Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zeep?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee,allee bij mijn autoshampoo toch niet,al kan je er wel kopen dacht ik,ik wax hem,maar door die dreft is dat dus verdwenen,tenzij je telkenmale je auto nadat ie gewassen is waxt natuurlijk..en ik meen ergens gelezen te hebben dat er in dreft ook een soort van schuurmiddel zit,nogmaals het boeit me niet met wat je de auto wast,ik zelf doe het niet met dreft,noch met haarshampoo..da's hetzelfde al zou je naspoelen met een glansmiddel voor de vaatwas,ken er ook die dat gebruiken en hun kar blinkt ook,is het slecht?ik weet het niet ..

Comment

Ik denk dat in een spons waar je je kar mee wast wel wat meer schuurmiddeltjes zitten dan in een scheutje dreft in een emmer van 10 liter hoor. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Alle info is welkom... en da's niet sarcastisch bedoeld.

Comment

Een spons????OMG!! heiligschennis

Ik was met een washmit en het 2 emmer systeem

Comment

Ik gebruik ook 2 emmers en 2 sponzen. Eentje voor de vuilere onderkant en eentje voor de minder vuile bovenkant. Washmit ken ik niet, en da's weeral een zonde meer zeker?

Comment

Ik zou zeggen, dat iedereen z'n wagen maar wast met wat hij goesting heeft. Dan hebben wij detailers ook wat te doen in het weekend .

Met een goed aangebrachte waxlaag op bvb een verzamelwagen die je telkens afspuit met een HD na een rit + afdroogt dmv lucht heb je quasi geen kans op swirls. Vanaf je de lak aanraakt, met een spons of washmitt heb je het zitten. Met een spons wel telkenmale erger dan een washmitt maar elk moet daarin z'n goesting doen. Het is duidelijk dat er hier een discussie gevoerd wordt tussen mensen die niet op dezelfde golflengte zitten qua 'look' van een wagen. Wat voor de één genoeg is kan dan weer voor een ander een hel voor de lak zijn.

Zoals ik zei: lekker die sponsjes gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
              Ik zou zeggen, dat iedereen z'n wagen maar wast met wat hij goesting heeft. Dan hebben wij detailers ook wat te doen in het weekend .

Met een goed aangebrachte waxlaag op bvb een verzamelwagen die je telkens afspuit met een HD na een rit + afdroogt dmv lucht heb je quasi geen kans op swirls. Vanaf je de lak aanraakt, met een spons of washmitt heb je het zitten. Met een spons wel telkenmale erger dan een washmitt maar elk moet daarin z'n goesting doen. Het is duidelijk dat er hier een discussie gevoerd wordt tussen mensen die niet op dezelfde golflengte zitten qua 'look' van een wagen. Wat voor de één genoeg is kan dan weer voor een ander een hel voor de lak zijn.

Zoals ik zei: lekker die sponsjes gebruiken
              Goede uitleg vind ik. Ik denk dat ook het gebruik van de hoeveelheid water heel belangrijk is. Ik gebruik heel veel water en zeem mijn wagen zelden tot nooit af. Regenwater laat immers haast geen droogsporen achter. Mijn moto kuis ik ook met regenwater en een scheutje dreft maar blaas ik droog. Want die is immers grotendeels van plexiglas en da's héél gevoelig voor krasjes!

Comment

Bon,heb het eens aangekaart en idd.mijn garagist zegt dat het eigenlijk niet echt veel kwaad kan wassen met dreft ,toch raadt ie het niet aan wegens dat je toch wel de beschermingslaag van de lak wegneemt ,jarenlang gebruik leidt volgens hem toch tot aantasting van de vernislaag ,dus Jakkel==>gogogo,maar toch blijf ik zelf bij een autoshampoo
                Last edited by ; 06/06/2014, 13:25.

Comment

Voor eens en voor altijd. Gebruik GEEN dreft voor het wassen van de wagen.

Het is een ontvetter en het is schurend!

Dus elke keer je de wagen wast met dreft ben je de bescherming, die er al dan niet opzit, aan het verwijderen.
                  Daarnaast ben je met de Sodium Chloride (welke zoutkristallen zijn) de wagen lichtjes aan het schuren. Elke wasbeurt maak je de wagen dus matter en matter.

Dit is closeup van Sodium Chloride (zout) btw:

En dan hebben we het nog niet gehad over de andere onderdelen van de wagen zoals kunstof en rubbers die uitdrogen en hun kleur verliezen ...
                  Last edited by ; 10/06/2014, 10:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                    Bon,heb het eens aangekaart en idd.mijn garagist zegt dat het eigenlijk niet echt veel kwaad kan wassen met dreft ,toch raadt ie het niet aan wegens dat je toch wel de beschermingslaag van de lak wegneemt ,jarenlang gebruik leidt volgens hem toch tot aantasting van de vernislaag ,dus Jakkel==>gogogo,maar toch blijf ik zelf bij een autoshampoo
                    M'n vorige E46 Touring heb ik 8 jaar aan een stuk elke week met regenwater en dreft gewassen. Nooit gewaxt of één of ander ander detailgedoe ofzo. Die moet wel een heel dikke beschermlaag gehad hebben dan!!!

Want zo zag ie eruit toen ik 'm verkocht!
                    Spijtig dat het een heel flauw winterzonneke was. Anders had ge nen zonnenbril mogen opzetten.
                    Lak was echt nog in heel goede staat hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Voor eens en voor altijd. Gebruik GEEN dreft voor het wassen van de wagen.

Het is een ontvetter en het is schurend!

Dus elke keer je de wagen wast met dreft ben je de bescherming, die er al dan niet opzit, aan het verwijderen.
                      Daarnaast ben je met de Sodium Chloride (welke zoutkristallen zijn) de wagen lichtjes aan het schuren. Elke wasbeurt maak je de wagen dus matter en matter.

Dit is closeup van Sodium Chloride (zout) btw:

En dan hebben we het nog niet gehad over de andere onderdelen van de wagen zoals kunstof en rubbers die uitdrogen en hun kleur verliezen ...
                      En het schurende effect van kalk in leidingwater, dat in veel hogere concentraties aanwezig is dan het 'schurende' zout in dat scheutje dreft in die emmer regenwater. Dat kan geen kwaad?

Comment

In Dreft zit geen sodiumchloride, in feite gewoon keukenzout, maar wel sodium hydroxide.

Sodium hydroxide, bijgenaamd bijtende soda, is zeer sterk basisch maar lost wel goed op in water.

Dus geen schurend maar wel sterk bijtend, uitdrogend, ontvettend effect.

Samen met nog een resem andere zeer agressieve bestanddelen dus best Dreft niet ofwel in een zeer lage concentratie gebruiken als ge hiermee uw wagen wil reinigen.
                        Last edited by taiko; 10/06/2014, 20:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          In Dreft zit geen sodiumchloride, in feite gewoon keukenzout, maar wel sodium hydroxide.
                          En 't was dan nog eens een close up van strooizout ipv keukenzout ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Klein scheutje dreft in (zacht) regenwater, meer moet dat niet zijn. Ik doe het al 25 jaar zo, nooit problemen mee gehad. Lak blijft in onberispelijke staat.
                            Op een fles dreft staat: gaat tot 75% langer mee...
                            Dat geldt dus wel degelijk voor de fles dreft, niet voor de auto die je ermee wast!

Was je jezelf ook met dreft? Om de marketingjongens te slim af te zijn?

Comment

Zolang de lak van je auto er best aardig bij blijft staan zie ik niet in waarom Jakkel zijn wasmethode zou aanpassen ...
                              Hij wast trouwens met regenwater , wat op zich al vele malen beter is dan met leidingwater.
                              Het effect van dat scheutje dreft zal zeker niet zo dramatisch zijn tegenover mensen die wel "speciale autoshampoo" gebruiken maar bvb te weinig water of ze spoelen de auto niet eerst af .

Toen ik nog niks wist over het al dan niet "beter wassen" van auto's , was voor mij eender welke zeep oké ( bvb Turtle.....) omdat er gewoonweg niets anders te vinden was in de winkel.....

Ik was al in de wolken van 1 of andere compound die onze Corsa van destijds van créme-wit terug naar spierwit bracht....en maar lekker uitpoetsen met van die versleten katoenen T-shirts......
                              Voor ons was die auto ook perfect gewassen en die blonk ook als een malle.

Een spons zou ik eerder afraden omdat er dan meer kans is dat je nog wat vuil over de lak "trekt" , wat je bij een washandschoen veel minder gaat hebben . Bij zo'n washandschoen is er meer ruimte om bvb zandkorreltjes in te kunnen verbergen tijdens het wassen , de spons gaat het korreltje pletten tussen de lak en de spons zelf....

OT : is er al een "zeep" uit de bus gekomen voor de TS ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                Op een fles dreft staat: gaat tot 75% langer mee...
                                Dat geldt dus wel degelijk voor de fles dreft, niet voor de auto die je ermee wast!

Was je jezelf ook met dreft? Om de marketingjongens te slim af te zijn?
                                Neen, ik was mij niet met Dreft. Maar blijkbaar zit in sommige shampoos ook lauramine oxide en sodium laureth sulfaat, net dezelfde ingrediënten die in Dreft zitten! Misschien toch eens overwegen dan. Bedankt voor de tip trouwens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Neen, ik was mij niet met Dreft. Maar blijkbaar zit in sommige shampoos ook lauramine oxide en sodium laureth sulfaat, net dezelfde ingrediënten die in Dreft zitten! Misschien toch eens overwegen dan. Bedankt voor de tip trouwens!
                                  In combinatie met bleekwater (dat is toch ook water) werkt dreft ongelofelijk goed om je te wassen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                    In combinatie met bleekwater (dat is toch ook water) werkt dreft ongelofelijk goed om je te wassen...
                                    Nog meer super tips! Je bent veel te goed!

Comment

Wat baat een kaars en bril ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Wat baat een kaars en bril ...
                                        ... als de uil dreft gebruiken wil

Comment

Working...
                                        X