Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Gloss velgen onderhouden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Black Gloss velgen onderhouden

Hallo allemaal!

Mijn wagen met bijhorende velgen vind je hier: http://www.autoforum.be/showthread.p...t-(J)-1-7-cdti

Het grote "probleem" is dat ik black gloss velgen heb genomen. Ik heb reeds Monello Non-Ferro aangeschaft op aanraden van men broer (hij poetst zijn auto bijna maniakaal ) doch dit levert niet het gewenste resultaat. Het verwijdert voornamelijk remstof en vliegroest.

Als ik men velgen naderhand met de hand opnieuw was (meestal met de autoshampoo), zien ze er terug mooi en glanzend uit.

Dit duurt echter niet lang, na een minuut 5 zie ik de "dofheid" terugkomen. Ik heb echter schrik om allerlei producten uit te testen (uitbijten etc).

Hebben jullie hier ervaring mee of wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Ah zou ik ook wel eens willen weten, van mij zijn de velgen ook gloss black en idd veel te snel dof na wasbeurt.

Comment

Ik kan mis zijn, maar in dat geval zou ik vermoeden om er eerst een wax op te zetten zoals dit; http://www.wax-it.be/webshop/swissva...wheel-wax.html
      Dan heb je die glans, en de bescherming.
      Ikzelf gebruik AF Mint Rims, en die blijven toch mooi blinken. Het zijn wel gewone alu's maar je merkt daarbij toch ook een verschil.

Comment

Na 5 minuten dof is wel erg snel, heb je dat ook als je ze gewoon met water proper maakt? Je droogt ze achteraf toch wel volledig af ook met een propere doek? Bij mij zijn die enkel snel dof als ik ze niet afdroog..

Ik ga met die van mij iedere week naar de car-wash en dat valt best mee, achteraf gewoon met doek droog maken. Wanneer ik mijn velgen manueel was dan doe ik dit gewoon met de tuinslang met regenwater zonder product en droog ik eveneens volledig af met een doek.

en de belangrijkste tip: niet al te vuil laten worden :p

Comment

Klopt, bij mij ook enkel dof als ik ze niet afdroog. Dan komen daar kalkplekken op wat er dof uit ziet. En 't stof pakt daar sneller op vast als ze nog nat zijn. Gewoon afdrogen en een goeie wax op leggen.

Comment

zoals al gezegd:
            goede bescherming zetten en dan is een gewone velgenreiniger of autoshampoo voldoende en zal je geen dofheid krijgen.
            Wel steeds goed drogen inderdaad.
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Als ik ze gewoon met water was en afdroog heb ik het ook inderdaad.

De wax is ondertussen besteld!
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                Als ik ze gewoon met water was en afdroog heb ik het ook inderdaad.

De wax is ondertussen besteld!
                Voor aanbrengen van de wax zou ik ze wel eens grondig in de IronX (of consoort) zetten om vastgezette ijzerdeeltjes weg te krijgen.

Comment

En afdrogen met behulp van Spray & Wipe helpt ook.

Comment

Working...
                  X