Wat is het verschil in resultaat tussen een "ULTIMATE QUICK DETAILER" en een "GOLD CLASS PREMIUM QUICK DETAILER " van het bovenvermelde merk ???
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Meguiar's
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
Er is beter te krijgen, voor minder...
Sent from my HTC One using Tapatalk2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
gloss it gloss enhancer, top der top qua quick detailler2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk BerichtenWat is het verschil in resultaat tussen een "ULTIMATE QUICK DETAILER" en een "GOLD CLASS PREMIUM QUICK DETAILER " van het bovenvermelde merk ???
Groeten
Carwax
Meguiar's detail center Brugge
Comment
-
'Een product speciaal voor donkere wagens'... Het product op zich weet niet op welke wagen hij gaat terechtkomen. Dit is echt pure marketingpraat. Ik ga geen merken afschieten maar de ene is er al wat sterker in dan de andere, het product an sich zelfs buiten beschouwing gelaten.
Iedereen weet dat de clearcoat op een donkere wagen niet per sé anders is dan die op een lichte wagen. Ze hebben allemaal dezelfde eigenschappen. Zeker als het geen single stage lak is, dan maakt het voor het product niet uit of het een lichte of een donkere wagen is. White Diamond vs Black Hole van Poorboy's World is nog zo'n voorbeeld van 2 identiek dezelfde producten (weliswaar met een ander kleurtje en geurtje) waarbij ze mensen willen doen geloven dat het voor lichte/donkere kleuren is...
Het enige verschil is dat je met bepaalde fillers/oliën sneller een verschil in diepte gaat zien op bvb een zwarte wagen dan op een witte wagen. Dit omdat de 'diepte' van een kleur veel meer kan naar boven getrokken worden.
Sorry voor het off-topic maar dit moest er even uit
Comment
-
Wat ik niet versta, is alhoewel producten op zich niet zo bedenkelijk duur zijn, er toch nog zo veel wordt gevraagd om je auto te behandelen Ik heb bijna 1k betaald aan de A5....Last edited by Utah; 27/12/2013, 19:32.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWat ik niet versta, is alhoewel producten op zich niet zo bedenkelijk duur zijn, er toch nog zo veel wordt gevraagd om je auto te behandelen Ik heb bijna 1k betaald aan de A5....
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWat ik niet versta, is alhoewel producten op zich niet zo bedenkelijk duur zijn, er toch nog zo veel wordt gevraagd om je auto te behandelen Ik heb bijna 1k betaald aan de A5....
Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je je wagen binnenbrengt bij een detailer dat hij daar toch wel enkele uren (of meer) aan bezig is. Waarschijnlijk is het ook niet enkel een wax-laagje dat ze daar aanbrengen.
Werkuren zijn een kostelijke grap e
Sent from my HTC One using Tapatalk2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Werkuren, werkruimte, materialen, verzekering, sociale lasten, belastingen,... Het moet allemaal betaald worden.
Een detail die op een serieuze manier aangepakt wordt, daar kruipen toch twee mandagen in.
De basisproducten waarmee je als hobbyist (en daar reken ik mezelf toe) aan de slag gaat, (genre Poorboys, Chemical Guys, de consumerline van Meguiars, Autoglym,...) vallen idd goed mee van prijs. Maar als je gaat upscalen, dan is de sky the limit (kijk maar eens naar merken als Zymol en Swissvax, hun highend-waxen zijn onbetaalbaar duur).2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
juist, this het zelfde als je de wagen binnen brengt voor een onderhoud, je betaald voor de werkuren nog eens zoveel als voor het materiaal.
Wordt er gewerkt met degelijke producten, da zal de prijs ook wat duurder uitkomen.
Het is een hele investering dat een detailer doet, en dat moet door de klant deels betaald worden.
Ok 1k is wat duur, maar er zijn die nog duurder zijn.
Comment
-
2 of 3/staps polijsting met sealant en wax nadien. Volledige interieurreiniging, motorcompartiment. Reken maar rond de 50-60 uren in sommige extreme gevallen. Dan heb je nog geen producten gerekend. 1k is gewoon perfect mogelijk als de graad van afwerking ook hoog is. De ene detailer is de andere niet, de ene is al wat secuurder of kieskeuriger dan de andere...
die 1k hoeft niet per sé te duur te zijn voor wat je gekregen hebt... Bij wax-it kom je daar ook vrij snel aan als ik het goed heb.
Comment
-
Als je van mening bent dat je tevreden was met het resultaat na het betalen van die 1k dan zou ik me geen zorgen maken dat je teveel betaald hebt. Gewoon van het resultaat genieten en netjes onderhouden. Bij dergelijke wagens wil die waarde bij verkoop wel eens teruggewonnen worden aangezien het toch ook al snel over grotere bedragen gaat dan een doorsnee wagen
Comment
-
Eigenlijk was ik niet echt tevreden van het resultaat. Auto was na bijna 1 week binnen te zijn nog niet af toen ik hem ging ophalen. Op de deurpanelen was nog residu van de eindlaag te zien (matte schijn) -> pas gezien toen ik thuis kwam. Kleindochter was mee en begon te zagen om naar huis te gaan....
Voor bijna 1K had ik wel iets anders verwacht. De wagen was ook nog maar 2 weken oud toen in hem binnen deed , en nog niet gewassen (ivm swirls)
Voel me dan ook behoorlijk bekocht...
De baas van het kot was op reis toen ik de wagen heb binnen gedaan. Denk dat het daar ook een stuk aan lag...
Heb dus totaal geen vertrouwen meer in zo'n soort firma's.Last edited by Utah; 29/12/2013, 19:42.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Inderdaad, vorige week had ik ook een klant die zijn 6 maanden oude A6 binnen bracht bij een poetser om het een goede beurt te geven, zat vol krassen.
Toen hij de wagen terug ophaalde waren er meer krassen op als toen hij binnen ging, het ergste van al is, dat de poetser tegen de klant zij dat niemand de krassen eruit krijgt. Hij is toen bij ons binnen gekomen met de wagen, en na lang te polieren hebben we alle krassen eruit gekregen.
Dus er zij veel die deken dat ze het kunnen, maar ze bakken er niets van.
Comment
-
Zo is dat. Probeer een vaste waarde te zoeken in de detailwereld. Bekijk welke werken ze nog gedaan hebben en stuur eens wat mails of praat ermee. Vraag wat uitleg over WAT er gaat gebeuren met je wagen, HOE dat zal gebeuren, eventueel met WELKE producten of technieken, etc... Dan bepaal je zelf of je er een goed gevoel bij hebt .
Erbij moet gezegd zijnde dat nu ook niet alle 'poetsers' er niks van bakken. Er zijn wel degelijk mensen die weten waarmee ze bezig zijn, zowel hobbyisten als professionals. Alleen zitten er meer prutsers tussen dan goeie, haha
Comment
Comment