Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wax consistentie herstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wax consistentie herstellen

    Dacht dit even te delen. Mijn natty's blue paste wax had wat last van de warmte waarschijnlijk want de consistentie was raar, zoals je kan zien op onderstaande foto's.





    Om het terug te herstellen heb ik gewoon water in een kookpot tot kookpunt gebracht daarna de warmte iets lager gezet en de pot in het water gezet. Na 5 min's begint de wax te smelten en dan wat zitten roeren met een metalen stokje om geen brokken meer te hebben. Vervolgens nachtje laten buiten rusten (met deksel erop zodanig dat er geen vuiligheid in kan) en dit is het resultaat. In de toekomst zorg ik voor een koelere plek voor de wax.


  • #2
    Bedankt om dit te delen. Ik ben ook een fervent gebruiker van deze wax.
    Ik heb eerder 'last' van het feit dat de wax nogal brokkelachtig is.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Bedankt om dit te delen. Ik ben ook een fervent gebruiker van deze wax.
      Ik heb eerder 'last' van het feit dat de wax nogal brokkelachtig is.

      Wax zit ook in mijn collectie, die heeft er ook last van.

      Comment


      • #4
        Misschien toch even meegeven dat bepaalde solventen bij het verwarmen kunnen verdwijnen uit de wax als je deze opnieuw gaat smelten en dat de performantie mogelijks niet meer dezelfde is

        Comment


        • #5
          Beter niet doen, dus.

          Kan dat gekruimel kwaad ?
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            Deze wax bevat geen solvents, anders zou je hem niet kunnen layeren.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Beter niet doen, dus.

              Kan dat gekruimel kwaad ?
              Dat gekruimel kan in principe geen kwaad, het is gewoon niet zo aangenaam om mee te werken. Je moet wel zien dat er geen harde uitgedroogde brokjes inzitten die krassen kunnen veroorzaken, maar dan moet het al héél erg zijn

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                Deze wax bevat geen solvents, anders zou je hem niet kunnen layeren.
                Er bestaat geen enkele wax zonder solventen, zonder solventen zou een wax beenhard zijn en is hij onmogelijk om aan te brengen.
                Een wax bestaat ongeveer voor 30% uit solventen, dat is nu net hoe een wax werkt.

                Comment


                • #9
                  Zo extreem is het nu ook weer niet. Alleen opletten dat ik geen brokjes wax op mijn blauwsteen laat vallen. Vette vlekjes krijg ik er alleen met whitespirit of wasbenzine uit
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Een wax bestaat ongeveer voor 30% uit solventen, dat is nu net hoe een wax werkt.
                    Sommige waxen/sealants hebben natuurlijk een aangepaste samenstelling zodat je bvb wel over een laagje wax een andere wax kan aanbrengen zonder dat je de bestaande laag teniet doet.
                    Persoonlijk vind ik het nutteloos om meerdere lagen wax over elkaar aan te brengen , een glaze + 2 waxen is daarbij de max vind ik.

                    Alles wat je daarbovenop smeert en uitwrijft/opblinkt is volgens mij verloren geld.....

                    De verhaaltjes van 3-4 tot 7 lagen zijn in mijn ogen dus enkel goed voor de verkoop , niet voor een beter/langer resultaat. Anders zou de laklaag meteen ook dikker worden en zou iedereen in het begin van het jaar 10 lagen smeren om zo maar 1 keer z'n auto te moeten behandelen......
                    1+1 is dus niet altijd 2 , er zijn gevallen te lezen waar je zelfs een dunnere laag overhoud na een 2e laag aan te brengen....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      Sommige waxen/sealants hebben natuurlijk een aangepaste samenstelling zodat je bvb wel over een laagje wax een andere wax kan aanbrengen zonder dat je de bestaande laag teniet doet.
                      Persoonlijk vind ik het nutteloos om meerdere lagen wax over elkaar aan te brengen , een glaze + 2 waxen is daarbij de max vind ik.

                      Alles wat je daarbovenop smeert en uitwrijft/opblinkt is volgens mij verloren geld.....

                      De verhaaltjes van 3-4 tot 7 lagen zijn in mijn ogen dus enkel goed voor de verkoop , niet voor een beter/langer resultaat. Anders zou de laklaag meteen ook dikker worden en zou iedereen in het begin van het jaar 10 lagen smeren om zo maar 1 keer z'n auto te moeten behandelen......
                      1+1 is dus niet altijd 2 , er zijn gevallen te lezen waar je zelfs een dunnere laag overhoud na een 2e laag aan te brengen....
                      Klopt.

                      Wij raden bij het aanbrengen van een wax steeds aan 2 lagen te leggen, dit vooral met het oog op een goeie dekking zodat je zeker bent dat er een degelijke laag ligt op elke plaats.
                      Bovendien moet je bij het layeren van carnauba waxen ook opletten van yellowing, zeker op lichtere kleuren.

                      Sealants zijn een ander verhaal. Die curen ook meestal een pak sneller en daar kan je effectief gaan layeren waarbij je meer dan 2 lagen kan leggen die effectief effect hebben. Maar elke laag na de eerste 2 lagen heeft steeds een kleinere meerwaarde.

                      Comment

                      Working...
                      X