Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krassen op grijze plastic weg te krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krassen op grijze plastic weg te krijgen?

Hallo iedereen,

Eergisteren heb ik het genoegen gehad om 's ochtends te mogen constateren dat er iemand mijn linker achterkant heeft gebruikt als stootbalk om te parkeren/uitrijden.

Nu twijfel ik een beetje hoe ik dit moet (kan?) aanpakken. Iets of wat schuren/polieren eerst en is er iets dat er achteraf kan op gedaan worden. Ik ben wat bang voor de meeste zwart plastic middeltjes omdat dit bij een Mini niet echt zwart plastic is, maar zo wat grijzig.

Iemand een idee hoe dit best aan te pakken is? alvast bedankt

Foto van de schade: kras.jpg

Indien je iemand in de buurt kent die in het bezit is van "proffesional polish" ( Poorboys ) dan kan je dit gebruiken om het proper te maken. ( of een andere gelijkaardige......)
    Dit is een chemische cleaner die voor vele doeleinden geschikt is . ( google ff anders )

Er zijn meerdere produkten om je plastic donker te houden :

Stuur ff een mailtje naar bvb wax-it of andere webshop , ze zullen je zeker kunnen adviseren.
    ( en laat het resultaat ook ff zien )

vb :

Comment

Dit lijkt me redelijk geschaafd om op te lossen met professional polish. Er lijkt me ook een stukje koetswerk getoucheerd (maar dat ziet er mij 'polierbaar') uit.

De trims van de MINI zijn bovendien niet effen, maar een ietwat ffijn gebubbelde structuur. Voorzichtjes uitschuren met heel fijn schuurpapier (p2000 of fijner) gaat dus ook niet lukken, want je gaat een gladde, blinkende plek veroorzaken.
      Op Nederlandse sites heb ik al gezien dat ze een verfbrander gebruiken, waarmee ze de trim verwarmen en zo weer restaureren. Mezelf kennende zou dit niet goedkomen .

Die van onze MINI waren bij aankoop ook beschadigd, en de garage heeft die vervangen (zowel de voorste spoilerlip, als de trim boven het linkervoorwiel), zonder veel aandringen. Ik vermoed dus dat die trims niet zo eeuwig duur zijn. Ondertussen is er weer al een kras(je) in de boven het rechterachterwiel... Je komt er gek van.

Qua onderhoud gebruik ik Autofinesse Revive. Netjes schoonmaken met een All Purpose Cleaner en een borsteltje, naspoelen, goed drogen, en dan twee laagjes Revive. Kleur wordt weer mooi donker en dieper. Je krijgt ook mooie beading-bollekes op de trims als het regent .
      Blijft veel langer zitten dan die Auto5-bazar-producten.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hete lucht pistool heb ik al verschillende keren met succes gebruikt!
        1 keer is het misgelopen ...was toen ook wat grijzige en gebubbelde plastiek

Dus daar mee voorzichtig mee zijn

Comment

Hallo Powaq,

Ik herstel dergelijke schades zelfs met meer schade. De schade wordt zuiver gemaakt, structuur op gezet en bijgespoten. Ook de lichte wrijving op de laklaag kan weggepolierd worden.
          Website: http://www.smartrepairservice.be
          Paul

Comment

Working...
          X