Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nanolex Wheel Cleaner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nanolex Wheel Cleaner

Vroeger gebruikte ik Poorboys spray en rinse en die lengde ik altijd aan.
    Zonder kwaliteit van het produkt verminderen.

Sinds kort gebruik ik Nanolex wheel cleaner, super product maar redelijk kostelijk als je het wekelijks gebruikt en wat km's doet. Dus de vraag mag je deze ook een een beetje aanlengen? En hoeveel?

thankx!

Ik gebruik het alleen als de velgen sterk vervuild zijn, het mag dan wel de beste velgenreiniger zijn, de prijs is mij ook te veel voor de weekelijkse wasbeurt. Voor random use neem ik de velgenreiniger van gloss it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Ik gebruik het alleen als de velgen sterk vervuild zijn, het mag dan wel de beste velgenreiniger zijn, de prijs is mij ook te veel voor de weekelijkse wasbeurt. Voor random use neem ik de velgenreiniger van gloss it.
      Amen to that!

Comment

ik gebruikte ook eerst de gloss it velgenreiniger, even nadien ter vergelijking die van auto finesse gekocht in 5liter formaat.
        Pak goedkoper en minstens even goed, ik leng deze zelf aan 1/4 en nog krijg je daar alles mee af.
        Zo kan je 20 liter velgenreiniger gebruiken voor maar 36 euro.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik gebruik velgenreiniger maar 3 a 4 maal per jaar.

Daarna seal ik de velgen met een wax / sealant en hoef ik deze dan enkel maar te wassen met shampoo.

Komt goedkoper uit dan wekelijks te wassen met velgenreiniger en is ook veel veiliger voor je velgen denk ik?

Comment

Spijtiggenoeg kan je de Nanolex Wheel cleaner & iron remover niet aanlengen zonder dat hij zijn efficiëntie verliest.
            Je kan hem perfect gebruiken als wekelijkse wheel cleaner omdat hij niet de slechte geur heeft van andere Iron removers maar als je er veel van gebruikt komt het idd wel niet echt goedkoop uit.
            Zoals anderen hier reeds vermeldt hebben kan je hem dan gaan afwisselen met een aanlengbare klassieke velgenreiniger.

Ik gebruik hem nu persoonlijk bij elke wasbeurt maar probeer er zuinig mee te zijn, het werkt dan nog steeds erg goed

Comment

Ik blijf erbij! Dasty van de Wibra! 1.99€ voor 1L http://www.wibra.be/vl/dasty.php?type=dasty . Spul is beter dan welke velgenreinger ook. Der blijft geen tikkeltje remstof zitten. Eerst met Dasty erover en daarna met een goeie velgensealer erover en ge moet de volgende wasbeurten enkel maar afspuiten en ne keer mee shampoo erover. Waarom geld uitgeven aan dure velgenreinigers terwijl dit bestaat?? Ik wil niks anders meer!
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                Ik blijf erbij! Dasty van de Wibra! 1.99€ voor 1L http://www.wibra.be/vl/dasty.php?type=dasty . Spul is beter dan welke velgenreinger ook. Der blijft geen tikkeltje remstof zitten. Eerst met Dasty erover en daarna met een goeie velgensealer erover en ge moet de volgende wasbeurten enkel maar afspuiten en ne keer mee shampoo erover. Waarom geld uitgeven aan dure velgenreinigers terwijl dit bestaat?? Ik wil niks anders meer!
                Met alle respect, maar dit is niet het advies dat je wil geven aan iemand die de lak op zijn (soms ERG dure) velgen in goeie staat wil houden. En laat dat net iets zijn waar je WEL rekening moet mee houden als je velgenreinigers verkoopt ipv goedkoop afwasmiddel

Comment

Als ge der de tafel mee moogt kuisen om op te eten dan zal de lak van u duur velgen er ook wel tegen kunnen zekers . Ik detail mijnen auto ook mee hart en ziel maar die dure velgenreinigers moet ik niet meer hebben.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                    Als ge der de tafel mee moogt kuisen om op te eten dan zal de lak van u duur velgen er ook wel tegen kunnen zekers .
                    Spijtig genoeg werkt het zo niet.

Ik heb toch even de moeite gedaan om het voor je op te zoeken in de MSDS.
                    Daarin staat dat het product een ph waarde van 11 heeft. Het is dus een ERG krachtige reiniger. Gebruik het op velgen die ofwel gepolijst zijn, een hoogglans finish hebben of (wat tegenwoordig erg veel voorkomt) een gepolijst front hebben en je hetb gegarandeerd een velg die goed is voor de vuilbak omdat ze helemaal mat staat of in vlekken trekt.

In jouw geval werkt jouw oplossing dus misschien op jouw type finish van velgen, maar zoals ik reeds aangaf moet een fabrikant van hoogwaardige autopoetsproducten dus rekening houden met alle types velgen en alle types gebruik of zelf misbruik.
                    Is zijn velgenreiniger niet veilig voor een bepaald type velgen dan zal hij dat zeker vermelden en maken dat het op zijn verpakking vermeldt staat zodat de gebruiker zich zeker niet kan vergissen.

Met jouw advies kan je er dus voor zorgen dat er morgen iemand is met een set dure velgen die hij kan weggooien.

Dit is dus de hoofdreden dat ik reageer op jouw post, om te vermijden dat mensen verkeerd geïnformeerd worden met alle gevolgen van dien. Als dasty voor jou goed werkt en als je daar tevreden van bent dan moet je dat vooral blijven gebruiken
                    Last edited by ; 26/08/2014, 20:02.

Comment

die nanolex cleaner, is dat echt proper zonder in te werken? Of werkt dat enkel op zo goed als niet bevuilde velgen?
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                        die nanolex cleaner, is dat echt proper zonder in te werken? Of werkt dat enkel op zo goed als niet bevuilde velgen?
                        Op onze video kan je zien hoe het werk op een Audi A5.
                        Die wagen wordt dagelijks gebruikt en goed onderhoud maar niet in die mate dat het een detailerwaardig is, hij wordt gewoon elke 1 tot 2 weken gewassen.

Comment

Er zit vooral veel marketing achter die velgenreinigers mijn gedacht... En dan het verhaal van die pH... Tjah

Comment

Dasty werkt geweldig zolang je na het reinigen zo rap mogelijk de velg afspuit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
                              Er zit vooral veel marketing achter die velgenreinigers mijn gedacht... En dan het verhaal van die pH... Tjah
                              Tja, ik zou zeggen kom eens langs, dan mag je komen vergelijken

Comment

Working...
                              X