Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Onlangs ben ik eens binnen geweest bij D-Force. http://www.dforce.be/. Waar CCC en andere WaxIT's zich meer richten op de duurdere en exclusievere wagens, ligt de drempel hier wat lager.
Het lijkt me dat Michaël proper werk aflevert. Hij is hier trouwens sinds kort ook actief op het forum.
Ik haal ook al mijn producten daar, niets slechts over te vertellen
Het is tekenend dat in die handcarwashes quasi alleen buitenlanders werken.
Ik vraag me af in welke mate die gasten in orde zijn met verblijfs- & andere papieren, milieuwetgeving...
Als je dit allemaal moet 'volgens het boekje' doen, dan kan je dat volgens mij niet aan de tarieven waaraan die gasten werken.
Er is hier een handwash die een normale auto (geen SUV, of busje) aan de buitenkant wast voor 10 euro. Zoals je zegt, ze vliegen er met een paar man op, en een kwartier later heb je een propere auto.
Reken:
- drie man, ze werken er niet fulltime aan, dus 10' de man => half uur
- sociale lasten (werken ze met schijnzelfstandigen ?)
- huur van hun pand
- verbruik van water (toch wel belangrijk, gezien ze vnl. met HD-reinigers werken), elektriciteit, detergenten
- verzekering (hopelijk hebben ze er één) - ooit offerte gevraagd om te detailen in bijberoep => + 700 euro
- ...
Loopt allemaal snel op. Reken dan dat er dagen zijn dat ze geen kat zien, wegens regen of slecht weer.
Ik denk dat het op een 100 % zuivere manier niet rendabel te krijgen is aan die prijzen.
Het is tekenend dat in die handcarwashes quasi alleen buitenlanders werken.
Ik vraag me af in welke mate die gasten in orde zijn met verblijfs- & andere papieren, milieuwetgeving...
Als je dit allemaal moet 'volgens het boekje' doen, dan kan je dat volgens mij niet aan de tarieven waaraan die gasten werken.
Er is hier een handwash die een normale auto (geen SUV, of busje) aan de buitenkant wast voor 10 euro. Zoals je zegt, ze vliegen er met een paar man op, en een kwartier later heb je een propere auto.
Reken:
- drie man, ze werken er niet fulltime aan, dus 10' de man => half uur
- sociale lasten (werken ze met schijnzelfstandigen ?)
- huur van hun pand
- verbruik van water (toch wel belangrijk, gezien ze vnl. met HD-reinigers werken), elektriciteit, detergenten
- verzekering (hopelijk hebben ze er één) - ooit offerte gevraagd om te detailen in bijberoep => + 700 euro
- ...
Loopt allemaal snel op. Reken dan dat er dagen zijn dat ze geen kat zien, wegens regen of slecht weer.
Ik denk dat het op een 100 % zuivere manier niet rendabel te krijgen is aan die prijzen.
Zie het ook zo. Hier in de streek zijn er ook zo'n paar, ik vermoed dat het Indiërs zijn. Volgens mij een groepering met verschillende nederzettingen met aan het hoofd toch iemand die het niet zo nauw neemt met sociale wetgeving etc..., zonder dan nog te moeten denken aan de illegaliteit. Maar hoe ze het klaarspelen om hun ding te blijven doen wet ik niet. Voor die prijzen kan je dat inderdaad niet doen. Ik heb al gedacht dat het voor velen onder hen misschien een middeltje is om in het land te kunnen blijven gezien ze kunnen bewijzen dat ze aan het werk zijn, als dat al een voldoende argument zou zijn, want de juiste wetgeving daarrond ken ik niet.
Ja da's waar, iedereen heeft zijn interesses en hobby's waar hij wat meer wil aan uitgeven. Ik kan goed begrijpen dat je wagen detaillen voldoening geeft als je het resultaat nadien ziet. Voor mijzelf vind ik het volledig laten detaillen eigenlijk vrij duur. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet van mijn auto. Hij moet blinken, velgjes moeten proper zijn, ruiten netjes,... Ik zou in feite een luxe carwash nodig hebben die het dubbele vraagt maar dan zorgt dat net die kleine extra's gebeuren.
Een carwash waar je kan vragen om je auto netjes te wassen, de vliegen te verwijderen en je velgen te kuisen, eventjes te stofzuigen en eventueel de ruiten kuisen. Maar bij mijn weten bestaat dat niet echt. Vroeger ging ik in Gent bij buitenlanders die je hele wagen kuisten voor een mooie prijs met goed resultaat. En die kon je een extra vragen zoals vliegen extra weg symmoniseren. Ze vlogen met 4 maan op je auto (handwas), dus je moest niet lang wachten ook. Dus commercieel zal het wel mogelijk zijn. Ik denk dat er veel mensen zijn zoals ik die graag een iets betere carwash hebben en die ruiten kuisen, binnenslagen kuisen enz aanbieden...
Er is er hier eentje in de buurt (Pajottenland) dat na zijn uren een aantal vaste klanten bedient en hun wagens wel deftig onder handen neemt. Hij doet het toch naar ik hoor volgens bepaalde regels van de kunst. Voorwas, hogedrukreiniging, emmers, vezeldoeken etc. Een normale beurt betreft dan een deftige wasbeurt met eventueel nadien wat detailspray of sealing. Interieur wordt ook onder handen genomen en een paar keer per jaar "zou" de wagen ook eens geclayed worden met de nodige nabehandelingen, voor zover je dit mag geloven natuurlijk, maar ik heb mijn twijfels. Dit zijn de ervaringen van onze jongste zoon die het niet ziet zitten al die stappen zelf te doen, maar toch steeds met een nette wagen wil buitenkomen. Prijskaartje moet zoiets van een 30€ zijn. De man kan echter geen klanten meer aannemen, wegens groot succes. Er is dus nog een markt. Als dagtaak behandelt de man voor Mercedes de nieuwe wagens en daar heeft hij een volle dagtaak mee. Hetgeen na de uren gebeurt is dus bijverdienste. Conclusie : er is nog een markt voor diegenen die de handen uit de mouwen willen steken. Je moet er wel een goeie conditie voor hebben, geen job voor doetjes...
Auto's detailen mag inderdaad niet onderschat worden. Je hebt veel kennis nodig en het is echt hard werken. Na een dagje detailen zal je niet zo veel meer doen als je dat niet gewend bent.
De wagen is geleverd 10 oktober jl. en heeft nu pas 1000km. De wagen doet dus heel weinig kilometers. Zelf heb ik die enkele keer gewassen en wist al van de eerste keer dat er iets niet juist was met die lak, vandaar dat ik de hulp van een professioneel heb ingeroepen.
De wagen is besteld eind augustus en "zou" pas geleverd worden eind november. Wij waren dus niet weinig verbaasd toen wij van de concessie een telefoontje kregen op 6/10 dat de wagen binnen was. Ik kan dus niet begrijpen dat een nieuwe wagen die binnen anderhalve maand kan geproduceerd en geleverd worden zoveel lakbevuiling vertoond.
Op mijn BMW135i die nu 6 jaar oud is en die ik steeds zelf heb onderhouden en dus ook van bij het begin zelf heb geclayed heb ik dat nooit gevonden.
Ik ben ook zinnens het verslag van Bart en de foto's eens door te sturen naar de concessie. Ik hoop hier enkel maar mee te bereiken dat zij dat misschien eens doorgeven aan Audi zelf. Volgens mij kan dit toch niet.
Als je die clay bekijkt is het precies of de wagen weken onder een schouw heeft gestaan... Terloops, onze wagens staan overdag en 's nachts binnen.
Het is eigenlijk die beschermfolie die de lak hier had moeten beschermen tegen allerhande contaminaties.
Aan die folies zijn hoge kwaliteitseisen gesteld. Die moeten absoluut temp.-, vocht- en UV-bestendig zijn.
Bovendien moeten die weerstaan aan sterk basische of zure producten ( volgelpoep bv ).
Vooral UV (zonlicht) is de moeilijkste factor om het product stabiel te houden.
In geen geval mag die tape lijm lossen en achterlaten op de lak.
Meestal zijn die lijmen nog altijd op solventbasis.
Voorwaarde is wel dat de lak zuiver is als men die folie aanbrengt als bescherming.
Indien die werd aangebracht op vuile lak, dan kan dit wel een en ander verklaren.
Dat is het geen ik dus ook zit te denken. Ergen een verloren stockwagen gevonden die voor 95% overeenkomt en wat aanpast en voila.
Dat kan toch niet. Deze wagen is geen standaard uitvoering. Het aantal opties is vrij aanzienlijk en pakketten bestaan bij Audi niet of nauwelijks. Stuk voor stuk hebben wij de opties zelf gekozen. Bijgevolg is volgens mij dergelijke denkwijze toch uitgesloten.
Ik verschiet nergens van, hoe meer opties hoe minder snel hij verkocht wordt, niet iedereen wilt namelijk opties 1,2 of 3.
Als zo een wagen dan per toeval geannuleerd wordt en ze krijgen hem niet weg dan is bevoorbeeld een optie extra achteraf nog bijsteken maar een kleintje als je zeker weet dat er elders wel een koper is.
Kan je simpel checken, pm't u serienummer naar Mr.Polo, die werkt voor een dealer in het Antwerpse.
Ik verschiet nergens van, hoe meer opties hoe minder snel hij verkocht wordt, niet iedereen wilt namelijk opties 1,2 of 3.
Als zo een wagen dan per toeval geannuleerd wordt en ze krijgen hem niet weg dan is bevoorbeeld een optie extra achteraf nog bijsteken maar een kleintje als je zeker weet dat er elders wel een koper is.
Kan je simpel checken, pm't u serienummer naar Mr.Polo, die werkt voor een dealer in het Antwerpse.
Is dat iemand die hier post. Heb even gekeken in de Member List, maar vind gen dergelijk naam terug.
Comment