Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zeep?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke zeep?

Ik heb pas een 2dehands auto gekocht van 15 jaar oud maar de lak ziet er nog goed uit. Ik vraag me af welke zeep ik moet gebruiken voor de lak en de ramen? Ik ken mensen die hun auto gewoon met dreft wassen..

Dreft is een ontvetter. Wax is een vettige substantie. Mensen zetten wax op hun lak om die te beschermen.

Zoek een niet aggresieve autoshampoo, bv. Autofinesse Lather, Meguiars Gold Class, Poorboys Slick & Suds, Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, Dodo Juice Super Natural Shampoo.
    Allemaal wel iets duurder dan Dreft.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik gebruik altijd Dreft voor de hele wagen. Veel goedkoper en werkt net zo goed.

Comment

Dreft verwijdert de laag op een wagen die er voor moet zorgen dat vuil en vocht sneller en gemakkelijker van de carrosserie afgaat.
        Dus, hoe meer je met dreft werkt, hoe gemakkelijker je wagen vuil wordt en hoe meer moeite je moet doen om je wagen proper en in goede conditie te houden.
        Ironisch, niet ?
        Last edited by ; 03/06/2014, 13:36.

Comment

Ik zou Dove eens proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            Dreft verwijderd de laag op een wagen die er voor moet zorgen dat vuil en vocht sneller en gemakkelijker van de carrosserie afgaat.
            Dus, hoe meer je met dreft werkt, hoe gemakkelijker je wagen vuil wordt en hoe meer moeite je moet doen om je wagen proper en in goede conditie te houden.
            Ironisch, niet ?
            Klopt als een zwerende vinger,gebruik iets dat ph neutraal is,zeker geen dreft ,werkt ook de roestvorming in de hand ,onze vito op het werk werd ook steeds gewassen met dreft,ratlook was er niks tegen... de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid..

Comment

even lezen/zoeken... bovenaan dit subforum staat een stickie-topic:

2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                Klopt als een zwerende vinger,gebruik iets dat ph neutraal is,zeker geen dreft ,werkt ook de roestvorming in de hand ,onze vito op het werk werd ook steeds gewassen met dreft,ratlook was er niks tegen... de gierigheid bedriegt altijd de wijsheid..
                Dreft is alkalisch, dat werkt niet rechtstreeks roest in de hand. Indirect wel natuurlijk, omdat het de was erafhaalt. Leidingwater is lichtjes alkalisch om de corrosie tegen te gaan.
                Maar misschien is dreft wel ok als ge frequenter waxt? Ik gok maar.
                Betreft ph neutrale zepen, babyshampoo is meestal vrij neutraal.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik ken ook mensen die wassen met dreft : die doen er hun vaat mee.....ik was zelf ook niet met auto-shampoo als ik m'n vaat doe.....

Probeer het anders ff een tijdje : 1 deel altijd met dreft en het andere deel altijd met een auto-shampoo.

Als de lak er na 15 jaar nog echt prima uitziet , dan is de kans groot dat deze NIET is gewassen met dreft....

Comment

Klein scheutje dreft in (zacht) regenwater, meer moet dat niet zijn. Ik doe het al 25 jaar zo, nooit problemen mee gehad. Lak blijft in onberispelijke staat.

Comment

eerder: in uw ogen onberispelijke staat

Ik doe het niet en gebruik een juist product. En dat hoeft niet persé iets te zijn dat stukken van mensen kost. Een gewone bus autoshampoo kost niet meer dan een bus dreft.
                      www.peugeotforum.be

Comment

je wast je kleren toch ook niet met dreft?

elk materiaal heeft zijn eigen onderhoudsproduct...
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Wij hebben hier een rode Suzuki Wagon R en een straat verder is er ook zo een. Ze zijn ongeveer tegelijk aangekocht.
                          De onze wordt gewassen met Dreft en is ondertussen roze geworden, terwijl de andere mooi rood blijft. Zegt voor mij vrij veel eigenlijk.
                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                          1990 Volvo 344
                          1991 Mercedes W124 230CE
                          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                          1980 Volkswagen Derby CLS
                          1990 Mercedes W124 230CE
                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            je wast je kleren toch ook niet met dreft?

elk materiaal heeft zijn eigen onderhoudsproduct...
                            Volgens de marketingjongens wel ja. Nu, doen jullie maar hoor. Zo blijft de molen lekker draaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                              Wij hebben hier een rode Suzuki Wagon R en een straat verder is er ook zo een. Ze zijn ongeveer tegelijk aangekocht.
                              De onze wordt gewassen met Dreft en is ondertussen roze geworden, terwijl de andere mooi rood blijft. Zegt voor mij vrij veel eigenlijk.
                              Ik wist al niet wat ik zag aan de mijne. Die is van le mans blauw naar estoril blauw getransformeerd!

Comment

jaja, zevert maar weeral. Ik zal u eens een versgespoten stuk laten voelen en vooral laten zien hoe het water daar zonder enig hulpmiddel afparelt. Ik zal dat aan u meegeven en ge moogt dat elke keer, als ge uw auto wast, met dreft wassen. Ik zal een zelfde stuk wassen op mijn manier. We zullen na een jaar eens zien wat het verschil is.
                                Feit is: ge kent van lak niets af en toch blijft ge beweren dat uw methode goed is. Ze is niet goed: punt uit. Uw lak droogt uit door het gebruik van dreft, da's geen fabeltje. Ik moet ook niet weten van heel die santaboetiek die in het detailwereldje heerst, maar voor het wassen heb je wel het juiste product nodig.
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  jaja, zevert maar weeral. Ik zal u eens een versgespoten stuk laten voelen en vooral laten zien hoe het water daar zonder enig hulpmiddel afparelt. Ik zal dat aan u meegeven en ge moogt dat elke keer, als ge uw auto wast, met dreft wassen. Ik zal een zelfde stuk wassen op mijn manier. We zullen na een jaar eens zien wat het verschil is.
                                  Feit is: ge kent van lak niets af en toch blijft ge beweren dat uw methode goed is. Ze is niet goed: punt uit. Uw lak droogt uit door het gebruik van dreft, da's geen fabeltje. Ik moet ook niet weten van heel die santaboetiek die in het detailwereldje heerst, maar voor het wassen heb je wel het juiste product nodig.
                                  Bedankt voor de andere zever. Maar waarom dreft precies NIET goed is en welke gevolgen het op termijn heeft (met de nodige bewijzen uiteraard) heb ik nog nergens gelezen, en zelf ook nog nooit iets van gemerkt. Als ik morgen mijn dreft gewassen kar ne keer of twee was met zo één van die speciallekes, dan loopt het water daar ook schoon af. Dat is trouwens nu ook nog zo, al zal het wel in mindere mate zijn dan met zo'n detailding.

Comment

over uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen. Nogmaals: ik zal u eens een versgespoten onderdeel laten voelen. Voel daarna maar eens over uw lak. Die kunt ge opblinken wat ge wilt, zacht aanvoelen zal die nooit doen.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

over uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen.
                                      Tuurlijk dat.

Comment

over uw vraag van de waarom: ge kent niets van lak, dus ik ga u de moeite besparen van het uit te leggen. .
                                        Ik zou het toch ook willen weten flappy ,kwestie van naar de toekomst toe discussie's met betweters te vermijden

Comment

Working...
                                        X