Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hogedrukreiniger

Ik zoek een degelijke hogedrukreiniger om wagens mee af te spoelen.
    Ik weet nu niet of het noodzakelijk is om voor een warmwaterHD te gaan?

Iemand een goeie aanrader?

warmwater HD lijkt me wat overkill als het voor wagens bedoeld is, die zijn extreem zwaar en vooral ook heel duur.
    Ikzelf heb een Karcher K5700 en ben daar al bij al behoorlijk tevreden van, maar nu na 4jaar begint hij af en toe eens tegen de sputteren en duurt het soms even na het aanleggen tot je druk voldoende hebt.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Dacht ik ook.
      Momenteel heb ik een Kränzle op het oog, nl. de 20 TS T 120.
      Levert -+ 120 bar met 15l/min. Veel water met een druk die hoog genoeg is lijkt me ideaal voor auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
        Dacht ik ook.
        Momenteel heb ik een Kränzle op het oog, nl. de 20 TS T 120.
        Levert -+ 120 bar met 15l/min. Veel water met een druk die hoog genoeg is lijkt me ideaal voor auto's.
        Ideaal

Comment

Stond onlangs een test in de AMS.

1 Nilfisk C111.4X-TRA voor 89,99€
          2 Kärcher K2.110 voor 79,99€
          3 Herkules HA 120 voor 69,96€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Stond onlangs een test in de AMS.

1 Nilfisk C111.4X-TRA voor 89,99€
            2 Kärcher K2.110 voor 79,99€
            3 Herkules HA 120 voor 69,96€
            Nilfisk all the way

Qua budget hogedruk is dat met verre voorsprong de betere keuze.

Persoonlijk zou ik geld geven aan een kranzle, die koop je maar 1 keer en gaat normaal een levenlang mee.

Comment

+1 voor Kranzle !!!

Heb meer dan 15 jaar met een klein model gedaan en die doet nu elders nog dienst.
              Dat was een 145 T :

kranzle_145_t_p1.jpg

1 keer in die tijd een dichting moeten vervangen van de oproller, ongelooflijk degelijk materiaal.

Nu heb ik een Kranzle Therm 1 - 1165 warmwater op drijfkracht maar dat is wel een beetje overkill.

Kranzle_THERM.jpg

Comment

Als je echt wagens wil afspoelen met een HD dan zou ik eerder voor een systeem gaan dat je water filtert en een tuinslang......ipv te gaan voor een HD.....
                Ik spoel zo mijn wagens af :

Met zo'n flauwe straal zal je veel minder werk hebben om je wagen af te drogen ( als je dit al doet )

Een vuile wagen maak je echt niet proper met enkel je HD erop te knallen.........je zal een degelijke handschoen moeten gebruiken + dito shampoo.
                Enkel foamen met de HD en vervolgens "afspuiten" zal geen propere wagen opleveren. Het helpt alleen om je wagen minder vuil te maken voor je met het eigenlijke wassen begint .

Als je dan toch een HD wil die betaalbaar is : Nilfisk 145.....xtra10 ( oid ) :
                oprolsysteem , versterkte slang lengte 10 meter , pro-spuitpistool , 2200 Watt , redelijk compact en 5 jaar garantie.

De mijne ( 145....xtra10...) gaat al wat jaartjes mee en ik heb nog geen seconde spijt van die versterkte slang + oprolsysteem.

Na veelvuldig gebruik al wel eens de electriciteitskabel terug moeten aansluiten IN het toestel ( lag een stukje bloot door veelvuldig te strak oprollen ) en ook het oprol-handvatje is gesneuveld door het vele gebruik........dat is vervangen door een bout + enkele moeren en gaat nu als nieuw.

Comment

Het is een Kränzle geworden (-+ 120 bar met een debiet van 10l/min).

@grandscenicman
                  Ik had mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Het is de bedoeling om een degelijke foamlaag te plaatsen en het grof vuil van de wagen te krijgen. Dit is stap 1 vd behandeling om een wagen schoon te krijgen!

Comment

Het is een Kränzle geworden (-+ 120 bar met een debiet van 10l/min).

@grandscenicman
                    Ik had mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Het is de bedoeling om een degelijke foamlaag te plaatsen en het grof vuil van de wagen te krijgen. Dit is stap 1 vd behandeling om een wagen schoon te krijgen!
                    Is dat dan zo een draagbare van rond de 500€?
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik gebruik HD als eerste stap. Op het einde enkel een tuinslang om de auto af te spoelen. Gaat beter dan met HD vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Is dat dan zo een draagbare van rond de 500€?
                        Ja, zoiets was de prijs idd.
                        Model is zoiets:

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ik gebruik HD als eerste stap. Op het einde enkel een tuinslang om de auto af te spoelen. Gaat beter dan met HD vind ik.
                        Klopt, zo ervaar ik het ook. Er blijft een pak minder water achter na het afspuiten met een gewone tuinslang.

Comment

Ja, zoiets was de prijs idd.
                          Model is zoiets:

Klopt, zo ervaar ik het ook. Er blijft een pak minder water achter na het afspuiten met een gewone tuinslang.
                          Dan heb je een mooie prijs betaald als ik deze site bekijk.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Mijn huidige Kärcher is nu 8 jaar oud en begint serieus gebreken te vertonen. Verliest constant druk...De lans is ook niet meer wat ze geweest is.

Ik ben nu aan het kijken naar enerzijds een Kärcher K7 Premium Full Control en anderzijds een Kränzle K 1050 TS (T); beiden gelijkaardige prijscategorie.

Iemand tips, pro's en contra's ?

Comment

Laat diene Kärcher maar staan.

Sent from my Apple muziekdoos.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Inderdaad, kränzle >>>>> Kärcher

Comment

Working...
                                X