Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ixtar ervaring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ixtar ervaring?

Ik heb me zopas een lakbeschermingsproduct aangeschaft (Ixtar - Glasscoat Paint Protection Kit). Dit zou een bescherming geven voor 5 jaar. Ik ben wel eens benieuwd naar het resultaat.
    Heeft iemand hiermee, of met soortgelijke producten, al ervaringen? Zowel positieve als negatieve ervaringen welkom

DSC_0154.jpg

geen ervaring mee, maar mij lijkt die 5 jaar serieus overroepen, tenzij hij 5 jaar binnen zou staan zonder ermee buiten te komen.
    de allerbeste producten gaan misschien een standtijd van 1-2 jaar leveren, en dan nog zullen ze al veel vroeger hun beste kwaliteit verliezen.
    Mijn inziens zet je zo'n product beter elk jaar opnieuw.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Er zijn tegenwoordig wel meerdere coatings verkrijgbaar die allemaal wel wat beloven.......
      Zolang je niet door een wasstraat gaat rijden zal je iig langer resultaat hebben tegenover een wekelijkse wasbeurt met een milde autoshampoo.
      5 jaar is idd overdreven , neem de helft en je zit nog boven het gemiddelde .
      Is die Ixtar niet de coating die ze oa. bij Renault aanbevelen ? ( nadat je een auto besteld hebt komen ze daar meestal mee af om nog een %-tje mee te pikken .......)
      3 jaar geleden was dat nog een simpel sponsje (alias lakpantser , type Waxoyl/kat-in-de-zak) waar je 100€ voor moest ophoesten, ik neem aan dat dit een veelvoud kost MAAR dat het wel degelijk BETER is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Er zijn tegenwoordig wel meerdere coatings verkrijgbaar die allemaal wel wat beloven.......
        Zolang je niet door een wasstraat gaat rijden zal je iig langer resultaat hebben tegenover een wekelijkse wasbeurt met een milde autoshampoo.
        5 jaar is idd overdreven , neem de helft en je zit nog boven het gemiddelde .
        Is die Ixtar niet de coating die ze oa. bij Renault aanbevelen ? ( nadat je een auto besteld hebt komen ze daar meestal mee af om nog een %-tje mee te pikken .......)
        3 jaar geleden was dat nog een simpel sponsje (alias lakpantser , type Waxoyl/kat-in-de-zak) waar je 100€ voor moest ophoesten, ik neem aan dat dit een veelvoud kost MAAR dat het wel degelijk BETER is .
        Ik heb deze bij een plaatselijke carroserie gekocht en er zat inderdaad een boekje bij van Renault.(5 jaar garantie)
        Voor dit pakket heb ik 115euro betaald. Als het 2 jaar blijft, ben ik al tevreden. (Polish/Waxproducten kosten ook geld)

Comment

Het kost €115, ze beloven 5 jaar maar met 2 jaar ben je al tevreden? Jij bent een gemakkelijke klant.

Comment

Niet vergeten dat je resultaat en de standtijd ook vooral afhangt van de juiste voorbereiding, dus je produkt aanbrengen op een volgens de regels van de kunst gereinigde/voorbereide wagen zoniet geloof ik nooit dat je produkt vijf jaar op de wagen blijft. 115 euro lijkt me ook veel voor een produkt dat nog niet echt iets heeft bewezen en als ik zie hoeveel 'dergelijke' produkten van Gyeon kosten bij Wax-It? Ook niet vergeten dat zo'n glascoating ook voldoende moet curen (uitharden) om de beloofde standtijd te halen (dus aanbrengen in garage en auto een nachtje binnenlaten). Die glascoatings zijn sterk in trek maar ze hebben ook nadelen vooral wanneer ze door een leek worden aangebracht. Succes en hou ons op de hoogte.

Comment

Die 2 jaar leunt idd veel dichter bij de werkelijkheid , ik heb een tijdje geleden ook overwogen om die Ixtar-coating te kopen maar kon deze toen nog niet krijgen.
              De mensen die zo'n coating nemen , zijn er meestal gebaat bij dat ze hun auto een bescherming geven waarvan je op voorhand weet dat deze dan langer meegaat dan een goede wax of sealant , je legt als het ware een extra laagje op/in je lak en je hoeft dus niet meer te gaan waxen.....
              Voorbereiding moet zeker , zoek dit zeker op en sla geen enkele stap over..
              Sommige produkten breng je aan op een volledig ontvette lak ( IPA oid ) , lees dus heel goed de gebruiksaanwijzing. Kleien is zeker aan te raden , zelfs op nieuwe wagens hangt spul dat je liever kwijt bent.....
              De glans van zulke produkten is meestal ook anders ( lees : "harder" ) dan bij een gewone wax .
              Op Engelse fora kom je deze coating al wel eens tegen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Het kost €115, ze beloven 5 jaar maar met 2 jaar ben je al tevreden? Jij bent een gemakkelijke klant.

Ik maak enkel de vergelijking met een behandeling met bv. Meguairs die je toch min. 3 tal keren/jaar mag uitvoeren en als je dan de rekening maakt ben je volgens mij meer geld kwijt. Een gemakkelijke klant zou ik mezelf niet noemen (zeker als 't product op niks zou trekken...)

Comment

Working...
                X