Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levering nieuwe wagens.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ach voor een klein krasje , lakschade of vingerafdrukken ga ik echt niet moeilijk doen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Ach voor een klein krasje , lakschade of vingerafdrukken ga ik echt niet moeilijk doen hoor.
      Ik ben ook van oordeel dat je voor dergelijke minieme schades geen drama's moet maken. Je maakt je voor de meeste mensen hiermee toch maar belachelijk. En daarbij, de meesten onder ons kunnen deze minuscule schades soms beter aanpakken dan in de meeste garages. Dus wat maakt het uit van hierover moeilijk te gaan doen.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Toch belangrijk nog even terug te komen op de staat van de lak bij levering nieuwe wagens. Ik heb het nu niet direct over lichte krasjes, maar over de verontreiniging van die lak. Gisteren onze wagen laten behandelen door Bart van Custom Car Cleaning omdat ik het momenteel niet zag zitten om het zelf te doen. Er dus een weekendje Maastricht van gemaakt om het nuttige aan het aangename te koppelen.
        Het verdict van Bart over de status van de lak bij onze nieuwe wagen was dus nog slechter dan aanvankelijk verwacht. Zelf zou ik niet in staat zijn geweest om de zaak te klaren als ik hoor hoeveel moeite hij heeft gehad om de lak in conditie te krijgen. Hardnekkige lijmresten, veel industriële verontreiniging en toch enkele diepe imperfecties. Dus een zwaar verontreinigde nieuwe wagen!!!
        Mocht Bart hier meelezen, dan mag hij gerust zijn verhaal doen. Dus al bij al Audi onwaardig. Ik stuur toch eens zijn verslag door naar de concessie. Zoals al eerder gezegd zal ik er geen zaak van maken, maar misschien niet slecht dat men bij de concessies eens leert beseffen dat sommige klanten toch iets meer verlangen als het gaat om de conditie van de lak bij levering.
        En ik wil er hier ook nog eens gebruik van maken om Bart bijzonder te bedanken voor de perfectie waarmee hij onze wagen heeft behandeld. Een resultaat om "u" tegen te zeggen...
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

Comment

Bart is dan ook een vakman. Jammer genoeg post hij zelden of nooit nog verslagen van zijn werk, in tegenstelling tot vroeger. Was altijd leuk leesvoer.

.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hij zal het druk hebben wsl.

Comment

Mag ik vragen hoeveel het kost gemiddeld om je wagen te laten detaillen of hoe je het ook moet noemen? Ik heb ooit iemand aan huis laten komen die dit professioneel deed. Maar was daar eigenlijk niet tevreden van. Lichte krasjes in de auto van mijn vrouw waren er niet uit, er hingen witte resten tussen de deuren en lichten,... Hij had de lak ook verzegeld. Ook mijn Toenmalige Latitude heeft hij gedaan, maar bij beide wagens zag ik geen verschil erna. Ook die verzegeling stelde niks voor. Ik dacht dat het water mooi in druppeltjes op de carosserie zou blijven staan maar nee. Zeker na 1 keer carwash was alle resultaat verdwenen. Nochtans zei hij met de beste produkten te werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Mag ik vragen hoeveel het kost gemiddeld om je wagen te laten detaillen of hoe je het ook moet noemen? Ik heb ooit iemand aan huis laten komen die dit professioneel deed. Maar was daar eigenlijk niet tevreden van. Lichte krasjes in de auto van mijn vrouw waren er niet uit, er hingen witte resten tussen de deuren en lichten,... Hij had de lak ook verzegeld. Ook mijn Toenmalige Latitude heeft hij gedaan, maar bij beide wagens zag ik geen verschil erna. Ook die verzegeling stelde niks voor. Ik dacht dat het water mooi in druppeltjes op de carosserie zou blijven staan maar nee. Zeker na 1 keer carwash was alle resultaat verdwenen. Nochtans zei hij met de beste produkten te werken.
                Voor prijzen kan ik u best verwijzen naar zijn website :http://www.customcarcleaning.nl/?p=aanbod
                Ik denk ook dat elke wagen toch ook een beetje individueel moet bekeken worden. Bij ons ging het dus om een behandeling van nieuwe wagen die door mijzelf nog maar twee keer was gewassen en waarbij ik toen die contaminaties heb vastgesteld. Het interieur moest ook niet worden behandeld.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Even ter illustratie :

sized_DSCF0572_anon.jpg

sized_DSCF0573_anon.jpg

sized_DSCF0571_anon.jpg
                  BMW M2 Coupé
                  Audi S5
                  Nobody is Perfect!

Comment

Dat is wel een mooi resultaat!!
                    Zoiets zou ik wel willen voor mijn wagen die nu 7 maanden is. Ik weet dat hier ook winst te halen valt. Alleen al de afdrukken van de insecten die in de lak zitten eruit halen zou mooier zijn. Blijkbaar spatten die wel erg hard op de lak want met gewoon wassen of carwash gaan ze niet weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Dat is wel een mooi resultaat!!
                      Zoiets zou ik wel willen voor mijn wagen die nu 7 maanden is. Ik weet dat hier ook winst te halen valt. Alleen al de afdrukken van de insecten die in de lak zitten eruit halen zou mooier zijn. Blijkbaar spatten die wel erg hard op de lak want met gewoon wassen of carwash gaan ze niet weg.
                      Probleem is dat, als je naar de carwash gaat, je bijna voor een coating moet gaan. Met gewone wax heb je geen resultaat meer als je door de carwash rijdt. Die hun wasmiddelen vreten alle vettigheid op, dus ook de wax.

De coatings zetten zicht vast aan de laklaag, dus die zouden bestand moeten zijn tegen een carwash. Zal wel duurder zijn dan waxen denk ik.

Comment

Als je u auto niet met deftige producten met de hand wast, is een auto detailen verloren moeite en geld.

Comment

Onlangs ben ik eens binnen geweest bij D-Force. http://www.dforce.be/. Waar CCC en andere WaxIT's zich meer richten op de duurdere en exclusievere wagens, ligt de drempel hier wat lager.
                          Het lijkt me dat Michaël proper werk aflevert. Hij is hier trouwens sinds kort ook actief op het forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            Als je u auto niet met deftige producten met de hand wast, is een auto detailen verloren moeite en geld.
                            Ja ik geloof dat wel, maar ik ben ziek en kan zelf de auto's niet meer wassen. Dus moet ik wel naar de carwash. Een firma telkens aan huis laten komen om de auto's te wassen is te duur. Het is jammer dat er in de streek geen beter carwashes zijn. Die iets meer vragen maar dan ook een extra doen zoals vliegenvlekken verwijderen, velgen netjes kuisen enz. Nu laat ik mijn zoontje dat doen met de mogelijkheden die we hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Onlangs ben ik eens binnen geweest bij D-Force. http://www.dforce.be/. Waar CCC en andere WaxIT's zich meer richten op de duurdere en exclusievere wagens, ligt de drempel hier wat lager.
                              Het lijkt me dat Michaël proper werk aflevert. Hij is hier trouwens sinds kort ook actief op het forum.
                              Ik kan u hier bevestigen dat CCC zich absoluut niet richt tot de duurdere en exclusieve wagens. Bart werkt natuurlijk wel veel kleinschaliger dan Bert, maar dat heeft naar mijn gevoel niks te maken met de selectie van wagens. Ik kan mij wel voorstellen dat het publicitair veel chiquer oogt en misschien wel een subjectieve indruk geeft aan de potentiële klant om met exclusieve wagens uit te pakken als toonbeeld op websites en dergelijke. Maar onze wagen reken ik daar alvast niet bij. Of dit wel zo zou zijn bij Wax-it kan ik niet beoordelen.
                              Last edited by febrero; 24/11/2014, 11:40.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

Onlangs hebben we nog een Citroen C1 gedetaild. Het budget hangt niet af van de wagen maar van wat er juist moet uitgevoerd worden. Op de C1 was het een snelle opfrisbeurt, dus daar hebben we geen 3 dagen werk aan gehad.

In ons geval streven we wel een bepaalde kwaliteit na en het maakt niet niet uit of het nu een VW UP is of een Porsche 918 spyder. Wat we juist kunnen uitvoeren hangt af van de staat van de wagen en het budget dat voorhanden is.

Comment

Een C1 :fp:
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Niet te vergeten natuurlijk dat het maar een zeer grote minderheid van de wagenbezitters is die oog heeft of kennis heeft voor detailen. De meeste automobilisten zijn al heel tevreden als hun wagen rijdt en een andere meerderheid rijdt ook nog eens rond met wagens die je zelfs met geen tang wil aanraken. Bovendien zijn er ook al een groot aantal uit die kleine groep detailers die hun wagen zelf behandelen en er zelfs niet aan denken om die ooit eens door een professioneel te laten bewerken. De afzet van kwaliteitsproducten is daardoor toch ook een belangrijke meerwaarde voor die detail bedrijven.
                                    En dat er een categorie van eigenaars is van exclusieve wagens dat niet op honderden euros moet zien om dit werk door anderen te laten doen is ook een realiteit. Gelukkig maar want dit kan enkel maar de commercie bevorderen. Deze categorie van meer begoede burgers zie ik ook zelf de handen niet uit de mouwen steken om hun wagen te detailen. Misschien is dit ook een reden waarom in bepaalde bedrijven vooral exclusieve wagens worden getoond.
                                    Last edited by febrero; 24/11/2014, 14:10.
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                      Dat is inderdaad pure realiteit.
                                      De grote massa van de autorijders heeft wel geen nood aan het onderhouden van wagens volgens de regels van de kunst. Je moet maar eens in je omgeving praten over detail van een wagen. De meesten nemen je voor gek... en begrijpen uiteraard niet dat mensen het zo perfectionistische willen en kunnen bijhouden. Maar geeft toe, en nu spreek ik niet uit eigen naam, een wagen elke week onderhouden met deftige producten en met de hand wassen kost wel wat. Mocht ik de facturen bekijken van wat ik allemaal de laatste 5 jaar hierin heb geïnvesteerd dan zou dit al een aardig bedragje vertegenwoordigen. De meeste mensen gaan daar een weekje mee op verlof hé, of vinden dat pure geld verspilling. Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. Al bij al, het blijft toch een luxe die een mens gerust zou kunnen missen...
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

Comment

Ah, elk zijn hobby/afwijking, ik begrijp ook niet dat een simpele wielertoerist duizenden euro's uitgeeft aan de nieuwste Shimano-groep en carbonwielen... Als mijn fietsje maar goed bolt, is het voor mij al genoeg. Post ik zoiets op een velo-forum, ze vierdelen me.

.

Comment

Ja da's waar, iedereen heeft zijn interesses en hobby's waar hij wat meer wil aan uitgeven. Ik kan goed begrijpen dat je wagen detaillen voldoening geeft als je het resultaat nadien ziet. Voor mijzelf vind ik het volledig laten detaillen eigenlijk vrij duur. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet van mijn auto. Hij moet blinken, velgjes moeten proper zijn, ruiten netjes,... Ik zou in feite een luxe carwash nodig hebben die het dubbele vraagt maar dan zorgt dat net die kleine extra's gebeuren.
                                          Een carwash waar je kan vragen om je auto netjes te wassen, de vliegen te verwijderen en je velgen te kuisen, eventjes te stofzuigen en eventueel de ruiten kuisen. Maar bij mijn weten bestaat dat niet echt. Vroeger ging ik in Gent bij buitenlanders die je hele wagen kuisten voor een mooie prijs met goed resultaat. En die kon je een extra vragen zoals vliegen extra weg symmoniseren. Ze vlogen met 4 maan op je auto (handwas), dus je moest niet lang wachten ook. Dus commercieel zal het wel mogelijk zijn. Ik denk dat er veel mensen zijn zoals ik die graag een iets betere carwash hebben en die ruiten kuisen, binnenslagen kuisen enz aanbieden...

Comment

Working...
                                          X