Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lak als schuurpapier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • lak als schuurpapier

    ik was al mijn autos heel weinig, mijn firmawagens werden vervangen als ze vuil waren (< jaar had ik mijn km's en werden ze afgeschreven).

    nu is de golf dus de eerste die langer dan 1jaar bij mij is. ik was de auto altijd na een regenvlaag omdat het regenwater het vuil al wat losweekte.
    nu is het vandaag dus gaan regenen na een paar weken droogte en merkte ik het volgende:
    als je na het wassen met de hand over de lak wrijft voelt die korrelig aan zoals schuurpapier. als je goed kijkt zie je allemaal zwarte spikkeltjes in de lak. ik heb die dan nog eens gewassen en als je lang wrijft met de spons, verminderd het korrelig gevoel maar gaat niet volledig weg.

    de auto glanst wel goed en de waterdruppels lopen eraf, maar die voelt niet glad. het is geen showauto en heeft her en der roestplekken. er moet dus geen cleaningkuur voorgesteld worden waar ik 5dagen mee bezig ben en waar je mee moet kleien. die klei blijft toch in de roest plakken.

    heb al ajax in het kuiswater gedaan maar helpt niet, en voor ik 50bussen in huis haal vraag ik hier eerst eens raad.
    nog mensen die dit hebben gehad of die weten wat hier de oorzaak van is, en hoe op te lossen?



    en een closeup van de lak. die spikkels zijn echt de grootte van een speldekop en dus geen vliegestront ofzo.


    in het midden (rechts boven de reflectie van de flash) en onderaan rechts zie je de grootte van regendruppels en zie je dus duidelijk dat die zwarte spiegels 10-15keer kleiner zijn dan een regendruppel
    Last edited by ; 28/06/2014, 23:24.

  • #2
    lak als schuurpapier

    Ik ga het toch zeggen: Kleien... Of je kunt proberen de wagen in te spuiten met een ijzerverwijderaar, en een teeroplosser.
    Je wagen staat veel aan het station, veel kans dat het ingebrande ijzerdeeltjes zijn, afkomstig van de bovenleiding.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Klei is de beste oplossing.

      Comment


      • #4
        wolf's deironizer erover

        werkt wel niet zo goed als iron-x, maar het gaat er wel grotendeels af zijn
        ge kunt ook zo'n washandschoen kopen met een polijst achterkant op en daar de auto eens mee wassen
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          klei is niet goed, want kan niet de hele auto doen. rond de voorruit heb ik roest aan het rubber (raam moet er eens uit en auto compleet herspuiten), aan mijn deuren zijn een paar krassen waar de roest door komt.
          ik ga niet beginnen kleien en dan hele stukken moeten overslaan.

          van de trein bovenleiding kan idd heel goed zijn. mijn auto staat altijd met zijn rechterkant naar de sporen gericht en die kant voelt nu net het ergste aan ook (de close up foto is van het deel plaat tussen achteruit en kofferdeksel).
          in waregem rijden de treinen heel hoog, ter hoogte van een brug. en mijn auto staat daar beneden naast.

          is er iets tegen te doen voor de toekomst? bepaalde stevige wax ofzo (alhoewel waxen ook niet echt aan te raden is met die roestdelen), k vermoed dat het antwoord zal zijn: ergens anders parkeren

          Comment


          • #6
            Koop u een washandschoen met aan 1 kant rasta en de andere kant een netje , was eerst met de rasta-kant en vervolgens met de fijne kant ..........zo zal er wel wat verdwijnen. Iron-x rechtstreeks op je lak spuiten , laten inweken en nogmaals wassen ( deel per deel + spoelen liefst ) zou ervoor moeten zorgen dat er heel veel weg is . Kleien kan perfect op alle lak, de roestplekken kan je simpelweg overslaan , niet ?
            Als je lak terug glad (der) aanvoelt kan je er een wax/sealant op doen ..........is ie al wat beschermt en wast makkelijker in de toekomst .

            Comment


            • #7
              Als er roest op alle panelen staat maakt de lak toch niet veel meer uit?

              Beste is idd klei.. Daarna voelt die trug als een babypoepje.

              Comment


              • #8
                ik heb overal wel ergens een krasje of roestplekje staan, maar zoals je op die eerste foto kan zien, ziet de er nog heel goed uit.
                het is dan ook een auto op leeftijd met vele km's achter de rug. de roestplekjes zitten meestal in het midden van een stuk plaat (dak, deur,motorkap). net als bij waxen zie je het verschil direct waar er was gedaan is en waar niet. zomaar de lak verwaarlozen doe ik ook niet, auto moet nog een 14jaar meegaan.
                binnenkort gaan er 2 andere deuren in (2 andere harde deuren steken in dezelfde kleur is goedkoper dan deze herspuiten).

                straks ff gaan winkelen se en we zullen zien wat het vandaag geeft

                Comment

                Working...
                X