Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht, wie weet wat dit is?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hulp gezocht, wie weet wat dit is?

De Yaris van mijn madam is besmeurd geraakt met iets (zie foto), maar ze heeft geen idee wat het is. Ik ben met de auto al naar de carwash geweest, de self-wash (hogedruk) en thuis ook geprobeerd met warm water en microvezeldoek te wrijven. Allemaal zonder resultaat, het blijft kleven.

Iemand een idee wat het is? En hoe het te verwijderen op een veilige manier?

Alvast merci voor de hulp

Heeft "madam" door wegenwerken gereden ???
    Lijkt op teer oid , krijg je weg met een teerverwijderaar , mogelijk ook met wasbenzine , boter ( echt waar ! ) , andere.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      Heeft "madam" door wegenwerken gereden ???
      Lijkt op teer oid , krijg je weg met een teerverwijderaar , mogelijk ook met wasbenzine , boter ( echt waar ! ) , andere.....
      Dat was ook mijn vrees. Er zijn werkzaamheden in Tervuren (werkplaats van mijn vriendin).

Is bv. White Spirit een optie?

Comment

Kleien kan helpen. White Spirit geen idee.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Wd 40

Comment

WD40, vod in mazout gedrenkt, white spirit, Autofinesse Oblitarate,...
            geen dissolvent, thinner, remmenreiniger,... die laten matte plekken op je lak
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              WD40, vod in mazout gedrenkt, white spirit, Autofinesse Oblitarate,...
              geen dissolvent, thinner, remmenreiniger,... die laten matte plekken op je lak
              Klopt, al eens ondervonden , stickerverwijderaar misschien?
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Lijkt mij ook wel teer te zijn, heb dat ook nog gehad.
                Heb daarvoor toen product van HG gebruikt.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Merci voor al de tips. Ik heb Meguiars ultimate compound gebruikt en alles goed kunnen verwijderen. Simpel en efficient, waarschijnlijk omdat het ook een 'vettig' product is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exige Bekijk Berichten
                    Merci voor al de tips. Ik heb Meguiars ultimate compound gebruikt en alles goed kunnen verwijderen. Simpel en efficient, waarschijnlijk omdat het ook een 'vettig' product is.
                    Alhoewel er bepaalde cleaners in Meguiars Ultimate compound zitten is dit niet echt het juiste product om dit soort verontreiniging (teer) te verwijderen. Als je gaat wrijven is de kans groot dat je krassen gaat maken met het losgekomen vuil. Op jouw lakkleur zullen die gelukkig minder zichtbaar zijn, maar op een zwarte lak had je nu een doffe vlek. (na een wasbeurt of 2 wanneer de fillers van de ultimate compound verdwenen zijn)

De juiste oplossing was hier al aangegeven, werk met een teer of lijmverwijderaar. Dan lost het teer gewoon op en loopt het allemaal van de wagen. Daarna gewoon nog even wassen op de aangewezen manier of even quick detailen om de overtollige teer of lijmverwijderaar te verwijderen.

Hier een voorbeeldje van een collega detailer:
                    Last edited by ; 22/10/2014, 10:26.

Comment

TarX gebruiken he, mijn velgen zaten nog vol met transport vet/wax en had mijn wagen net binnen gedaan bij RSTB voor een coating omdat ik last had van vliegroest. Wel RSTB heeft samen met mij bekeken hoe we dit konden verwijderen en TarX deed zijn werk...
                      Tarx inspuiten op een padje dan daarover wrijven en moet een droogdoek uitwrijven en daarna goed afspoelen met water en je wagen daarna wassen he...
                      Last edited by ; 22/10/2014, 10:47.

Comment

Working...
                      X