Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare lakschade aan tweedehands auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rare lakschade aan tweedehands auto

Hallo beste experts! Ik hoop dat jullie mij een opinie kunnen geven over een tweedehands auto die ik op het oog heb.
    Ik heb deze auto bekeken en hij bevalt me- op een ding na, en dat is de lak.
    Er zit een kras op een kunststof bumper, en voor de rest lijkt het alsof iemand op een aantal plaatsen krassen of vlekken heeft geprobeerd te verwijderen met een staalwolletje of zo iets. Er zijn geen diepe krassen, maar vreemde matte plekken. De lak is geschuurd met iets dat een matte vlek achterlaat, en op een van de kunststof deurstijlen zit ook zo'n vlek.
    Ik weet niet helemaal wat ik hier van denken moet. Een dealbreaker is het niet; in de drukke straat waar ik parkeer is schade aan de lak en bumpers toch niet te vermijden. En vanwege deze schade is de prijs aantrekkelijk. Maar is er nog iets aan te doen?
    Last edited by ; 23/09/2014, 14:11.

Graag en heel erg graag foto's aub ... en dan nog moeilijk om te zeggen maar toch ...
    Kan goed zijn dat die matte vlek een residu is van een polijst middel in een poging tot lak-correctie of iets dat er op had moeten trekken.
    Of het is er inderdaad "doorgeschuurd" en is de lak al wat dunner geworden en moet je nog voorzichtiger zijn.
    Heb eens een Mercedes van een kennis met hetzelfde verhaal gehad en ik heb het toch weggekregen. Bij die Merc was het residu van polijstmiddel.
    Toen heb ik alles nog goed gekregen. Maar hier zitten pro's op het forum die je gaan helpen.

Grtz, Filip (hobby polisher :p )

Comment

Heel veel kans dat de vorige eigenaar (en dat gebeurt heel dikwijls) vliegenresten van de wagen verwijderd heeft met zo'n groen schuursponsje.
      Iemand die over een poliermachine beschikt zal dit wel (grotendeels) wegkrijgen.

Comment

Ik heb er nog eens naar gekeken en eens wat verder doorgevraagd, en deze auto staat bij een officiele dealer, en is altijd als bedrijfswagen in eigendom geweest van deze dealer. Dat maakt het nog vreemder; het ziet er echt uit of iemand met een schuursponsje of fijn schuurpapier aan de gang is geweest. Vreemd. Sorry, geen foto's...En hun reactie op de schade "daarom is de prijs laag, take it or leave it".

Comment

Als het niet door de lak is, zou ik er niet mee inzitten... als je niet geeft om het uiterlijke.

Comment

Het is niet doorslaggevend...Maar het geeft wat te denken over hoe de auto is behandeld door zijn vorige eigenaar. Ik zal eens goed kijken naar de onderhoudsgeschiedenis.

Comment

Goh dat weet je niet hoor. Veel mensen maken die fout om insecten met een schuursponsje te verwijderen. Zolang de wagen nat is zie je niet wat je aan het doen bent. je ziet het maar als hij droog is. Zou zelfs integendeel goed behandeld kunnen zijn door vorige eigenaar als hij de auto met de hand waste...
              Iig altijd onderhoudsboekje nakijken en laatste keuringsbewijs nakijken. Vermits het een officiele dealer is zou ik me niet erg veel zorgen maken, je krijgt toch een jaar garantie (is wettelijk verplicht)

Comment

Dat je de lakschade ziet wil al zeker zeggen dat die dealer het niet wil verstoppen.....
                Mogelijk heeft de ijverige verkoper de auto zelf gebruikt en moest ie deze proper terug inleveren en dacht ie er goed aan te doen om dit ff snel zelf te doen......of zijn vriendin oid.
                Vraag om een testrit en als de auto bevalt.......
                Matte plekken kunnen weggepolijst worden , als er echter te diep is gewreven met zo'n schuurspons , dan ....niet .

Comment

ps : kunnen ook vlekken van zonnecréme zijn die niet meer weggaan...en dat hebben ze geprobeerd om weg te krijgen.

Comment

Wel, we zullen zien. Het lijkt de beste auto voor mijn budget, en ik zal hem kopen als ik tot een overeenkomst kan komen met de dealer. Daarna ga ik kijken wat er aan te doen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Velouria Bekijk Berichten
                      Wel, we zullen zien. Het lijkt de beste auto voor mijn budget, en ik zal hem kopen als ik tot een overeenkomst kan komen met de dealer. Daarna ga ik kijken wat er aan te doen is.
                      Owkee, en dan post je toch ff wa foto's ? Ben benieuwd en veel succes met de onderhandelingen !

Comment

Zeker weten! Dank jullie al vast voor je hulp!

Comment

Okee, de foto's...
                          Dit is dus op de kunststof afdekplaat op de B-stijl

En dit is de schade aan de lak, dergelijke vlekken zijn er op meerdere plaatsen. Het is alsof er iets is verwijderd. Teer, misschien?

En er zit ook nog een diepe kras op een van de kunststof bumpers.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

De lakschade lijkt mij eerder meer op een soort van "ingevreten" door een product.....aceton oid is mogelijk of thinner ???? Aceton kan geen kwaad als je het onmiddellijk wegveegt ( uitdeuken zonder spuiten gebeurt met aceton.....)

Als het enkel "schuursporen" zijn , is er zeker verbetering mogelijk.
                            De plastic kan ook deels terug weggepolijst worden denk ik.

Wat er zat weten we niet , het is wel duidelijk dat het verkeerd is gelopen.....

Comment

de bumperkras is een spotrepairke.

De rest lijkt me inderdaad 'behandelbaar'.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Awel, ik heb hem gekocht. Nog 500 afgedongen wegens een klein brandgaatje in de bekleding, en ze gaan de matte plekken polijsten. We zullen zien!

Comment

Proficiat en veel geluk ermee! Foto's en ons op de hoogte houden he

Comment

Dank je, en dat zal ik zeker doen!

Comment

Working...
                                    X