Geen flauw idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar toen ik mijn wagen gisteren schoongemaakt heb viel me het volgende op:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vreemde plek op motorkap
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenGeen flauw idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar toen ik mijn wagen gisteren schoongemaakt heb viel me het volgende op:
-
-
-
Ik vermoed dat een product mijn waxlaag heeft weggevreten.
Of mijn foamproduct heeft gereageerd met een ander product.
Want toen ik het foamproduct op de wagen spuitte, zag ik het brubbelen op die plaats.
Uiteindelijk niet veel aandacht aan besteed.
Op die plaats heb ik vorige week een uitwerpsel v een vogel weg gedaan. Om inbranden te voorkomen! En nu dit! 'zucht
De producten die ik gebruik post ik morgenmiddag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk vermoed dat een product mijn waxlaag heeft weggevreten.
Of mijn foamproduct heeft gereageerd met een ander product.
Want toen ik het foamproduct op de wagen spuitte, zag ik het brubbelen op die plaats.
Uiteindelijk niet veel aandacht aan besteed.
Op die plaats heb ik vorige week een uitwerpsel v een vogel weg gedaan. Om inbranden te voorkomen! En nu dit! 'zucht
De producten die ik gebruik post ik morgenmiddag.
Ik vermoed idd een of andere aanslag van een van je producten met de beschermlaag die je aangebracht hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenToen je de wagen aan het wassen was het toch niet aan het vriezen ? Probeer eens met een paint cleaner een stukje weg te poetsen als je wil.
Ik vermoed idd een of andere aanslag van een van je producten met de beschermlaag die je aangebracht hebt.
Anders kom ik met deze wagen en kunnen we eens samen kijken?
Ook was het niet aan het vriezen. Ik denk dat het een 2à3 graden was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenzo ne foam, kzou dat ook nog graag hebben! gebeurt het vaak dat producten reageren?
Sent from my V370 using Tapatalk2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Bij deze even de gebruikte producten neertypen.
Wagen werd een maand geleden gesealed en gewaxed.
Sealing: chemical guys jetseal109
Wax: dodo juice purple haze
De wagen wordt gewassen met
foam: autobritedirect superfoam
shampoo: chemical guys citruswash+gloss
Toen er een uitwerpsel ve vogel op mn motorkap lag, heb ik dit verwijdert met dodo juice red mist. En dit is volgens mij de spelbreker geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenBij deze even de gebruikte producten neertypen.
Wagen werd een maand geleden gesealed en gewaxed.
Sealing: chemical guys jetseal109
Wax: dodo juice purple haze
De wagen wordt gewassen met
foam: autobritedirect superfoam
shampoo: chemical guys citruswash+gloss
Toen er een uitwerpsel ve vogel op mn motorkap lag, heb ik dit verwijdert met dodo juice red mist. En dit is volgens mij de spelbreker geweest.
Echter, ik zie dat je citruswash gebruikt voor je wekelijkse wasbeurt. Weet dat dit in principe niet ideaal is voor een goed beschermde wagen zoals die van jou met sealant en wax. De citruswash is namelijk ontworpen als wasbeurt voorafgaan aan een detail of als je een wagen gaat wassen die niet voorzien wordt van een degelijke beschermlaag en dus een krachtigere shampoo nodig heeft om helemaal proper te krijgen.
Ik zou dus zeker aanraden om voor en ph-neutrale shampoo te gebruiken of je bescherming zal snel weg zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenVolgens mij is het idd een reactie van red mist geweest. Het zal eenvoudig weg te poetsen zijn met een typische paint cleaner zoals ik reeds aanhaalde
Echter, ik zie dat je citruswash gebruikt voor je wekelijkse wasbeurt. Weet dat dit in principe niet ideaal is voor een goed beschermde wagen zoals die van jou met sealant en wax. De citruswash is namelijk ontworpen als wasbeurt voorafgaan aan een detail of als je een wagen gaat wassen die niet voorzien wordt van een degelijke beschermlaag en dus een krachtigere shampoo nodig heeft om helemaal proper te krijgen.
Ik zou dus zeker aanraden om voor en ph-neutrale shampoo te gebruiken of je bescherming zal snel weg zijn
Ik zal die shampoo dan gebruiken voor een andere wagen, die quasi niks van behandeling krijgt.
Maar wat moet ik dan gebruiken voor mijn wagen? En is de rest van producten die ik gebruik goed?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk vond dus al dat mijn beschermlag snel tot zeer snel weg was! Dit verklaart een heleboel!
Ik zal die shampoo dan gebruiken voor een andere wagen, die quasi niks van behandeling krijgt.
Maar wat moet ik dan gebruiken voor mijn wagen? En is de rest van producten die ik gebruik goed?
Er zijn veel verschillende shampoo's en er is niet 1 "beste" shampoo, je moet de shampoo afstellen op jouw gebruik.
Eerst en vooral moet je voor een onderhoudsshampoo zien dat hij ph-neutraal is.
Daarnaast moet je bepalen of je wil dat je shampoo extra bescherming biedt of niet.
Blijf wel weg van wash & wax achtige producten, dat komt naar mijn mening meestal niet goed.
De meeste "goeie" shampoo's met extra bescherming maken meestal gebruik van polymeren. Daarom raden wij ze meestal aan als je eind beschermlaag een sealant is, en dan nog liefst van hetzelfde merk zodat de polymeren mooi gaan samenwerken en voor een veel duurzamer resultaat zorgen. Een mooi voorbeeld hiervan is Gloss-it. Als je daar de sealant van aanbrengt en daarna de shampoo en quickdetailer gebruik tijdens de wekelijkse wasbeurt dan heb je eigenlijk een héél duurzame bescherming.
Werk je echter met een wax als laatste beschermlaag dan moet je erg goed opletten wat je doet met onderhoudsproducten, wax is namelijk erg gevoelig. Daarom zal je bij de meeste merken die een wax verdelen een erg simple en héél zachte shampoo in het gamma vinden.
Uit ons gamma zou ik voor het gebruik in combinatie met een wax bvb Swissvax Car bath, Auto Finesse lather of Poorboys Slicks & Suds aanraden.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust
PS: bij een product zoals dodo red mist kan je best het product op je microvezel spuiten en niet rechtstreeks op de lak.
Comment
-
ik heb de Autofinesse, 'k ben er wel tevreden over. 'k gebruikte vroeger altijd de Meguiars Gold Class, welke meer schuim genereerde. De nieuwe versie van Lather zou nu ook meer schuimen.
Fles AF gaat ook al een eeuwigheid mee, Gold Class had ik precies meer van nodig.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Poorboys is idd een zeer goede shampoo, m'n fles van 1liter heeft een goed jaar meegegaan.
Was dan aan het twijfelen tussen de lather en dodo juice btbm. Maar had dan idd wat negatief kritiek gehoord ivm de lather.
En de Dodo Juice was al 3 jaar op een rij tot de beste shampoo uitgeroepen op detailingworld en dus maar eentje van deze aangeschaft.
De beste schampoo dat ik tot nu toe gebruikt heb! is nog zachter of de poorboys, schuimt ook zeer goed en laat geen residu na bij te weining afspoelen!
Comment
Comment