Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snow foam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• snow foam

Aanbrengen op droge of natte wagen? Dus, eerst voorspoelen of niet?
    2011 Porsche Boxster S Black Edition

blijft beter plakken op een droge. Ik zou niet voorspoelen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Jep, is wat ik dacht, tot nu toe altijd zo gedaan maar kon toch is vragen ;-)
      2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Op de gebruiksaanwijzing van de mijne staat wel van de auto nat te maken. Doe dat dus altijd maar blijft dan inderdaad geen half uur inweken zoals ze vragen.

Comment

In de winter als hij erg vuil is spoel ik hem toch eerst af.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hangt er idd vanaf hoe vuil de wagen is. Als je met het afspoelen al veel oppervlakkig vuil kan weghalen dan kan je dat beter doen.
            Zoniet dan zou ik op een droge auto foamen omdat het product dan beter kan inwerken zonder aangelengd te worden door het reeds aanwezig water.

Comment

Als je na afspoelen effe laat drogen is er toch ook geen enkele probleem lijkt mij??
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

@ gebruikers
                Ik woon op het plateland met veel fruit- en akkerboeren
                En in de komende periode wanneer het regenweer is en die boeren dan van hun velden komen met hun landbouwvoertuigen
                Dan zijn de straten hier altijd geheel onder het slijk en als je dan de pech hebt om een vrachtwagen tegen te komen,hangt je auto tot op't dak vol met deze troep.

In't verleden ging ik dan dikwijls langs bij een wasbox (Blauwe Olifant genaamd ) waar je met warm water in combinatie met schuim je wagen kon afspuiten
                dit gaf een redelijk proper resultaat,maar dat is nu niet meer te doen om die 2à3/week af te spuiten tegen 6 € per beurt

Dus spuit ik nu al geruime tijd de wagen dan s'avonds als ik thuis kom even met de kärcher af
                Hij wordt wel bijna wekelijks grondig gewassen met de nodige producten ( van webshop = wax-it )

Maar aangezien ik niet graag met een slijkwagen rondrijd geef ik hem daarom dus die korte beurt met de hogedrukreiniger
                Je krijgt dan wel het grote vuil eraf,maar er blijft toch nog een tamelijke rest op de lak achter (= vettige sluier )

Mijn vraag aan jullie gebruikers = ga ik met gebruik van zo'n foam-lans en bijpassende shampoo meer vuil kunnen verwijderen ?
                Is het volgens jullie de investering waard ?

Alvast bedankt voor alle nuttige info

Comment

De wagen gaat er niet properder door uitzien maar in principe moet de foam al het vuil die er op ligt losmaken en wegnemen zodat je minder kans hebt op krassen als je dan gaat wassen.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Denk dat in uw geval AF citrus power beter zal zijn.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Marioman, je gaat toch een vrij agressief zeepje nodig hebben om de vuil-sluier te verwijderen met afspuiten alleen en dan nog al of niet met warm water.
                      Nerta Jumbo is daar toch vrij geschikt voor en nog niet al te agressief. Ik zou een auto eigenlijk toch wel altijd eerst afspuiten alvorens in te schuimen.
                      Je gaat grovere vervuiling verwijderen met het afspuiten en bij warm weer koelt zo de wagen af ook al heb je die nu in de schaduw staan.
                      Foam op een warme wagen vraagt om ingebrand of aangebakt te worden als er oliën inzitten en ander spul zegt mijn gevoel ... niet dan ?

Comment

misschien een coating overwegen, het vuil hecht er minder aan, en dit ZOU het afspuiten gemakkelijker moeten maken.

Hier zijn het geen fruitboeren, maar het bietenseizoen staat er weer aan te komen... Eens de winterbanden er op gaan, geef ik het muggenziften op, en rij ik gewoon met een vuile auto. Altijd leuke foto's voor het 'wintervuile wagen'-topic
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als je op youtube de filmpjes van Autofinesse Citrus power bekijkt,dan lijkt dit inderdaad fantastisch te werken
                          Eerst auto afspuiten en dan infoamen met dat product en bijna alles eraf
                          MAAR zijn die filmpjes dan niet getrukeerd ???

Comment

In't verleden ging ik dan dikwijls langs bij een wasbox (Blauwe Olifant genaamd ) waar je met warm water in combinatie met schuim je wagen kon afspuiten :

Dat schuim zorgt ervoor dat er niks van wax/sealant meer overblijft......beter gewoon afspoelen met alleen spoelwater ...

dit gaf een redelijk proper resultaat... :
                            gewoon spoelwater gebruiken dus.

Dus spuit ik nu al geruime tijd de wagen dan s'avonds als ik thuis kom even met de kärcher af :

zeker niet slecht , echter als er in je water veel kalk zit dan kan je er vlekken door krijgen die er niet makkelijk meer afgaan ...

Maar aangezien ik niet graag met een slijkwagen rondrijd geef ik hem daarom dus die korte beurt met de hogedrukreiniger
                            Je krijgt dan wel het grote vuil eraf,maar er blijft toch nog een tamelijke rest op de lak achter (= vettige sluier ) :

Foamen met een aangepaste foamshampoo en naspoelen zal zeker een verbetering zijn , echter niet zoals het echte werk ( lees : handwash met lamswollen handschoen, andere handschoen meer onderaan enz.....)

Mijn vraag aan jullie gebruikers = ga ik met gebruik van zo'n foam-lans en bijpassende shampoo meer vuil kunnen verwijderen ?
                            Is het volgens jullie de investering waard ? :

Ik denk van wel , ik rij ook graag rond met een propere wagen.....

Soms kan je echter net zo goed alleen je velgen een wasbeurtje geven.......zo lijkt je auto properder dan met vuile sloffen.

Foamen , HD erop en snel ff een rondje met een handschoen zit er niet in ?? .....kost +- 10 minuten extra en als je kan afspoelen met kalkvrij water dan hoef je de wagen al niet meer af te drogen ( in theorie toch...)

Over welke wagen gaat het btw : een Fiat500 is sneller gewassen dan een Renault Espace natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marioman Bekijk Berichten
                              Als je op youtube de filmpjes van Autofinesse Citrus power bekijkt,dan lijkt dit inderdaad fantastisch te werken
                              Eerst auto afspuiten en dan infoamen met dat product en bijna alles eraf
                              MAAR zijn die filmpjes dan niet getrukeerd ???
                              Neen, die zijn echt.
                              Ik gebruik dat in de winter als er zout op de weg ligt.
                              Snel even inspuiten, spoelen en in de garage.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Betreft Opel Mokka en Peugeot 208
                                Beiden in metalic grijs
                                Dus die citrus zal dan wel goed zijn
                                PS: heb ook gezien dat er nu Avalanche pro is van AF ook met citrus in verwerkt en geeft meer en beter schuim
                                Hiervoor ga ik eens mailen naar Bert Himpe van Wax-it,horen welke van de 2 hij beste vindt

Comment

Vandaag antwoord van Wax-it ontvangen :
                                  Beste,

De foam lance helpt om meer vuil los te krijgen maar vormt geen magische oplossing om alle vuil op te lossen. Het helpt wel meer dan enkel afspoelen.

Wij adviseren in dat geval om gebruik te maken van de Avalanche omwille van de betere reinigende werking, indien nodig kan die nog gecombineerd worden met Auto Finesse Citrus Power om lokaal nog krachtiger te reinigen zonder de bescherming of lak aan te tasten.

Citrus Power kan NIET in de foam lance gebruikt worden maar gebruik je als stand alone product.

Comment

hallo iedereen ,

ik ben niet zo op de hoogte over de foam guns . dus wat is volgens jullie de beste zeep die je voor de foam gun kan gebruiken en wat voor foam gun gebruik ik best?
                                    een karcher of toch maar een duurdere investering doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carfreak9 Bekijk Berichten
                                      hallo iedereen ,

ik ben niet zo op de hoogte over de foam guns . dus wat is volgens jullie de beste zeep die je voor de foam gun kan gebruiken en wat voor foam gun gebruik ik best?
                                      Al die neutrale rotzooi helpt zo goed als niets .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carfreak9 Bekijk Berichten
                                        hallo iedereen ,

Zoals reeds gezegd gebruik ik die van Karcher, meer bepaald deze https://www.bol.com/nl/p/karcher-fj-...alSection=main en ben daar toch wel content van, heb deze nu al 5x gebruikt bij 3 verschillende auto's en na het foamen en nadien afspuiten met hoge druk glanst de wagen meestal al en heb je nog amper werk om er nadien nog is over te gaan met een washandschoen. Terwijl de foam aan het inwerken is kuis ik de velgen en bij de cabrio de soft top ondertussen.
                                        Busje is nu bijna leeg, in begin zette ik de nozzle op max, maar ondertussen staat het maar de helft meer open en nog steeds voldoende schuim, het enige nadeel is dat ik nergens grote bussen vind om herop te vullen, voor ik nieuwe koop ga ik eerst is proberen met gewoon shampoo aan te lengen met water, op youtube staan er zo filmpjes met verschillende soorten shampoos en blijkbaar werkt dit ook.
                                        Last edited by ; 12/08/2016, 17:44.

Comment

Working...
                                        X