Ik heb pas een 2dehands auto gekocht van 15 jaar oud maar de lak ziet er nog goed uit. Ik vraag me af welke zeep ik moet gebruiken voor de lak en de ramen? Ik ken mensen die hun auto gewoon met dreft wassen..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke zeep?
Collapse
X
-
Dreft is een ontvetter. Wax is een vettige substantie. Mensen zetten wax op hun lak om die te beschermen.
Zoek een niet aggresieve autoshampoo, bv. Autofinesse Lather, Meguiars Gold Class, Poorboys Slick & Suds, Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, Dodo Juice Super Natural Shampoo.
Allemaal wel iets duurder dan Dreft.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
-
Dreft verwijdert de laag op een wagen die er voor moet zorgen dat vuil en vocht sneller en gemakkelijker van de carrosserie afgaat.
Dus, hoe meer je met dreft werkt, hoe gemakkelijker je wagen vuil wordt en hoe meer moeite je moet doen om je wagen proper en in goede conditie te houden.
Ironisch, niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk BerichtenDreft verwijderd de laag op een wagen die er voor moet zorgen dat vuil en vocht sneller en gemakkelijker van de carrosserie afgaat.
Dus, hoe meer je met dreft werkt, hoe gemakkelijker je wagen vuil wordt en hoe meer moeite je moet doen om je wagen proper en in goede conditie te houden.
Ironisch, niet ?
Comment
-
even lezen/zoeken... bovenaan dit subforum staat een stickie-topic:
2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenKlopt als een zwerende vinger,gebruik iets dat ph neutraal is,zeker geen dreft ,werkt ook de roestvorming in de hand ,onze vito op het werk werd ook steeds gewassen met dreft,ratlook was er niks tegen... de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid..
Maar misschien is dreft wel ok als ge frequenter waxt? Ik gok maar.
Betreft ph neutrale zepen, babyshampoo is meestal vrij neutraal.
Comment
-
Ik ken ook mensen die wassen met dreft : die doen er hun vaat mee.....ik was zelf ook niet met auto-shampoo als ik m'n vaat doe.....
Probeer het anders ff een tijdje : 1 deel altijd met dreft en het andere deel altijd met een auto-shampoo.
Als de lak er na 15 jaar nog echt prima uitziet , dan is de kans groot dat deze NIET is gewassen met dreft....
Comment
-
eerder: in uw ogen onberispelijke staat
Ik doe het niet en gebruik een juist product. En dat hoeft niet persé iets te zijn dat stukken van mensen kost. Een gewone bus autoshampoo kost niet meer dan een bus dreft.
Comment
-
Wij hebben hier een rode Suzuki Wagon R en een straat verder is er ook zo een. Ze zijn ongeveer tegelijk aangekocht.
De onze wordt gewassen met Dreft en is ondertussen roze geworden, terwijl de andere mooi rood blijft. Zegt voor mij vrij veel eigenlijk.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenje wast je kleren toch ook niet met dreft?
elk materiaal heeft zijn eigen onderhoudsproduct...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenWij hebben hier een rode Suzuki Wagon R en een straat verder is er ook zo een. Ze zijn ongeveer tegelijk aangekocht.
De onze wordt gewassen met Dreft en is ondertussen roze geworden, terwijl de andere mooi rood blijft. Zegt voor mij vrij veel eigenlijk.
Comment
-
jaja, zevert maar weeral. Ik zal u eens een versgespoten stuk laten voelen en vooral laten zien hoe het water daar zonder enig hulpmiddel afparelt. Ik zal dat aan u meegeven en ge moogt dat elke keer, als ge uw auto wast, met dreft wassen. Ik zal een zelfde stuk wassen op mijn manier. We zullen na een jaar eens zien wat het verschil is.
Feit is: ge kent van lak niets af en toch blijft ge beweren dat uw methode goed is. Ze is niet goed: punt uit. Uw lak droogt uit door het gebruik van dreft, da's geen fabeltje. Ik moet ook niet weten van heel die santaboetiek die in het detailwereldje heerst, maar voor het wassen heb je wel het juiste product nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenjaja, zevert maar weeral. Ik zal u eens een versgespoten stuk laten voelen en vooral laten zien hoe het water daar zonder enig hulpmiddel afparelt. Ik zal dat aan u meegeven en ge moogt dat elke keer, als ge uw auto wast, met dreft wassen. Ik zal een zelfde stuk wassen op mijn manier. We zullen na een jaar eens zien wat het verschil is.
Feit is: ge kent van lak niets af en toch blijft ge beweren dat uw methode goed is. Ze is niet goed: punt uit. Uw lak droogt uit door het gebruik van dreft, da's geen fabeltje. Ik moet ook niet weten van heel die santaboetiek die in het detailwereldje heerst, maar voor het wassen heb je wel het juiste product nodig.
Comment
-
over uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen. Nogmaals: ik zal u eens een versgespoten onderdeel laten voelen. Voel daarna maar eens over uw lak. Die kunt ge opblinken wat ge wilt, zacht aanvoelen zal die nooit doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenover uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenover uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen. .
Comment
Comment