Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zeep?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Ik zou het toch ook willen weten flappy ,kwestie van naar de toekomst toe discussie's met betweters te vermijden
    En nu worden we nog wijzer!

Comment

laklagen kunnen perfect dreft en consoorten 'verdragen'... net als het wassen van een auto met een traditionele spons zal het z'n job perfect volbrengen en de wagen reinigen.

het enige bezwaar dat ik zou kunnen hebben om afwasproduct te gebruiken is gebasseerd om het feit dat er vaak Sodium chloride inzit.
      alle andere bestanddelen dat in autoshampoo zitten bevorderen de "was" ervaring... iets erg subjectief als je het mij vraagt.

ik vind het persoonlijk aangenaam dat mijn shampoo mijn waxlaag (waar ik 4u heb ingestoken om ze er uberhaubt op te krijgen) beschermt, ik vind dat die oliën die in afwasproducten zitten ter bescherming van de handen een moeilijk te verwijderen laag achterlaten bij het drogen, etc...

Comment

Ik moet morgen toch naar de garage ,zal aan hem eens vragen hoe het zit,als het toch geen kwaad kan om dreft te gebruiken ga ik er mijn haar ook mee wassen ,dan zijn alle zeepkes en shampoo's voor lichamelijk gebruik ook weggesmeten geld .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
          laklagen kunnen perfect dreft en consoorten 'verdragen'... net als het wassen van een auto met een traditionele spons zal het z'n job perfect volbrengen en de wagen reinigen.

het enige bezwaar dat ik zou kunnen hebben om afwasproduct te gebruiken is gebasseerd om het feit dat er vaak Sodium chloride inzit.
          alle andere bestanddelen dat in autoshampoo zitten bevorderen de "was" ervaring... iets erg subjectief als je het mij vraagt.

ik vind het persoonlijk aangenaam dat mijn shampoo mijn waxlaag (waar ik 4u heb ingestoken om ze er uberhaubt op te krijgen) beschermt, ik vind dat die oliën die in afwasproducten zitten ter bescherming van de handen een moeilijk te verwijderen laag achterlaten bij het drogen, etc...
          Ik gebruik regenwater dat op zich al zachter is dan leidingwater. En de hoeveelheid dreft die ik gebruik is echt wel miniem, maar het werkt zoals je zegt echt wel goed.

Comment

Ik moet morgen toch naar de garage ,zal aan hem eens vragen hoe het zit,als het toch geen kwaad kan om dreft te gebruiken ga ik er mijn haar ook mee wassen ,dan zijn alle zeepkes en shampoo's voor lichamelijk gebruik ook weggesmeten geld .
            Sterke argumenten!

Comment

Is er eigenlijk één topic waar Jakkel niet de dikste moet hebben ? Op mtb.be kan hij er ook wat van... Is dat een eigenschap die je moet hebben om bij het leger te mogen misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Is er eigenlijk één topic waar Jakkel niet de dikste moet hebben ? Op mtb.be kan hij er ook wat van... Is dat een eigenschap die je moet hebben om bij het leger te mogen misschien ?
                Wat heeft dat nu met dit topic te maken vent? Ga eens op een ander janken, als je toch niks te zeggen hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Comment

Ah... nu weet ik eindelijk waarom Dreft schadelijk is voor de lak. Bedankt voor deze toch wel zéér nuttige bijdrage, Luc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ah... nu weet ik eindelijk waarom Dreft schadelijk is voor de lak. Bedankt voor deze toch wel zéér nuttige bijdrage, Luc.
                      Morgen zoetse,morgen!

Comment

Morgen zoetse,morgen!
                        En een garage heeft altijd de waarheid in pacht!

Comment

vraag het aan jakkel

die pretenteert de klepel te weten hangen

vraag eens of hij met ontvetter lak zonder vernis wil wassen
                          dat hij dan eens naar zijn spons kijkt
                          dat hij dan maar eens moet denken wat dat doet met zijn lak als er door steenslag ergens geen vernis meer opzit
                          enzovoort enzovoort enzovoort

Toch straf dat ge altijd van die betweters hebt die denken alles te weten. Ik heb er les over gehad...
                          dus: was uw auto met dreft want het is heel goed voor de lak. Jakkel heeft het gezegd, men zegge het voort!
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            vraag het aan jakkel

die pretenteert de klepel te weten hangen

vraag eens of hij met ontvetter lak zonder vernis wil wassen
                            dat hij dan eens naar zijn spons kijkt
                            dat hij dan maar eens moet denken wat dat doet met zijn lak als er door steenslag ergens geen vernis meer opzit
                            enzovoort enzovoort enzovoort

Toch straf dat ge altijd van die betweters hebt die denken alles te weten. Ik heb er les over gehad...
                            dus: was uw auto met dreft want het is heel goed voor de lak. Jakkel heeft het gezegd, men zegge het voort!
                            Daarom dat de lak van mijn auto's er allemaal compleet opgeleefd uitzagen toen ik ze verkocht. Niet dus!

Ga jij je maar druk maken in die wielertoeristjes die uw omgeving oh zo onveilig en onaangenaam maken, beste Flappy.

Comment

En een garage heeft altijd de waarheid in pacht!
                              De garage niet,wel de garagist die denk ik toch iets beter geplaatst is dan u of mij,soit,eigenlijk zal het me worst wezen welk produkt je gebruikt om uw bimmer te wassen,al was het aceton,ik gebruik Mr Pink ,met glansversterker en dat kost iets van een 8€/flacon,als je daar reeds op bespaart mja...zoals het spreekwoord zegt:de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid...

Comment

hoe uw lak eruit ziet is uw eigenste subjectieve indruk
                                vermits ge er overduidelijk niets van kent, wil ik zelfs niet weten hoe uw lak eruit ziet. Of met een schoon gezegde: van ver schoon, maar ver van schoon.

En kom anders hier eens fietsen, kan ik ineens de bodemvrijheid van mijn auto uittesten
                                kunt ge u toch over opjagen hé dat mensen iets over fietsers zeggen
                                www.peugeotforum.be

Comment

Daarom dat de lak van mijn auto's er allemaal compleet opgeleefd uitzagen toen ik ze verkocht. Niet dus!

Ga jij je maar druk maken in die wielerterroristjes die uw omgeving oh zo onveilig en onaangenaam maken, beste Flappy.
                                  *edit*

Comment

De garage niet,wel de garagist die denk ik toch iets beter geplaatst is dan u of mij,soit,eigenlijk zal het me worst wezen welk produkt je gebruikt om uw bimmer te wassen,al was het aceton,ik gebruik Mr Pink ,met glansversterker en dat kost iets van een 8€/flacon,als je daar reeds op bespaart mja...zoals het spreekwoord zegt:de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid...
                                    Het is niet omdat ik gierig ben ofzo dat ik dat doe. Ik doe het gewoon al jaren zo icm regenwater en dat geeft mij een heel bevredigend resultaat. Komaan, wees eerlijk, een beetje dreft gaat een lak toch niet om zeep helpen hé. Een lak wordt wel aan heel wat andere meer agressieve substanties blootgesteld hoor. Ik denk dan zo meteen al aan pekelwater bijvoorbeeld. Ik zal nooit zeggen dat zo'n scheut dreft ideaal is om je kar te wassen. Maar dat het kwaad doet aan je lak, daar geloof ik niks van.

Comment

hoe uw lak eruit ziet is uw eigenste subjectieve indruk
                                      vermits ge er overduidelijk niets van kent, wil ik zelfs niet weten hoe uw lak eruit ziet. Of met een schoon gezegde: van ver schoon, maar ver van schoon.
                                      Een auto die jaren aan een stuk enkel met een autoshampoo gewassen wordt en nooit eens gedetailed wordt (of hoe noemen jullie dat), gepolierd of gewaxt. Daar ga je ook krasjes op zien. Die gaat ook van ver schoon zijn maar ver van schoon zijn. Wees daar maar zeker van.

En kom anders hier eens fietsen, kan ik ineens de bodemvrijheid van mijn auto uittesten
                                      kunt ge u toch over opjagen hé dat mensen iets over fietsers zeggen
                                      Nee hoor, heeft niet specifiek met die fietsen te maken. Een stigmatisatie van bepaalde groeperingen, daar heb ik wel problemen mee.

Comment

Mijn punt is,dreft ontvet,de beschermlaag van uw lak is verdwenen,vuil en contaminaties kunnen zich veel beter aan de lak hechten,waardoor ie rapper terug vuil is,gevolg terug wassen met dreft =meer dreft verbruik=meer geld uit uw portefeuille

Comment

Mijn punt is,dreft ontvet,de beschermlaag van uw lak is verdwenen,vuil en contaminaties kunnen zich veel beter aan de lak hechten,waardoor ie rapper terug vuil is,gevolg terug wassen met dreft =meer dreft verbruik=meer geld uit uw portefeuille
                                          En wat houdt die beschermlaag van de lak dan wel in? Komt die daarop door 'm te wassen met autoshampoo???

Comment

Working...
                                          X