Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rupes bigfoot of flex?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rupes bigfoot of flex?

Iemand ervaring met beide toestellen?
    Als ik google krijg ik de indruk dat vele detailers de bigfoot veel gebruiken en er goede resultaten mee behalen.

de eerste is iets nieuw in europa en wordt weer plat gepubliceerd als de beste...
    Heeft ook een stevige prijs, hoewel ik ze nu al met serieuze korting begin te vinden. In mijn ogen wat overprijst in het begin.

Flex: doet ge weinig mis mee. Maar ook weer prijzig.

Voor wat gaat ge het gebruiken? Gaat ge veel detailen of maar sporadisch. Want bij sporadisch werk gaat ge de aanschafprijs er nooit kunnen uithalen. Dan is een DAP in mijn ogen zeker zo goed.
    www.peugeotforum.be

Comment

DAP heeft een "slag" van 8 mm , die Bigfoot iets van + 20 mm dacht ik......niet echt een zelfde vergelijking denk ik zo.
      Die RB is idd redelijk nieuw en wordt uiteraard gepromoot om veel kopers over te halen.
      Om sneller resultaat te behalen zal de BF eerder aangewezen zijn tegenover een DAP.

Ga je het enkel gebruiken privé , dan zou ik eerder voor een DAP gaan en extra produkten .

Met zowel een DAP als een BF zal je goede resultaten halen , het is de gebruiker die telt , NIET DE MACHINE .

Persoonlijk zou ik eerder voor een Rotary kiezen + een DAP , maar dan ben je nog meer kwijt....

Comment

Ik heb 2 machines van flex, super goed, wil het niet omruilen voor iets anders.
        http://www.quality-shine.be

Comment

Rupes is heel goed van kwaliteit. Schuurmachines van Rupes blijven maar meegaan. Het merk is alleen bijna niet gekend.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Mij gaat het om snelste resultaat.
            Dap zal wel goed zijn, maar als een flex of rupes sneller is valt die af.
            En dat vraag ik me dus af, is een rupes nu beter door die grotere slag dan de flex, die de slag onder elke druk heeft.
            Met de rupes moet je als ik al die fora mag geloven weinig druk zetten, detailleren zijn positief, maar hoeveel krijgen er daar geld voor om dat te zeggen of te verkopen.
            Grandscenic, jij hebt een flex dacht ik, prefereer je de dap boven de flex?

Comment

Ik zou je aanraden nog een paar weken te wachten, er komt namelijk een nieuw model uit van de makers van de DAP, die machine heeft dezelfde eigenschappen als de rupes, maar dan met een 900Watt motor ipv de 500watt.
              Het is de PAW900 en zal ongeveer €205 gaan kosten.

Voor een "amateur" detailer lijk me dat een goeie deal

Comment

Ik heb/had idd een Flex vrg3401...........ondertussen heb ik deze verkocht omdat ik nu een Rotary + Dap(s) gebruik.
                Om echt sneller resultaat te behalen heb ik ondervonden dat een Rotary echt sneller werkt dan eender welke andere machine ( en na de Rotary gebruik ik m'n DAP dus....)

Zo'n Flex vrg 3401 werkt ook heel anders dan een Rotary of DAP , de rotatie blijft gaan tegenover een DAP die je zelfs kan laten stilstaan terwijl je er druk op zet .
                Die PAW doet me zeker denken aan zo'n Flex , is er iemand die al heeft gewerkt met deze ?

Best is om een machine uit te testen , zo weet je of ze voor jou geschikt is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Ik zou je aanraden nog een paar weken te wachten, er komt namelijk een nieuw model uit van de makers van de DAP, die machine heeft dezelfde eigenschappen als de rupes, maar dan met een 900Watt motor ipv de 500watt.
                  Het is de PAW900 en zal ongeveer €205 gaan kosten.

Voor een "amateur" detailer lijk me dat een goeie deal

Blijkbaar is er dan toch een reden en een markt om het te kopiëren.
                  Idd amateur, ben aan mijn 3de zilvergrijze en daar heb ik de frustratie niet mee van swirls. De mevrouw tradie wou echter een donkerblauwe, en als ik die af en toe eens kan bijwerken dat ik wat minder swirls zie koop ik mezelf wellicht ook nog is ooit een andere kleur dan grijs.
                  (anekdote; Komt ze thuis, ja er waren wegenwerken en er waren witte spikkels op, ik heb ze eraf geveegd met mijn vinger, mijn hart sloeg al een paar pompen over. Nu ja, ze dacht dat het beton was, en dan was het nog zo geen slechte reactie van het er onmiddelijk af te halen toen ze parkeerde)
                  (ondertussen hebben beide trouwens de gyeon (topproduct imo) glasproducten ontdekt, en avalanche)
                  Last edited by tradie; 03/03/2014, 21:38.

Comment

net deze topic gevonden. ben hier ook aan het uitkijken voor een andere machine.
                    onlangs mijn clio gedaan en vond dat er nog bepaalde krasjes inbleven die ik met een andere machine wel zou kunnen verwijderen.

door een aantal pro detailers bezig te zien met de bigfoot nu ook aan het twijfelen om eentje te gaan aanschaffen. de 15.
                    volgende week waarschijnlijk eens bij wax-it gaan neuzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                      net deze topic gevonden. ben hier ook aan het uitkijken voor een andere machine.
                      onlangs mijn clio gedaan en vond dat er nog bepaalde krasjes inbleven die ik met een andere machine wel zou kunnen verwijderen.

door een aantal pro detailers bezig te zien met de bigfoot nu ook aan het twijfelen om eentje te gaan aanschaffen. de 15.
                      volgende week waarschijnlijk eens bij wax-it gaan neuzen
                      Iedereen welkom natuurlijk

Comment

Working...
                      X