Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterautoonderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Winterautoonderhoud

Volgens mij bestaat er nog geen discussie waarbij er iets gezegd wordt over het onderhouden van je auto in de winter of wat je moet doen indien je iets meemaakt zoals vastzitten in sneeuw.

Alle tips voor het winterse weer kan je hier plaatsen.

Om te beginnen:

- auto tussen muren of in garage zetten zodat er weinig mogelijk wind je auto bereikt
    - bij aankomend vriesweer: ijsfolie/karton over je auto leggen (mag een deken ook?)
    - Ijzel op je ramen: eerst ontdooispray als je dat hebt, daarna ijskrabber gebruiken (evt. lauw water?? )
    - ruitenwisservloeistof met antivries
    - af en toe ramen wassen

Ps: hopelijk in het juiste forum gezet, anders mag je deze verplaatsen.

Preventieve behandeling van de ruiten met Rain X, vriest minder snel aan.

Comment

Ruiten aan binnenkant regelmatig ontvetten geeft minder snel aandamping.

Comment

Als je vastzit in de sneeuw wil dit mogelijk al 1 ding zeggen : verkeerde banden of geen sneeuwkettingen bij.....

Water in welke vorm dan ook wil ik in de winter niet op mijn voorruit , ik gebruik een dekentje van 1 of 2 € en in het slechtste geval een spray.

Wassen : je kan bij bvb Anac in een wasbox BINNEN je wagen poetsen , zolang je achteraf maar goed alle rubbers afdroogt is er niks aan de hand.

Propere ramen vriezen idd minder snel aan .

Wat zeker wel een voordeel is in de winter : zetelverwarming , jammer dat ze bij Renault nog geen stuurverwarming hebben....

Comment

Thermostaat of thermostaten vervangen indien niet meer goed. Iets wat veel mensen niet doen . Een gemiddelde wagen hoort 80a90 graden te halen Alles onder de 80graden is slecht.
          Je wilt niet weten hoeveel mensen met 70graden of minder rondrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Preventieve behandeling van de ruiten met Rain X, vriest minder snel aan.
            Rain X is rommel,in geval van automatische ruitenwissers is het helemaal omzeep.
            Systeem flipt ervan.

Comment

Ik zei nergens dat je dat op je voorste of achterste ruit moet gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Ik zei nergens dat je dat op je voorste of achterste ruit moet gebruiken.
                Op u zijruiten moete het ook niet doen, tenzij je graag met een waas op u ruiten rondtuft.

Comment

Geen last van. RainX op de zijruiten vind ik top. Op de voorruit is het goed, maar er zou idd eventjes een waas durven opkomen, kort na de eerste wissen. Het is nog altijd beter dan zonder.
                  De gyeon en nanolex-coatings zouden beter zijn, maar voor minder dan 10 euro voor een flesje waar je je auto verschillende keren mee kan behandelen, mag je niet zagen, vind ik.

.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Rain X is rommel,in geval van automatische ruitenwissers is het helemaal omzeep.
                    Systeem flipt ervan.
                    Astra's flippen op alles

.

Comment

Nog nooit gebruikt op mijn Astra.
                      Heb trouwens ook geen automatische ruitenwissers.

Getest op 3 serie en B klasse.

Comment

Zien dat uw ruitenwissers tegoei macheren en dat al u lichten werken!
                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                        Current:
                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                        Ex:
                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Gyeon erop en de wissers hoeven bijna niet meer te werken.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik lees dat anac (goedkoop) of gyeon goed is voor autovoorruiten, maar wat doet het precies en wat is het verschil?

Ik vraag me ook af of een autohoes zijn geld waard is, vooral voor de motor. Zelf rijd ik niet veel met de wagen en heb schrik dat de koude niet goed is voor de auto (heb geen garage).

Comment

Koude, hier kennen we geen koude... Diezelfde auto's rijden in landen waar je pis bevriest nog voor hij de grond raakt. Een auto kan daartegen, tenzij hij ver versleten is. Dan kan hij moeilijker starten door gebrek aan compressie. Ik heb 2 garages en toch staat de mijnen altijd buiten. Totaal geen probleem. Zo'n autohoes zal de koude niet tegenhouden, enkel zorgen voor krasjes als je wagen niet proper is.
                              Heb dat ooit eens gekocht voor de cabrio zo'n hoes. Omdat de poes altijd op het stoffen dak lag. 1 keer heb ik die erover gehangen en dan was mijn goesting over.

Comment

Reinig regelmatig de wielkasten, en zeker ook de randen niet vergeten.
                                Hier hoopt nogal vaak vuil/aarde op die water zal opnemen, alsook strooizout en dergelijke.

Dit kan roest op termijn helpen voorkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikke87 Bekijk Berichten
                                  Ik lees dat anac (goedkoop) of gyeon goed is voor autovoorruiten, maar wat doet het precies en wat is het verschil?

Ik vraag me ook af of een autohoes zijn geld waard is, vooral voor de motor. Zelf rijd ik niet veel met de wagen en heb schrik dat de koude niet goed is voor de auto (heb geen garage).
                                  Het is een coating op je wagen waardoor water eraf loopt.
                                  Bij zware regenval op de snelweg met veel vrachtverkeer is het veel veiliger.
                                  Ik rij in elk geval niet meer zonder.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Zorgt dat voor problemen met ne regensensor of werkt dat goed samen?
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Mijn regensensor heeft er geen last mee.
                                      Maar eens je een coating op je raam hebt, heb je vrijwel geen ruitenwissers meer nodig. Enkel nog in stadsverkeer gebruik ik die nog.

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                        Zorgt dat voor problemen met ne regensensor of werkt dat goed samen?
                                        Zoals A160 al zegt heeft die daar geen enkel probleem mee.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                        X