Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe aangedroogde insecten verwijderen op lak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe aangedroogde insecten verwijderen op lak

Hoe verwijderd men best aangedroogde insecten op de lak? Nu ziet men zo wat matte vlekjes.
    www.skodaforum.eu

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
    Hoe verwijderd men best aangedroogde insecten op de lak? Nu ziet men zo wat matte vlekjes.
    Die matte vlekjes zijn lichtjes ingebrande vlekken in de vernis. Die zal je met een een lichte polish of paint cleaner moeten verwijderen.

Best eerst even kleien om alle restjes te verwijderen, dan paint cleaner (met lichte korrel) gebruiken om de vlekjes te verwijderen en dan beschermen met een wax of sealant zodat het niet meer opnieuw voorvalt.

Klein voorbeeldje van hoe eenvoudig het kan zijn

Comment

Welke paint cleaner kan ik dan gebruiken?
      www.skodaforum.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
        Welke paint cleaner kan ik dan gebruiken?
        Bvb de Auto Finesse Rejuvenate vanuit het filmpje

Als het echt erg is moet je een grovere foampad & polish nemen met een sterkere schuurkorrel genre Sholl S30+ of S17+ op een zwarte Scholl puck. (Maar probeer eerst even met de rejuvenate, komt normaal wel goed hoor)

Comment

Kan ook machinaal aangebracht worden
          http://www.quality-shine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quality-shine Bekijk Berichten
            die vliegjes???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quality-shine Bekijk Berichten
              Uiteraard, maar in dit geval denk ik niet dat de topicstarter een machine bij de hand heeft al hij die vraag stelt

Comment

Hoe zit dat met zo een insectenspul? Na ik de auto gewassen heb spuit ik dat er rijkelijk op en ga er opnieuw met de microvezel handschoen over maar niet alles is er af.

Enkel polish en/of sealant helpen?
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Hoe zit dat met zo een insectenspul? Na ik de auto gewassen heb spuit ik dat er rijkelijk op en ga er opnieuw met de microvezel handschoen over maar niet alles is er af.

Enkel polish en/of sealant helpen?
                  Is dat auto5 meuk?

Ik gebruik citrus power van auto finesse. Eerst aanbrengen, rustig alles klaarzetten, auto wassen en misschien tijdens nog eens opspuiten, maar normaal komen de meeste lijkjes goed los.

Comment

Ja daar kan je het mee vergelijken, heb dit in Polen gekocht, kost daar echt zo goed als niks. Probleem is dat ik wel niet weet of versta hoeveel minuten het moet intrekken.
                    Hoeveel minuten doe jij?

Comment

Ik verwijder insecten met een nylon kous.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        Ja daar kan je het mee vergelijken, heb dit in Polen gekocht, kost daar echt zo goed als niks. Probleem is dat ik wel niet weet of versta hoeveel minuten het moet intrekken.
                        Hoeveel minuten doe jij?
                        Minuut of 5 tot wanneer m'n emmers etc gevuld zijn. Dan gewoon wassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik verwijder insecten met een nylon kous.
                          Men vader doet dat ook maar ik vraag me af of dit geen kleine krasjes achterlaat. Steek je dan je hand in de kous of gebruik je die als een doek?

Comment

Die insectensopjes zijn niet echt bevorderlijk voor je waxlaag.
                            Als je zorgt voor een goede bescherming vooraf (wax/sealant of nog beter een coating), en het kerkhof er niet een hele zomer laat in bakken, dan gaat dat kuisen betrekkelijk gemakkelijk.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Die insectensopjes zijn niet echt bevorderlijk voor je waxlaag.
                              Als je zorgt voor een goede bescherming vooraf (wax/sealant of nog beter een coating), en het kerkhof er niet een hele zomer laat in bakken, dan gaat dat kuisen betrekkelijk gemakkelijk.
                              Citrus power claimt nochtans je wax niet aan te tasten. Kan waxit daar uitsluitsel over geven?

Comment

Werkt toch redelijk ontvettend? En wax is vet, toch ?

Wat ik bij aangekoekte lijken durf doen, is de avond voordien natte handdoeken op de neus leggen, zodat alles goed kan weken.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Vochtige doek opleggen voor je gaat slapen.
                                  De volgende dag gewoon wassen en ze gaan er vanzelf af! Werkt heel goed.

Misschien enkel een optie voor de mensen met een garage...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Citrus power claimt nochtans je wax niet aan te tasten. Kan waxit daar uitsluitsel over geven?
                                    Normaal gezien kan deze geen kwaad.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik rij meestal elke Zondag naar de Nurburgring,heb een zwarte Megane en der zijn altijd een pak insecten die sporen achterlaten in de vernislaag en ik mag er een wax opzetten van welk merk ook of heb eens zo'n glas coating laten doe maar dat helpt toch niets tegen het inbranden in de vernislaag en ik kuis altijd mijn auto dezelfde dag nog,dus voor mij is het steeds een beetje polieren...

Comment

Wat ik me soms ook afvraag: als je nu 160 rijdt en je vangt zo wat vliegen op aan die snelheid, kan dat ook een soort van steenslag veroorzaken of putjes?

Comment

Working...
                                        X