat moet ik dan gebruiken voor mijn wagen? En is de rest van producten die ik gebruik goed?
Ik vond dus al dat mijn beschermlag snel tot zeer snel weg was! Dit verklaart een heleboel!
Ik zal die shampoo dan gebruiken voor een andere wagen, die quasi niks van behandeling krijgt.
Maar wat moet ik dan gebruiken voor mijn wagen? En is de rest van producten die ik gebruik goed?
Voila, dat verklaard idd je geringe duurzaamheid
Er zijn veel verschillende shampoo's en er is niet 1 "beste" shampoo, je moet de shampoo afstellen op jouw gebruik.
Eerst en vooral moet je voor een onderhoudsshampoo zien dat hij ph-neutraal is.
Daarnaast moet je bepalen of je wil dat je shampoo extra bescherming biedt of niet.
Blijf wel weg van wash & wax achtige producten, dat komt naar mijn mening meestal niet goed.
De meeste "goeie" shampoo's met extra bescherming maken meestal gebruik van polymeren. Daarom raden wij ze meestal aan als je eind beschermlaag een sealant is, en dan nog liefst van hetzelfde merk zodat de polymeren mooi gaan samenwerken en voor een veel duurzamer resultaat zorgen. Een mooi voorbeeld hiervan is Gloss-it. Als je daar de sealant van aanbrengt en daarna de shampoo en quickdetailer gebruik tijdens de wekelijkse wasbeurt dan heb je eigenlijk een héél duurzame bescherming.
Werk je echter met een wax als laatste beschermlaag dan moet je erg goed opletten wat je doet met onderhoudsproducten, wax is namelijk erg gevoelig. Daarom zal je bij de meeste merken die een wax verdelen een erg simple en héél zachte shampoo in het gamma vinden.
Uit ons gamma zou ik voor het gebruik in combinatie met een wax bvb Swissvax Car bath, Auto Finesse lather of Poorboys Slicks & Suds aanraden.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust
PS: bij een product zoals dodo red mist kan je best het product op je microvezel spuiten en niet rechtstreeks op de lak.
ik heb de Autofinesse, 'k ben er wel tevreden over. 'k gebruikte vroeger altijd de Meguiars Gold Class, welke meer schuim genereerde. De nieuwe versie van Lather zou nu ook meer schuimen.
Fles AF gaat ook al een eeuwigheid mee, Gold Class had ik precies meer van nodig.
Lather is net vernieuwd met een nieuwe formule die meer schuim produceert en nog iets beter reinigt. Daarmee zouden de minpunten die door gebruikers opgegeven werden opgelost moeten zijn.
Poorboys is idd een zeer goede shampoo, m'n fles van 1liter heeft een goed jaar meegegaan.
Was dan aan het twijfelen tussen de lather en dodo juice btbm. Maar had dan idd wat negatief kritiek gehoord ivm de lather.
En de Dodo Juice was al 3 jaar op een rij tot de beste shampoo uitgeroepen op detailingworld en dus maar eentje van deze aangeschaft.
De beste schampoo dat ik tot nu toe gebruikt heb! is nog zachter of de poorboys, schuimt ook zeer goed en laat geen residu na bij te weining afspoelen!
Comment