Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levering nieuwe wagens.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Levering nieuwe wagens.

    Onlangs hebben wij onze Mythos zwarte Audi S5 in ontvangst genomen. Bij de eerste wasbeurt viel het mij op dat bij het droogwrijven met de klassieke microvezeldoek er nogal wat weerstand was vanuit de lak.
    Er zijn op het eerste zicht geen sporen van vervuiling op de lak te zien. Heeft iemand een idee hoe die wagens bij hun aankomst in de concessies worden behandeld. Ik heb gezien dat de Audi's voorzien zijn van vrij veel witte beschermingsvellen. Is die lak na verwijdering hiervan dan al klaar voor levering of wat doe men daar nog aan?
    Ik heb er nu ook al een eerste waxlaag op gelegd.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

  • #2
    Meestal wordt daar niet veel aandacht aan besteed. Eens wassen en een 'wax' over en klaar. Zou ervan verschiet hoe ermbarmelijk sommige autos uit de garage rijden, en ook bij bvb lamborghini en ferrari.

    Laatste nieuwe auto hier hebben we meteen gezegd dat ze er niks aan moesten doen en de plastiek erop te laten. Heb hier thuis dan de plastiek afgehaald en deftig gewassen, gekleid en gewaxt.
    Last edited by IbifaHo; 26/10/2014, 21:29.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • #3
      Die worden vaak met een nogal straf detergent gewassen om alle transportvuil en platresten er af te krijgen.
      Het moet vooral rap gaan.

      De lak staat daarna inderdaad nogal schraal.

      Een kleibeurtje kan bij een nieuwe wagen zeker geen kwaad, daarna een goede ontvetter, en afhankelijk van wat je wil : een coating of een laagje wax.

      Bepaalde dealers 'polieren' er de kleine transportschades uit, of wassen twintig auto's met dezelfde borstel, met alle gevolgen van dien.

      Je moet de recente BMW M4 op de site van WaxIT maar eens bekijken...


      .
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #4
        Ben blij dat ik geen nieuwe wagens koop, want mij zouden ze echt een lastige klant vinden
        Als ik zie hoe sommige soms vertrekken...

        Comment


        • #5
          Het hangt allemaal af van dealer tot dealer.
          Bij sommige dealers wordt het héél goed gedaan, bij andere is het erbarmelijk.

          @febrero: Het feit dat jouw wagen zo ruw aanvoelt zal waarschijnlijk te maken hebben met lijmresten of contaminatie die de wagen opgelopen heeft tijdens transport.
          Dat is ook de reden waarom wij ook elke nieuwe auto eerst gaan kleien, zo ondoe je deze van alle contaminatie.
          Gaat het om lijmresten dan moet je deze met teer&lijm verwijderen verwijderen.

          Comment


          • #6
            Bij Renault werd dit vrij goed gedaan vind ik. Op de vroegere site van de fabriek in Vilvoorde hebben ze nu een gedeelte waar alle Renaults klaar gezet worden voor levering. De dealers hoeven dit dus niet zelf te doen. Ze betalen er wel voor. Doordat dit goed georganiseerd is, is het resultaat ook goed. Ben daar eens op bezoek geweest op die site en dat is wel vrij indrukwekkend. Grappig detail, er staan daar duizenden voertuigen. Het viel me op dat er 1 wagen van een oud model tussenstond waarvan je zag dat het er al vele jaren stond. Bleek dat niemand wist voor wie dat voertuig was... dus blijft het er gewoon staan. Een spiksplinternieuwe wagen van enkele jaren oud...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Het hangt allemaal af van dealer tot dealer.
              Bij sommige dealers wordt het héél goed gedaan, bij andere is het erbarmelijk.
              Kan dat alleen maar beamen. En wanneer ze het bij oplevering van een nieuwe wagen al niet kunnen, kunnen ze dat bij carrosserie herstellingen vaak ook niet. Al is dat mijn ervaring met één specifieke dealer.

              Comment


              • #8
                Ondertussen in de concessie vernomen dat de behandeling van hun wagens gebeurt door http://vwash.be/
                dus met stoom blijkbaar.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

                Comment


                • #9
                  Op de Zoute GP enkele weken geleden was ook een "professionele" autopoetsdienst aan het werk... Die hielden de nieuwe auto's daar proper.
                  van mijn auto blijven die dus af he!

                  professioneel betekende hier als beroep, en niet met kennis van zake.

                  bij zulke bedrijven zitten er dus ook goede en slechte poetsers, net als bij de dealers..

                  Comment


                  • #10
                    Zomaar een waxlaag leggen op lak die niet goed aanvoelt is verloren werk.

                    Comment


                    • #11
                      Kwam ie toevallig van een garage uit Tielt?

                      Heb daar twee wagens afgehaald en beide stonden verschrikkelijk na ontvangst.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                        Kwam ie toevallig van een garage uit Tielt?

                        Heb daar twee wagens afgehaald en beide stonden verschrikkelijk na ontvangst.
                        Nee, die komt van Dilbeek.
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

                        Comment


                        • #13
                          Nu.., ik denk dat aan elke nieuw geleverde wagen wel iets is. Het is en utopie te denken dat dit niet zo zou zijn. Bij de onze waren er bijvoorbeeld wat sporen van vingers of lichte nagelsporen aan het kofferdeksel. Wie heeft daar zijn vingers verkeerdelijk opgezet i.p.v. het kofferdeksel van binnenuit omlaag te trekken? Je zou bij de levering met een lamp alles kunnen opsporen. Persoonlijk vind ik dat nogal kleinzielig, tenzij er grotere schade zou zijn en die kan je nadien nog altijd melden als je met serieuze mensen te doen hebt. Ik heb ook die kleine sporen gemeld bij de garage, maar erbij gezegd dat ik over dergelijke schade geen punt maak. Met zelf uit te polieren ben je ervan af hé. Van zodra ik wat tijd heb wordt de wagen geclayed en in perfecte conditie gezet zoals men hier voorgesteld. Ik ben sedert een 6-tal jaar al wekelijks bezig met onze wagens en weet ondertussen al een beetje hoe het zou moeten.
                          Last edited by febrero; 28/10/2014, 15:10.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

                          Comment


                          • #14
                            Als een garage elke auto zou detailen voor levering zouden de kosten flink oplopen.
                            Ik weet niet wat zoiets bij bv wax-it kost, maar een paar uurtjes werk en producten moeten ook betaald worden.

                            Nu is het meestal het werk van de leerjongen...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                              Ondertussen in de concessie vernomen dat de behandeling van hun wagens gebeurt door http://vwash.be/
                              dus met stoom blijkbaar.
                              Gans die site bekeken, nergens een adres. (of ik moet erover gekeken hebben). Dit ter zijde.

                              Vraag:

                              Ik neem weldra nieuwe auto in ontvangst, mag je een wax over de waxlaag (als er al ene is) leggen?

                              Zo niet, hoe verwijder je ze?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                Gans die site bekeken, nergens een adres. (of ik moet erover gekeken hebben). Dit ter zijde.

                                Vraag:

                                Ik neem weldra nieuwe auto in ontvangst, mag je een wax over de waxlaag (als er al ene is) leggen?

                                Zo niet, hoe verwijder je ze?
                                Ik heb "voorlopig" een Collinite 845 laag op de nieuwe wagen van mijn vrouw gelegd, tot ik eens voldoende tijd heb om het grondig aan te pakken met clayen etc. Hiermee zal ik toch al wat minder weerstand op de lak ondervinden. Want hoe meer weerstand, hoe gevaarlijker voor microschade hé.
                                BMW M2 Coupé
                                Audi S5
                                Nobody is Perfect!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                  Nu.., ik denk dat aan elke nieuw geleverde wagen wel iets is. Het is en utopie te denken dat dit niet zo zou zijn. Bij de onze waren er bijvoorbeeld wat sporen van vingers of lichte nagelsporen aan het kofferdeksel. Wie heeft daar zijn vingers verkeerdelijk opgezet i.p.v. het kofferdeksel van binnenuit omlaag te trekken? Je zou bij de levering met een lamp alles kunnen opsporen. Persoonlijk vind ik dat nogal kleinzielig, tenzij er grotere schade zou zijn en die kan je nadien nog altijd melden als je met serieuze mensen te doen hebt. Ik heb ook die kleine sporen gemeld bij de garage, maar erbij gezegd dat ik over dergelijke schade geen punt maak. Met zelf uit te polieren ben je ervan af hé. Van zodra ik wat tijd heb wordt de wagen geclayed en in perfecte conditie gezet zoals men hier voorgesteld. Ik ben sedert een 6-tal jaar al wekelijks bezig met onze wagens en weet ondertussen al een beetje hoe het zou moeten.

                                  Ik denk dat je over schade aan een nieuwe wagen wel degelijk moet klagen. Waarom koop je anders een nieuwe wagen? Als je er niet mee zit dat er schade is aan een wagen koop je beter een tweedehands want dan betaal je ook een pak minder. Dat is zo typisch voor veel Vlamingen he: ze gedragen zich als lamme goedzakken en laten zomaar alles over zich gaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat je over schade aan een nieuwe wagen wel degelijk moet klagen. Waarom koop je anders een nieuwe wagen? Als je er niet mee zit dat er schade is aan een wagen koop je beter een tweedehands want dan betaal je ook een pak minder. Dat is zo typisch voor veel Vlamingen he: ze gedragen zich als lamme goedzakken en laten zomaar alles over zich gaan.
                                    Nee nee, je moet de nuance in mijn betoog proberen te begrijpen. Bij ons heb ik enkel lichte krasjes aan het achterste kofferdeksel ontdekt. Ik heb die zelf gepolijst. En ik wil met die garage die ons zo goed bevalt geen herrie maken. Je kan altijd klagen hé, vroeg of laat valt dat toch weer op je nek. Ik heb daar al wat ervaring mee na 45 jaar autorijden. Zelden heb ik bij die concessie zo'n klantvriendelijkheid en behulpzaamheid, etc.; gevonden. In mijn BMW garage kan ik dit absoluut niet zeggen. Dit is er precies een begrafenis onderneming. En dat zou wel eens een breekpunt kunnen worden voor een volgende BMW. De toekomstige RS3 zou mij wel kunnen bekoren...
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                      Als een garage elke auto zou detailen voor levering zouden de kosten flink oplopen.
                                      Ik weet niet wat zoiets bij bv wax-it kost, maar een paar uurtjes werk en producten moeten ook betaald worden.

                                      Nu is het meestal het werk van de leerjongen...
                                      Je mag gerust een min. van 500€ rekenen. Dat is niet voor iedereen nodig of nuttig en misschien ook niet betaalbaar. Zelf vind ik dat zijn prijs waard, als je zelf aan detail van wagens doet. Personeel kost geld hé en ik ben ervan overtuigd dat Wax-it dat wel zeer goed zal doen. Als ik er zelf geen tijd voor heb laat ik misschien toch wel doen.
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ok, ik snap het en je hebt wel ergens gelijk dat je een goede garage een beetje te vriend moet houden. Anderzijds zijn er echt wel veel te veel mensen die totaal niet mondig genoeg zijn en zich zomaar laten afzetten door een garage. Als ik ergens niet tevreden over ben dan zeg ik dat (beleefd) en of die garage nu 100 of 10.000 klanten heeft maakt mij echt niet uit. Dikwijls vallen ze dan snel door de mand als ze totaal verkeerd reageren, als je met iemand te maken hebt die zoiets persoonlijk opvat dan is die persoon in feite niet geschikt om met klanten om te gaan. Bedrijven moeten negatieve feedback van klanten als een opportuniteit tot verbetering zien in plaats van dit negatief op te nemen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X