Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte neerslag op koplampen BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• witte neerslag op koplampen BMW E39

Op mijn nieuwe E39 zit er precies een witte neerslag op de koplampen. Het voelt vrij ruw aa. De lamp aan de kant van de bestuurder heeft er iets meer last van dan de andere kant. Waar er geen neerslag is, is de lamp zelf niet ruw.

De vorige eigenaar bezat een carwash (geen borstels - wel zemen lappen). De eigenaar zegt dat de auto dit nooit gehad heeft tot onlangs.

Hij vermoedt dat het zeep resten kunnen zijn die slecht weggespoeld zijn. De nieuwe eigenaar van de carwash had immers een andere shampoo geprobeerd en de temperatuur van carwash stond iets hoger ingesteld.

Mijn vraag is: krijg ik die neerslag er nog af of niet... en waarmee... Kan je dit kleien??

Ik heb de indruk dat wanneer ik op de koplamp wrijf met mijn nagel dat ik het er wel iets afkrijg.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

kleien kan op zich kwaad.

En anders eens proberen met iets als Poorboys Prof. Polish
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Kunt ze eens polieren met plastix.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Hier een paar foto's van mijn koplamp. Is het vergelijkbaar? De lampen zijn niet vuil Weet niet hoe ik dit moet oplossen.

IMG_2243.jpgIMG_2245.jpgIMG_2246.jpg
        BMW E61 525d LCI '09
        Suzuki Bandit 1250NA /07
        Fiesta Red Edition '16

Comment

Je kan die glazen toch apart kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
            Hier een paar foto's van mijn koplamp. Is het vergelijkbaar? De lampen zijn niet vuil Weet niet hoe ik dit moet oplossen.

[ATTACH=CONFIG]103484[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]103485[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]103486[/ATTACH]

Dat kan je weg polieren.

Comment

met APC en een borsteltje krijg je er wellicht ook heel wat af
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Dat kan je weg polieren.
                Ik weet dat er zo een set bestaat van 3M die je op een boormachine kan zetten. Zou dat helpen?
                Een poliermachine heb ik niet.
                BMW E61 525d LCI '09
                Suzuki Bandit 1250NA /07
                Fiesta Red Edition '16

Comment

Dat krijg je idd beter door te polijsten , al denk ik dat er hier ook geschuurd zal moeten worden voor het polijsten....en dan zijn alle putjes echt weg en lijken ze als nieuw.
                  Afwerken met een vernislaag of een sealant.....die sealant zal je dan bvb elke 3 maand moeten herhalen. ( of na 1 carwashbeurtje )

Comment

Ik weet dat er zo een set bestaat van 3M die je op een boormachine kan zetten. Zou dat helpen?
                    Een poliermachine heb ik niet.
                    Gemoogt mijne DAP lenen, producten heb ik wel niet om glas/plastic te polieren

Comment

d

[ATTACH=CONFIG]103484[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]103485[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]103486[/ATTACH]
                      Dit krijg je inderdaad wel goed met polieren. Onze E46 had er ook last van. Het komt wel terug. Een sealant, zoals GSM aanhaalde, zal dit proces vertragen.
                      Speciale producten moet je er niet voor kopen, de gewone, fijnere, polijstpasta's finishen nauwkeurig genoeg.
                      Wetsanden (schuren) zou je ook kunnen doen, op die manier zal je idd alle putjes en inslagen wegkrijgen. Het is echter een serieuze karwei, en je haalt er je lichten best voor uit de auto. Met polijsten alleen ga je al een significante verbetering hebben, op een korte tijd (max. half uurke per kant).

Plak wel de zone rond je lichten af. Het kan nogal stuiven, en als je met de zijkant van je machine de bumper raakt, zal het wat meer miserie zijn om dit weer goed te krijgen.

Een boormachine werkt echt niet handig: die is gemaakt om te boren, niet om te polijsten: je balans ligt dus volledig verkeerd. Bovendien 'draait' een boormachine alleen maar, zonder slag, en dan dan nog aan een snelheid die veel te hoog ligt om te polieren. Een DAP zal een excentrische beweging maken, minder risico om te werken op plastic.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

als ge schuurt verwijdert ge de uv beschermlaag van de koplamp. Dan MOET je die terug afwerken met een 2K vernislaag...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Naar het schijnt zou tandpasta daar ideaal voor zijn. Valt minstens te proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            als ge schuurt verwijdert ge de uv beschermlaag van de koplamp. Dan MOET je die terug afwerken met een 2K vernislaag...
                            Moeten moet niks ......is wel aangeraden .

Het restaureren van koplampen.Deze wagen was afgekeurd op de Technische Kontrole , het was dit of de lampen vervangen.Wie meer naar de perfectie wil gaan , z...

Comment

moeten wel, want anders zijn uw lampen binnen de kortste keren geel afgeschenen wat youtube ook laat zien. Dat is nu eenmaal eigen aan plastiek die onbeschermd is.
                              www.peugeotforum.be

Comment

Ge kunt er ook elke maand een sealant opsmeren...........geeft ook bescherming.

Comment

Hm.
                                  Mijne fiat had na 17 jaar ook serieus last van 'bewolkte' koplampen, en ik heb ze met die 3M kit best weer goed gekregen.
                                  Ik heb het wel gedaan met de accuboor, en dat ging best goed. Wel iets voor op uw gemakje te doen en rondom de koplampen idd goed afplakken.
                                  Een vernislaag heb ik er niet opgedaan (UV bescherming), ik doe ze wel (tweemaandelijks of zo) mee als ik den auto in de was zet, en ze blijven goed tot nu toe. Dit na dik anderhalf jaar, en vergelen dus niet.
                                  De koplampen bij de fiat liggen trouwens heel wat vlakker in de (Zuid Franse) zon dan die van eerdergenoemde BMW, dus of die vernislaag echt noodzakelijk is ?

Comment

Ow ik ben mijn eigen topic uit het oog verloren .

De bordeaux 525d zijn koplampen waren gelijkaardig dan de uwe
                                    de 520d zijn lampen zijn eigenlijk nog erg goed
                                    de nieuwe 525d had echt een witte ruwe neerslag aan de bovenkant.

Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt. Ik heb 2 nieuwe koplampen laten monteren

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Je kan die glazen toch apart kopen?

Dat is enkel maar mogelijk bij pré facelift koplampen. De facelift lampen kan je echter ook buiten het OEM netwerk bestellen. En de prijs ligt beduidend lager! Ikke tevreden

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                      X