Zijn er shampoo/wax combinaties die hetzelfde parelend effect geven (bij regen) als de Car Wash. Of lukt dit enkel door de wagen effectief te simoniseren na het wassen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Parelend effect bij regen
Collapse
X
-
Bekijk het beading of andere how to clean topic even.
Gemakkelijk te vinden via de zoekfunctie.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Parelend effect bij regen
Dit effect wil je waarschijnlijk. Dit noemen de
detailers 'beading'.
Mijn auto heb ik een kleine twee maanden geleden in de wax gezet, een weekje geleden is ze gewassen. Inmiddels staan er een paar honderd kilometer bij op. Er lag reeds een flinke stoflaag op.
Weet dat de pareltjes mooi om zien zijn, maar dat het stof straks ook in kringetjes opdroogt.
Wil je dat het vuil mee afgevoerd wordt, dan heb je meer aan de zn. 'sheeting': je auto wordt als het ware waterafstotend. Dit zie je ook op de Peugeot hierboven.
Dit ga je eerder met een coating bereiken.
Beide effecten zijn te verklaren door de zn. cohesie en adhesie en oppervlaktespanning van het water, maar hoe dat precies in elkaar zit: ooit heb ik het geweten...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Met een sealant ( = synthetische wax ) heb je een "gladde" wagen wat op zich erg fijn is maar het nadeel is dat je na een regenbui wel wat last kan hebben van opgedroogde vlekken .
Bij een "echte" wax voelt de lak minder glad aan maar heb ik de indruk dat je dan minder last hebt van opgedroogde druppels...
Comment
Comment