Tis Mr Polo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Levering nieuwe wagens.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenHoor ik daar mijn naam ?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenNu wel ja Ik veronderstel dat Namaz u bedoelde
Yannick, helpt die mens eens met zijn serienummer op te zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNo shit
Yannick, helpt die mens eens met zijn serienummer op te zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenGeen probleem dan moet ik het wel krijgen e..BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Voilà, ik ben ondertussen wat wijzer geworden, althans ben ik ervan overtuigd geraakt dat wij als detailers (sommigen zullen ons wel mierenneukers noemen) en een grote minderheid vormen onder de automobilisten (als het 10% is zal het veel zijn zeker?), zullen moeten beseffen dat de levering van een nieuwe wagen niet meer inhoudt dat die persé ook gedetailed wordt vooraleer die af te leveren aan de klant.
Dit werd mij alvast duidelijk na een vruchtbaar gesprek met ons contactpunt bij de dealer waar ik mijn verhaal had gedaan, maar hen eerst en vooral op het hart had gedrukt dat ik dat zeker niet als een klacht aanzie, maar een vaststelling en dat het mij zou plezieren mocht ik hierover misschien wat uitleg kunnen krijgen.
Het is dus duidelijk geworden dat garages er geen personeel meer op nahouden om wagens op te kuisen vooraleer die af te leveren aan de klant. Iedereen die met detailen bezig is zal dit allicht begrijpen. Sommige grote dealers leveren soms ook verschillende wagens per dag af en zien het dus niet zitten om dit te doen.
Er werd mij gezegd dat de firma waarmee onze dealer werkt om de nieuwe wagens klaar te maken voor levering, hierover werd aangesproken en wel degelijk het probleem kent en ook herkent. Een gedetailleerde behandeling kunnen zij uiteraard ook leveren, maar dan tegen bijbetaling. Die bijbetaling neemt dan de proporties aan zoals wij die kennen uit onze hier gekende kanalen, sommigen ook al duurder dan anderen.
Ik heb ook begrepen dat onze dealer door zijn firma voor de coutante behandeling van haar wagens een techniek van stomen prefereert, juist om het contact met de lak door manuele handelingen tot een minimum te beperken.
En dat die wagens dan zo vervuild toekomen zou te maken hebben met het vervoer langs de baan. Blijkbaar moeten die vrachtwagens nogal wat smeerlapperij uitstoten.
Ziehier, voor mij is de zaak alvast verduidelijkt en opgelost. Ik weet nu dat ik bij de volgende nieuwe wagen alvast kan kiezen voor een bijkomende optie van detailen door een professioneel bedrijf tegen bijbetaling, tenzij ik het zie zitten om het zelf te doen.
Zoals ik al zei is er dus nog een gat in de markt voor diegenen die de handen uit de mouwen willen steken. Begin een bedrijfje en je zal er de komende jaren enkel maar wel bij varen.
Een persoonlijke bedenking : hoe duurder en of exclusiever de wagen hoe veeleisender de klant wellicht zal zijn. Misschien ook een reden waarom de wax-it's van deze tijd vooral dergelijke wagens laten zien en of over de vloer krijgen.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Ik ben daar volledig akkoord mee maar heb 1 bemerking. Degenen die detaillen willen het perfekt doen. Waar je dan ook de prijs voor betaalt. Begrijp ik wel, kruipt veel tijd en produkten in.
Anderzijds dan de carwashes aan 11 euro ongeveer, afspuiten, erdoor rijden, droog blazen en gedaan.
Wanneer komt er eens iemand met een tussenoplossing? Ik geef nu het voorbeeld van mijn eigen auto die van maart is.
Hij moet gewassen worden en gelijk de binnenslagen drogen en afkuisen, stofzuigen en afstoffen, ruiten moeten eens gekuist worden alsook het grote glazen dak boven je hoofd, het leder zou gevoed moeten worden, mijn velgen eens iets beter kuisen zodat ze van binnen ook weer proper zijn, de motorkap lichtjes symmoniseren of zo voor de vliegenresten af te doen, netjes afdrogen.
Ga ik hiervoor bij een detailler dan vind ik dit eerlijk gezegd te duur, ik heb dat er niet voor over. Maar een (hand?)carwash die een prijslijst zou hebben voor dergelijke opties, of een pakketprijs voor zoiets, die vind je niet. Dat zijn werken die makkelijk gedaan kunnen worden terwijl de klant wacht en ik denk als leek dat dit voor een 50 euro toch zou moeten kunnen? (misschien zonder het leder voeden).
Resultaat is dat ik nu in mijn garage vraag om de auto te wassen en dat ik volgende keer zal vragen om mijn ruiten te kuisen en zo (ze hebben daar personeel dat wagens kuist, dus waarom zouden ze de mijne niet doen tegen betaling?)
Ik denk dat hier grote interesse kan voor zijn. Zieke mensen zoals ik die toch zorg van hun wagen dragen, mensen die weinig tijd hebben om het zelf te doen, oudere mensen die van hun wagen houden,... Denk echt wel dat hiervoor een markt bestaat... als de prijzen niet te hoog worden. Een beurt zou niet langer dan 1 uur mogen duren. Maar die zaken doe je op een uur...
Comment
-
Alles wat jij hier zegt doe je echt niet op 1 uur hoor. Zeker niet als je alleen bent. Wassen duurt al minstens een half uur a 3 kwartier. Zeker als je de velgen deftig moet doen. Dan zit je snel al aan dat uur. Stofzuigen en afstoffen duurt toch ook zeker een kwartier of langer. Motorkap simoniseren zal ook kwartierke a een half uur duren. Ruiten Binnen buiten en pano nog eens een kwartier. Dan nog leder voeden en dan ben je weer een half uur bezig als je het goed wil doen. Product moet ook kunnen inwerken.
Dus kort gerekend zal dat volgens mij toch minstens 3 uur vragen hoor voor wat jij wil doen. En als je dan nog maar een standaard uurloon rekent van €20 om het simpel te houden zit je al aan €60 zonder producten. Alle producten erbij nog eens 15 euro en eventuele verplaatsingskosten. Dus zal toch zeker 75 a 100 euro zijn voor wat jij vraagt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk ben daar volledig akkoord mee maar heb 1 bemerking. Degenen die detaillen willen het perfekt doen. Waar je dan ook de prijs voor betaalt. Begrijp ik wel, kruipt veel tijd en produkten in.
Anderzijds dan de carwashes aan 11 euro ongeveer, afspuiten, erdoor rijden, droog blazen en gedaan.
Wanneer komt er eens iemand met een tussenoplossing? Ik geef nu het voorbeeld van mijn eigen auto die van maart is.
Hij moet gewassen worden en gelijk de binnenslagen drogen en afkuisen, stofzuigen en afstoffen, ruiten moeten eens gekuist worden alsook het grote glazen dak boven je hoofd, het leder zou gevoed moeten worden, mijn velgen eens iets beter kuisen zodat ze van binnen ook weer proper zijn, de motorkap lichtjes symmoniseren of zo voor de vliegenresten af te doen, netjes afdrogen.
Ga ik hiervoor bij een detailler dan vind ik dit eerlijk gezegd te duur, ik heb dat er niet voor over. Maar een (hand?)carwash die een prijslijst zou hebben voor dergelijke opties, of een pakketprijs voor zoiets, die vind je niet. Dat zijn werken die makkelijk gedaan kunnen worden terwijl de klant wacht en ik denk als leek dat dit voor een 50 euro toch zou moeten kunnen? (misschien zonder het leder voeden).
Resultaat is dat ik nu in mijn garage vraag om de auto te wassen en dat ik volgende keer zal vragen om mijn ruiten te kuisen en zo (ze hebben daar personeel dat wagens kuist, dus waarom zouden ze de mijne niet doen tegen betaling?)
Ik denk dat hier grote interesse kan voor zijn. Zieke mensen zoals ik die toch zorg van hun wagen dragen, mensen die weinig tijd hebben om het zelf te doen, oudere mensen die van hun wagen houden,... Denk echt wel dat hiervoor een markt bestaat... als de prijzen niet te hoog worden. Een beurt zou niet langer dan 1 uur mogen duren. Maar die zaken doe je op een uur...BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenAlles wat jij hier zegt doe je echt niet op 1 uur hoor. Zeker niet als je alleen bent. Wassen duurt al minstens een half uur a 3 kwartier. Zeker als je de velgen deftig moet doen. Dan zit je snel al aan dat uur. Stofzuigen en afstoffen duurt toch ook zeker een kwartier of langer. Motorkap simoniseren zal ook kwartierke a een half uur duren. Ruiten Binnen buiten en pano nog eens een kwartier. Dan nog leder voeden en dan ben je weer een half uur bezig als je het goed wil doen. Product moet ook kunnen inwerken.
Dus kort gerekend zal dat volgens mij toch minstens 3 uur vragen hoor voor wat jij wil doen. En als je dan nog maar een standaard uurloon rekent van €20 om het simpel te houden zit je al aan €60 zonder producten. Alle producten erbij nog eens 15 euro en eventuele verplaatsingskosten. Dus zal toch zeker 75 a 100 euro zijn voor wat jij vraagt.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk BerichtenHier elke week 2u30 a 3 uur per wagen. Vrijdagnamiddag en zaterdag hiervoor gereserveerd. Op zaterdag wordt de wagen van de vorige dag elke week nog gewaxt. Momenteel, tijdens de winter dus, is dit met de fameuze Collinite.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHij moet gewassen , stofzuigen en afstoffen, ruiten , velgen eens iets beter kuisen , de motorkap lichtjes symmoniseren ....
Maar een (hand?)carwash die een prijslijst zou hebben voor dergelijke opties, of een pakketprijs voor zoiets, die vind je niet. Dat zijn werken die makkelijk gedaan kunnen worden terwijl de klant wacht en ik denk als leek dat dit voor een 50 euro toch zou moeten kunnen?
Ik heb al wel enige ervaring met het "poetsen" van auto's en op 1 uur kan je een auto netjes poetsen...........als je deze elke week poetst .
Een gemiddelde "grote-schoonmaakbeurt" duurt bij mij +- 5 tot 7 uur , als ik deze samen met m'n poetsmaatje doe : 3.5 tot 5 uur.
Wat wordt er dan gedaan : wassen ,sponningen wassen , kleien , velgen , paintcleaner voor de lak , wax- of sealantlaag , stofzuigen , opfrissen interieur , ramen binnen + buiten , bandendressing .
Prijs : afhankelijk van de grootte van de wagen , gaande van 75€ tot 115€ . Wil je alles aan huis laten doen dan komt er nog wat verplaatsing bij.
Ik ben sinds september in bijberoep aan het "detailen" , rijk zal ik er niet van worden maar ik doe het graag en zolang ik er iets aan over hou is alles okee. Mijn dochter(s) vinden het ook tof en de oudste gaat regelmatig mee .............uiteraard doet ze dit om er iets aan over te houden en ik ben er wat blij mee want in de voorbije zomervakantie heeft ze 1 week echt "vakantiewerk" gedaan op ons werk en verschoot ze ervan hoeveel ze daar verdiend heeft.
Gelukkig doet ze het ook graag en weet ze ondertussen dat ze voor elke € moet werken en dat ze dus niet vanzelf komen.
Wat het poetsen betreft van nieuwe auto's ( van de dealer) :
die besteden dit uit omdat het te veel kost aan eigen personeel...........maar denk nu niet dat die poetsjongens/meisjes daar wel rijk van worden. Die worden betaald per auto en dealers werken vaak met vaste prijzen. Het is idd corvee en daar ben ik het volledig mee eens .
Speciaal voor DHL :
+
Comment
-
Haha ja... dat zou ik 1 of 2 keer per jaar willen en voor de rest gewone carwash.
Ik denk dat Darwing Duck het nog te goed wil doen. Dat het leder er niet bijkan voor die prijs kan ik geloven. Maar met bvb wassen en de velgen wat beter doen bedoel ik niet verplicht handwash. Dat mag een goeie carwash zijn. Velgen beter doen bedoel ik eens inspuiten door de gaten en eens grondiger uitspuiten ipv zomaar eens even over de voorkant te gaan. Altijd waxen zou ook niet moeten, zo ja forfait voor rekenen. Maar ik denk dat het mogelijk moet zijn een goed basispakket te geven rond de 50 euro. Zonder daarom detailwerk te verwachten he. Laat ons zeggen een veredelde carwash met meer mogelijkheden.
Wat Grand scenicman doet is zeer goedkoop. En dit is eigenlijk detailen niet? Zoiets zou goed zijn voor 1 keer in het jaar of zo.
Allez ik bedoel dus echt iets voor mensen die hun auto netter willen dan wat de carwash levert, maar daarom niet de top willen.
Tussenin en dat bestaat bij mijn weten niet. En zeker weten dat hier een markt voor is.
Comment
-
Het stramien dat ik elke week volg is het volgende. Wij hebben een grote parking voor de garage en dit geeft een grote faciliteit van werken.
- Ik werk met vijf emmers. 2 voor de velgen, 2 voor het koetswerk en eentje om mijn zachte zeefdoeken voor interieur uit te spoelen.
- stofzuigen van tapijten. Stof op dasboard, middenconsole en ventilatieopeningen worden tevens meegenomen met het borstel opzetstuk.
- alle binnendelen worden met een zacht en vochtig zeem meegenomen. Lederen zetels morden eveneens vochtig afgewreven.
- Met hoge drukreiniger worden de velgen en wielkassen grondig van vuil ontdaan. soms spuit ik de wielkassen in met APS en laat die wat inweken.
- Velgen en banden worden grondig met de twee emmer methode en een minder dure, maar goeie shampoo (Chemical Guys) schoongemaakt. Materiaal : borstels, speciale, afzonderlijke wasmitts,
Dit vind ik het grootste werk.
Terzelfdertijd worden de onderste carrosserdelen die meestal het vuilst zijn hier meegenomen. Voor die delen wordt uiteraard afzonderlijke mitts gebruikt. Ik zorg ook altijd dat de lak zeer nat is en de meeste stofresten verwijderd zijn.
-Nu wordt de carrosserie aangepakt. Weer grondig afspuiten met hoge drukreiniger om alle stofresten of modderresten te verwijderen. Ik zorg ervoor dat het koetswerk steeds goed nat blijft. Bj warm weer moet ik dat uiteraard veel herhalen.
-Met een betere en neutrale shampoo (Smart carwash) wordt gewassen en met een goeie mitt (microfiber madness incredimitt), zowel ruiten als lakwerk.
-Goed naspoelen met hoge drukreiniger.
-Nu wordt met een gewone gaspel en lans zonder druk over de wagen gegaan zodat alle druppeltjes samenklitten en naar beneden glijden. Er rest nu nog weinig water op de lak (lak is steeds goed gewaxed) om gemakkelijk en snel met één microvezeldoek af te drogen.
-Ook deursponningen worden wekelijks volledig meegenomen alsook koffer en motorcompartiment.
-Nu is het tijd voor het volledig droog blazen met de blow en dryer (hier is het een vacuüm and blower)
- Velgen worden ook perfect doorgeblazen en nadien met een detailspray behandeld. (meestal Smart detail)
-Nu pas pak ik het glasgedeelte aan met uiteraard een glasscleaner (Smart Glass) en de nodige accessoires.
-De volgende dag krijgt de wagen dan een waxlaag. Momenteel is dit Collinite Insulator 845. Tijdens de wintermaanden dus.Tijdens de zomermaanden gebruik ik hiervoor de Gloss-it Concorso die ik nadien afmaak met de Gloss-it Enhancer.
Af en toe neem ik eens de lederen zetels wat grondiger met eventueel een shampoo en nadien lotion.
Tapijten worden eveneens af en toe wat grondiger aangepakt met een shampoo. Nadien komt er soms wat geur op voor de frisheid.
Reken dus maar even uit en je zal zien dat je vlug moet werken om dit in 2u30 te kunnen doen. Ik spreek dan nog niet van de waxbeurt van 's anderendaags.
En de agen van de vrouw staat dan ook nog te wachten. Aangezien die zeer weinig kilometers wordt wel eens een week overgeslagen.
Na elke wasbeurt gaan al de spullen die dit verdragen in de wastrommel zodat ik tegen de volgende wasbeurt alles weer mooi vers heb.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Dat is nu net hetgene wat ik niet verwacht van een kuisbeurt. Dat is allemaal goed als je dat graag doet en je niets om handen hebt maar voor mij is proper proper. Iedereen maakt zijn eigen keuze hierin, de ene doet liever een uitstapje of zo, de andere werkt in zijn tuin.
Ik ben er zeker van dat, mocht grandscenicman mijn gebuur zijn, we wel iets zouden kunnen overeenkomen om onze 2 auto's om de 14 dagen te kuisen. Elke keer een uurtje per auto en om de zoveel maanden eens 2uren en ik zou wreed content zijn
Comment
-
wekelijks waxen is er volgens mij toch echt over. Zeker met een wax met zo'n lange standtijd als Collinite 845. Met een echte show-wax, met een mega-vette wetlook, zou ik daar kunnen inkomen. Maar dat is niets voor wagens die je dagelijks gebruikt, maar voor concours-auto's of trailerqueens.
Ik doe dit een keer of drie, max. vier per jaar. Ik gebruik dan nog Poorboys Natty's Blue Paste, die een veel kortere standtijd heeft dan de Colli. Na iedere wasbeurt gebruik ik wel een quickdetailer (Autofinesse Final) die de levensduur van je wax wat boost.
Nu, als je wekelijks wast, gaat je wax-laag natuurlijk rapper achteruit, maar toch...
Nu je je wagen een glasscoating hebt gegeven, heeft het m.i. nog minder zin.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichtenwekelijks waxen is er volgens mij toch echt over. Zeker met een wax met zo'n lange standtijd als Collinite 845. Met een echte show-wax, met een mega-vette wetlook, zou ik daar kunnen inkomen. Maar dat is niets voor wagens die je dagelijks gebruikt, maar voor concours-auto's of trailerqueens.
Ik doe dit een keer of drie, max. vier per jaar. Ik gebruik dan nog Poorboys Natty's Blue Paste, die een veel kortere standtijd heeft dan de Colli. Na iedere wasbeurt gebruik ik wel een quickdetailer (Autofinesse Final) die de levensduur van je wax wat boost.
Nu, als je wekelijks wast, gaat je wax-laag natuurlijk rapper achteruit, maar toch...
Nu je je wagen een glasscoating hebt gegeven, heeft het m.i. nog minder zin.
Mijn wagen heeft wel geen glasscoating gekregen.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Zijn het niet audi's die ik vaak volledig verpakt op vrachtwagens zie staan? Althans de wat duurdere modellen?
Je haast denken dat het inpakken in folie meer lakvervuiling teweegbrengt dan gewoon n reiswax.
Anyway, mijn nieuwe mercedes is ''klaargezet'' geweest door een mecanicien vd concessiehouder.
Niks verkeerd mee hoor, maar inderdaad, meer dan gewoon proper zetten kunnen ze niet doen denk ik. ik heb m ook volledig zelf herdaan. De lak zat ook vol contaminaties, zetel was vuil door de keurder in het keuringsstation,...
Er was wel de mogelijkheid een gespecialiseerde firma ter plekke m te laten komen en detaillen-coating geven.
Het is vreemd, een PC of een wasmachine krijg je met korting bij tminste krasje, we verwachten dat alle nieuwe zaken die we kopen in perfecte staat zijn. Voor een auto geldt dit blijkbaar niet? Ofwel is het gewoon dat 99% vd mensen al tevreden is dat ie blinkt. Beetje zoals de kook- en mijn restaurant manie op tv. Nu zijn de mensen veeleisender geworden op restaurant, hoor de restauranthouders maar eens klagen.
Wat niet weet niet deert dus.
Ik gebruik gewoon de reeks van Autoglym, goede value for money en beetje volgens de regels van de kunst.
Het is afwegen. Tijd-geld-resultaat. Zoals de garages dus...
Comment
-
Veel mensen kijken bij een nieuwe auto niet zo goed naar krassen en andere contaminatie of beschadigingen. Bij een tweedehands doen ze dat wel omdat ze dat dan aangrijpen om minder te betalen, een nieuwe is al onderhandeld zonder dat ze de auto eerst zien, ze moeten hem dan in principe nemen zoals hij komt en ze zijn meestal te blij met hun nieuwe wagen om hem gedetailleerd te inspecteren.
Die folie waarin nieuwe auto's verpakt zijn ligt er meestal op met lijm en die laat ook sporen en eventueel andere vervuiling achter. Nieuwe wagens worden dikwijls ook per trein vervoerd en staan dikwijls gestockeerd bij treinsporen waar treinen passeren wat ook weer voor vervuiling zorgt.
Comment
Comment