Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kraspen / scratch repair pen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kraspen / scratch repair pen

hallo allemaal,

ten eerste sorry dat dit in de verkeerde onderverdeling staat.

nu effe on topic.

ik zit dus met het volgende (voor mij toch vervelende) probleem.
    mijn wagen is onlangs toch vrij erg bekrast geraakt. de krassen zijn niet breed (ongeveer de dikte als je met een breekmes ergens een snee in maakt) maar het loopt kriskras door elkaar over 2 portieren.
    om de nodige kosten toch te proberen uit de weg te gaan, had ik me zo'n kras pen aangeschaft en gepoogd om de krassen (tot het bloot metaal, dikte van een messnede) te maskeren zonder uitlopers van het product. toen ik een tijdje later terug kwam om te checken waren er toch uitlopers opgetreden die tot de onder kan van de deuren lopen. proberen weg te vegen of weg deppen lukte niet vanwege deze waren opgedroogd.
    ik heb op het internet aan het rondzoeken geweest naar eventuele oplossingen hier voor maar heb alleen maar websites gevonden met de nodige reclame hierover.

En nu komt het dan: is er iemand hier met de nodige kennis die hier een oplossing voor heeft, een huishoudmiddel of professioneel product dat ik kan gebruiken voor ik de drastische beslissing moet nemen om de wagen te laten herspuiten?

mvg tb'ke

Ik zou hem laten afschuren en herspuiten als ik jou was (enkel dat onderdeel vd wagen natuurlijk).

Anders ga je denk ik nooit echt blij zijn met het resultaat. (ken ook geen alternatief)

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S4 met Tapatalk

Comment

Ik krijg al de koude rillingen als ik het woord 'scratch repair pen' lees of hoor..
      Dat er nu echt zo'n achterlijke mensen bestaan die nog maar denken dat dit ooit kan werken... Op eender welke kleur van wagen dan nog hé....
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

bedankt voor de reactie tomskii,

ik vind het zonde aangezien men wagen juist 3 jaar oud is en natuurlijk de financiele kant van zake speelt ook een grote rol.
        Maar ik heb mij door een collega laten wijsmaken dat ik via mijn familiale verzekering dit misschien zou kunnen laten herspuiten, maar het fijne weet ik daar ook niet van

Comment

@brebelco: nu stel ik mij de vraag of ik mij nu WEL of NIET beledigd moet voelen, niet iedereen is een expert he ...

als ge niks nuttig weet te vertellen dat mij eventueel zou kunnen voort helpen dan heb ik liever dat ge zo'n commentaar voor u eigen houdt.

mvg

Comment

De uitlopers moet je volgens mij weg kunnen krijgen met bv disolvant. Maar dan ga je matte plekken op je lak hebben.
            Die kun je weg krijgen door te polieren. Zonder machine zal dit een titanenwerk zijn.

De krassen kun je proberen op te vullen met verf uit een lakstift. Deze kun je op kleur krijgen bij de dealer of bij een koetswerkbedrijf. Je gebruikt niet het borsteltje die er in steekt, maar een echt autopenseeltje, de fijnste variant, of een tandenstoker.
            Je begint met de boel te ontvetten. Opvullen doe je in een keer of zes, zeven, met telkens voldoende droogtijd tussen. Je mag stoppen als de opgevulde lak wat hoger komt dan de omliggende lak. Dan ga je schuren, met wetsandpapier. Beginnen met 800 en dan telkens met kleine tussenstappen, fijner, tot 3000. Je lak gaat dan nog mat staan. Polieren dus. En daarna met een wax beschermen. Je kunt hier vrij goede resultaten mee bereiken, maar 100% perfect wordt heel moeilijk.
            Conclusie: indien je dit nog nooit gedaan hebt, blijf er af, en laat het over aan een prof. Er zijn bedrijven die zich op dergelijke mini-reparaties zonder volledig spuiten hebben toegelegd.

Wat die scratch repair pen betreft : als iets te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het meestal ook niet waar.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tb'ke Bekijk Berichten
              @brebelco: nu stel ik mij de vraag of ik mij nu WEL of NIET beledigd moet voelen, niet iedereen is een expert he ...

als ge niks nuttig weet te vertellen dat mij eventueel zou kunnen voort helpen dan heb ik liever dat ge zo'n commentaar voor u eigen houdt.

mvg
              Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt gekregen Ik ben een vriendelijke jongen hoor. Ik draag af en toe wel eens iets nuttig bij aan het forum.. (denk ik) + ik ben ook verre van een expert.
              Maw was dus HELEMAAL niet aan jou gericht.

Ik kon zelfs niet afleiden dat je het al werkelijk geprobeerd had. Ik dacht dat je gewoon een naam voor je topic had bedacht.
              Laat ik mijn post even anders omschrijven:
              mijn mening is dat ik niet begrijp dat ze zoiets nog maar mogen verkopen en de mensen doen geloven dat dit echt zou werken.. Gewoon geldklopperij vind ik dat.. In mijn ogen zou dit verboden moeten worden.

Nogmaals, was niet persoonlijk bedoeld hoor
              Last edited by Brebelco; 28/04/2014, 21:18.
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

@A160: bedankt voor het advies deze zal ik zeker in overweging nemen, aangezien ik een leek ben zal dat laatste het hoogstwaarschijnlijk wel worden.
                en wat die pen betreft achteraf bezien had ik het beter niet gedaan, maar jah als je wat panikeerd en ermee inzit dan wil je vanalles proberen he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                  Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt gekregen Ik ben een vriendelijke jongen hoor. Ik draag af en toe wel eens iets nuttig bij aan het forum.. (denk ik)
                  Maw was dus HELEMAAL niet aan jou gericht.

Laat ik mijn post even anders omschrijven:
                  mijn mening is dat ik niet begrijp dat ze zoiets nog maar mogen verkopen en de mensen doen geloven dat dit echt zou werken.. Gewoon geldklopperij vind ik dat.. In mijn ogen zou dit verboden moeten worden.

Nogmaals, was niet persoonlijk bedoeld hoor
                  ik had inderdaad een ander beeld gekregen, dus hiervoor mijn excuses.

zoals ik in mijn laatste reactie bij A160 had gezet heb ik nu achteraf wel dik spijt natuurlijk, en het steekt men ogen uit dat het niet normaal is. maar ge ziet die krassen en de wanhoop op die moment had de bovenhand genomen.
                  het is inderdaad een schande dat ze die rommel op dergelijke manieren aanbieden

Comment

Boerenbedrog. Jammer van je centen, maar je bent heus de enige niet.

Comment

in ieder geval toch bedankt voor de reacties,heb juist met white spirit en thinner geprobeerd maar helpt niet, morgen de dissolvant van die van ons haar nagels eens proberen en dan laat ik nog wel iets weten hoe het verlopen is. als die uitlopers al weg zouden geraken of toch al deels dan kan ik ff voort tot dat ik een afspraak ga maken om te herspuiten.

Comment

je gaat matte plekken trekken met disolvant, voorzichtig proberen dus ! Bv. met een wattenstaafje gedoopt in de disolvant.

Comment

je gaat matte plekken trekken met disolvant, voorzichtig proberen dus ! Bv. met een wattenstaafje gedoopt in de disolvant.

Comment

voor lopers is er maar 1 middel: diamant mesje dat de loper wegsnijdt. Daarna opschuren met een P2000 nat en daarna polieren...
                            www.peugeotforum.be

Comment

Zoals al is geschreven :

ontvetten , opvullen met verf en als het hard is ( weekje wachten.....) heel fijn schuren met een klosje en wetsandpapier P2500 van 3 M :

Altijd met genoeg water schuren en veel controleren tot je dit krijgt :

Dan polijsten tot hoogglans , dit kan je NIET zonder machine .......

Als je in de buurt van Antwerpen iemand kent met plaats en stroom , wil ik er wel eens over gaan met mijn machine(s) .
                              Of mijn dochter doet dit voor je ......

Zelf heb ik geen garage of oprit.

Comment

hey bedankt voor de reacties, ik heb de tijd nog niet gehad om het te proberen.
                                @A160: ja die gedachte had ik ook al met iets heel fijn erop deppen of wrijven maar ik ga eerst een stuk van 5 cm ofzo proberen voor het geval van.

@flappy: ik ben niet de handigste om met een mesje zo gedetailleerd te werk te gaan hehe

@grandsenicman: bedankt voor het voorstel, gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor maar je hebt toch niet opzettelijk die krassen gemaakt he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tb'ke Bekijk Berichten
                                  @grandsenicman: bedankt voor het voorstel, gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor maar je hebt toch niet opzettelijk die krassen gemaakt he?
                                  Deze krassen waren gemaakt op de auto van iemand die vlakbij een park woonde en waren heus niet "zomaar" gemaakt .

Comment

Working...
                                  X