Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levering nieuwe wagens.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Veel mensen kijken bij een nieuwe auto niet zo goed naar krassen en andere contaminatie of beschadigingen. Bij een tweedehands doen ze dat wel omdat ze dat dan aangrijpen om minder te betalen, een nieuwe is al onderhandeld zonder dat ze de auto eerst zien, ze moeten hem dan in principe nemen zoals hij komt en ze zijn meestal te blij met hun nieuwe wagen om hem gedetailleerd te inspecteren.


    Die folie waarin nieuwe auto's verpakt zijn ligt er meestal op met lijm en die laat ook sporen en eventueel andere vervuiling achter. Nieuwe wagens worden dikwijls ook per trein vervoerd en staan dikwijls gestockeerd bij treinsporen waar treinen passeren wat ook weer voor vervuiling zorgt.
    En de treinen op zich geven al veel vuil af dat van de sporen afkomstig is. Ik denk dat de meeste vervuiling hier vandaan komt. Als je ziet dat onze wagen in productie gegaan is op 30 sept en al geleverd werd op 10 okt, dan is er niet veel tijd om vervuild te geraken van ergens lang te staan. Het moet toch met het vervoer te maken hebben en dus in het bijzonder door de treinen.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

    Comment


    • #82
      Voor zover ik vroeger zag is die was (of hoe het ook moge noemen) dat ze op nieuwe auto's spuiten een bron van vervuiling. Die is hardnekkig om eraf te krijgen en neemt veel vuil op. Je moet al met sterke produkten erop zitten om die was te verwijderen. Ik wil geen merk promoten, maar bij Renault was het koetswerk altijd vrij goed gedaan. En dat komt volgens mij omdat ze op de oude fabrieksites die wagens kuisen aan de lopende band vooraleer ze naar de dealers gaan. En wellicht is hier een betere routine zodat al die produkten grondiger verwijderd worden. Soms kwam er wel eentje binnen met nog een paar sporen van dat product en dat wreef je er niet zomaar af hoor. Moest je al één of ander straf product nemen om dit weg te krijgen.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Voor zover ik vroeger zag is die was (of hoe het ook moge noemen) dat ze op nieuwe auto's spuiten een bron van vervuiling. Die is hardnekkig om eraf te krijgen en neemt veel vuil op. Je moet al met sterke produkten erop zitten om die was te verwijderen. Ik wil geen merk promoten, maar bij Renault was het koetswerk altijd vrij goed gedaan. En dat komt volgens mij omdat ze op de oude fabrieksites die wagens kuisen aan de lopende band vooraleer ze naar de dealers gaan. En wellicht is hier een betere routine zodat al die produkten grondiger verwijderd worden. Soms kwam er wel eentje binnen met nog een paar sporen van dat product en dat wreef je er niet zomaar af hoor. Moest je al één of ander straf product nemen om dit weg te krijgen.
        Het is zo dat de was waarmee de wagens werden of soms nog worden ingepakt er binnen een bepaalde tijd af moet zo niet tast die de lak aan. Dus wagens die te lang bleven staan hadden problemen of men moest die dan ontdoen van het goedje.
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Bart is dan ook een vakman. Jammer genoeg post hij zelden of nooit nog verslagen van zijn werk, in tegenstelling tot vroeger. Was altijd leuk leesvoer.
          Thanks Ik ga daar toch inderdaad eens iets meer tijd voor moeten vrijmaken om ook dat stukje "bedrijf" te onderhouden...

          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Hij zal het druk hebben wsl.
          Toen ze een paar jaren terug met succes een schaap cloonden had ik stille hoop dat ikzelf ook dupliceerbaar kon worden, maar het lukt precies nog niet zo goed....


          Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
          Toch belangrijk nog even terug te komen... Een resultaat om "u" tegen te zeggen...
          Allereerst nog bedankt voor de opdracht en het vertrouwen. Vooral dat laatste is toch iets wat steeds moeilijker wordt om te krijgen aangezien er zo veel geprutst wordt, zeker in deze branche. Maar goed, in elk ambachtelijk beroep is dit goed zichtbaar en als consument zou ik zeker ook wat research doen om zo het kaf van het koren te onderscheiden. Iedereen kan natuurlijk een leuke site in elkaar frutselen met een paar blinkende wagens erop, maar helaas zegt dat niet zo gek veel over de kwaliteit en de persoon achter het bedrijf. Je moet gewoon een afwijking hebben om dit soort werk wagen na wagen na wagen na wagen perfect te willen blijven uitoefenen. Laten we het positief benoemen als een soort obsessie zeg maar

          De S5 was gewoon een ramp, ik kan dat niet milder omschrijven. Als "febrero" me wijs had gemaakt dat de wagen 6 maand oud was en altijd buiten stond had ik hem ook geloofd. Nu worden sommige wagens inderdaad in grote aantallen gemaakt en die staan dan vaak een tijdje buiten op het industrieterrein op transport te wachten. Die wagens bevatten doorgaans een grotere portie vliegroest en verontreiniging. Deze wagen is zoals aangegeven echt zo specifiek samengesteld......dat is geen confectie, dat is maatwerk. Deze wagen is gebouwd en klaar gemaakt voor transport. Natuurlijk kan die even buiten hebben gestaan om te wachten tot de vrachtwagen / trein vol is natuurlijk, maar de hoeveelheid verontreiniging staat hiermee totaal niet in verband.

          Vervuiling heeft niks te maken met of de wagen glanst ja of nee, want dat was dik in orde. Allereerst werd de wagen ingefoamd en afgespoten om in ieder geval alvast een hoop vuil los te weken / te verwijderen zonder fysiek contact te maken. Nadien volgde een uitgebreide manuele wasbeurt met een sterk reinigende shampoo. Het probleem werd al een beetje zichtbaar, of beter gezegd voelbaar, toen ik de wagen afdroogde met de bekende microvezel droogdoeken. Deze haakte als het ware op de lak en liet pluizen na. Eenmaal binnen onder de "daglicht" verlichting in de werkplaats zag je:

          * Witte lijmrestanten. Niet verscholen in kieren of naden, neen, direct zichtbaar en in het oog springend en vooral op de liggende delen en de voorste spatborden.
          * Bruine pitjes en een doffe aanslag

          Echt onacceptabel. Natuurlijk wordt meteen een link gelegd naar de prijs van de wagen en het imago van een premium merk, maar als ik een budget wagen zou bestellen aan een fractie van de prijs van een S5, zelfs dan zou dit niet mogen. Of ik nu een dure jeans koop of een jeans van op de markt, als hij in het rek hangt met een scheur of een vlek erin moet ik hem niet hebben. Klaar! Soms worden abnormale afleveringskosten in rekening gebracht om het mattensetje, de kwart tank bezine, een neplederen mapje voor de papieren en een controlebeurtje waar nog geen uur werk voor staat te verantwoorden. Natuurlijk om de kosten te drukken wordt de wagen optisch ook zo goedkoop mogelijk klaar gezet. Bescherming en werken volgens protocol maakt daarbij echt niks uit......"als het optisch maar een beetje in orde is en blinkt". De meeste mensen heben daar toch geen verstand van, en helaas is dat ook de waarheid. Even wassen, spraytje erover heen, wat stroop op de banden zodat die lekker vettig blinken et voila. Dan mag je buiten de hekken content gaan zijn met je wagen die misschien € 80.000,- heeft gekost. Absolute waanzin dat zo met de spullen wordt omgegaan

          De witte lijmresten gingen gelukkig redelijk goed weg met een lijm verwijderaar, en voor de rest was het echt clayen clayen clayen om alles eraf te krijgen. Nog nooit heb ik zo snel een nieuwe blok clay afgeschreven als op deze S5 Her en der waren al imperfecties aanwezig zoals krasjes en een schaafpatroon op de kofferklep, wellicht met het monteren van de nummerplaten niet voorzichtig genoeg geweest of iets dergelijks. De reden maakt op een gegeven moment niet meer uit, het moet gewoon opgelost worden. Met een lichte correctie de dofheid van de wagen opgehaald en lokaal grover moeten werken om de krasjes te verwijderen. De metamorfose qua kleur, glans en sprankeling van de metallic was gewoon belachelijk goed zichtbaar. Vergeet niet dat dit geen verweerde of oude auto is hé....nieuwe wagen! Aansluitend alles mooi afgewerkt en beschermd. Zoals de wagen op de foto's staat, zo had hij gewoon in eerste instantie de klant moeten bereiken.

          Een lang verhaal, en hopelijk kan dat lange verhaal voor de eigenaar nu eindelijk kort gemaakt worden door blij te zijn dat het opgelost is en het genieten kan beginnen (of hopelijk al druk aan de gang is gezien mijn late reactie hier ). Via onze Facebook pagina is er nog iets meer detail te lezen qua uitgevoerde stappen om de wagen te perfectioneren. Daar staan ook nog wat meer foto's bij:




          Als laatste maakt het natuurlijk niet uit met welke auto je wilt komen.....dat is misschien een misverstand. In de regel zijn het vaak wel de duurdere en exclusievere auto's aangezien het niet heel goedkoop is, maar vaak ook nog niet eens 1% van de nieuw / aanschafwaarde van de wagen, dus duur is dan ook niet het juiste woord. Het moet voor de eigenaar zinvol zijn, en exclusief of duur heeft dan niet te maken met de prijs wat de auto kost, maar wel wat hem de wagen waard is, dus dat kan een Lamborghini zijn of een Lada......degene die betaald bepaald zegt men wel eens

          Comment


          • #85
            Nogmaals bedankt Bart voor het sublieme werk. En blij je hier nog eens te kunnen tegenkomen.
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

            Comment


            • #86
              Ik vraag het hier even: op 1 ruit van mijn nieuwe wagen zie ik 3 cirkels, wsch van de zuignappen toen de ruit geplaatst werd in de fabriek. Tis te zeggen, niet als ie proper is maar als ik er bvb met reiniger of zo op zit. Op de andere ruiten zie ik dit niet.
              Ik krijg dit niet weg. Zelfs niet na de ruit te ontvetten met gewone ruitenreiniger ende ruit te polishen.
              Uit wat bestaat die contaminatie?
              En met wat zou ik dit wegkrijgen?

              Comment


              • #87
                Ik zou me er niet aan ergeren als je het pas ziet nadat je er ruitenreiniger op spuit. Rij toch nooit rond met ruitenreiniger op mijn ruiten.... Maar probeer eens remmenreiniger, kan geen kwaad en ontvet zeer sterk

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                  Ik vraag het hier even: op 1 ruit van mijn nieuwe wagen zie ik 3 cirkels. Op de andere ruiten zie ik dit niet.
                  Ik krijg dit niet weg.
                  Ga gewoon terug langs je garage en laat hun het oplossen......op een raam kan je al bijna niks verkeerd doen .
                  Zeker niet met onverdunde APC oid op beginnen klooien , je kan daar namelijk permanente vlekken van krijgen als je dit laat inwerken op je glas. ( kan nu ook het geval al zijn ! )

                  Er zijn verschillende produkten om ramen proper te krijgen , oa. scrub-pasta's , polijsten kan ook .

                  Soms helpt het ook om je raam volledig in een sealant te zetten , heb dit zelf meegemaakt toen ik met vlekken zat op ook mijn nieuwe wagen en de dealer gaf me een (gebruikt) sponsje mee van het type "waxoyl" en zei me dat ik dit ff nat moest maken en de raam ermee inwrijven en opblinken. Resultaat : de vlekken/strepen waren weg...

                  Laat iig weten hoe dit wordt opgelost , weten anderen het ook .

                  Comment


                  • #89
                    Iemand ervaring met Waxoyl lakverzegeling voor een nieuwe wagen?
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                    Comment


                    • #90
                      Vettige smurrie.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Vettige smurrie.
                        dus een no go?
                        Een alternatief?
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                        Comment


                        • #92
                          Ik heb dit ooit bij mij nieuwe wagen gekocht, was iets van een 200 euro dat ik betaald heb.

                          En eerlijk, zie het nut er niet van in. Beter je wagen poetsen na het leveren en inwrijven met een "GYEON Q2 WetCoat".

                          Bij de BMW heb ik die Gyeon gebruikt, en bij de AUDI die Waxoyl en zag geen verschil.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                          Iemand ervaring met Waxoyl lakverzegeling voor een nieuwe wagen?

                          Comment


                          • #93
                            Ik zou er het geld niet meer aan geven. Na het regenen heb je telkens vettige vuile plekken.
                            Mijn pa was het zodanig beu dat ik er alles heb moeten afhalen.
                            Alternatief: eens luisteren bij Wax-it.
                            Het zal iets meer kosten maar veel beter zijn.
                            Of er zelf aan beginnen met eventueel hulp van een kennis. 😃
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #94
                              ik heb er zelf gene kaas van gegeten maar lees wel dat lak van peugeot nogal gevoelig is, dus vandaar mss overwegen om te beschermen. Prijs bij wax-it idd duurder...
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #95
                                Naar mijn mening kan je voor minder geld het zelf véél beter doen

                                Moeilijk is het niet hoor! Gewoon even een handleiding en een filmpje doornemen.

                                Comment


                                • #96
                                  Hallo,

                                  Wij gaan binnen kort onze nieuwe auto afhalen, hoe kan ik de lak keuren?? Ik ken er zelf niks van, maar wil wel geen opgelapte wagen :-)
                                  Lees hier over halo ringen, herspuiten, enz...
                                  Tis een landrover Evoque, iemand een idee hoe de kwaliteit van de lak is bij range rover?? Komen hier ook geregeld "stukken" bij aflevering auto's?

                                  Comment


                                  • #97
                                    Heb je bij elk merk, hoor.
                                    Lakfouten zie je best in de volle zon of met strijklicht, of met een inspectielamp.
                                    Als de wagen een laag fillers over zich heen heeft gekregen, gaat er al heel wat verdoezelt zijn, en dat komt dan maar na een paar wasbeurten naar boven
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment

                                    Working...
                                    X