Oorspronkelijk geplaatst door A160
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winterautoonderhoud
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHoe breng je die coating aan? Is dat zoals bij rain x? Met dikwijls strepen tot gevolg? Of werkt dit makkelijker? En hoe lang vooraleer je de behandeling moet herhalen?
Het enige dat een probleempje kan zijn is dat je daarna de auto 12u in een garage moet kunnen plaatsen om het product te laten harden.
Comment
-
Idem voor rainX. Droogtijd is niet zo van belang. Standtijd is bij iets van een drie maanden (aangebracht voor we op reis vertrokken (einde juli) en zou eigenlijk een keer vernieuwd moeten worden. Het werkt nog wel, maar een pak minder goed, en ook pas vanaf een 90 per uur.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIdem voor rainX. Droogtijd is niet zo van belang. Standtijd is bij iets van een drie maanden (aangebracht voor we op reis vertrokken (einde juli) en zou eigenlijk een keer vernieuwd moeten worden. Het werkt nog wel, maar een pak minder goed, en ook pas vanaf een 90 per uur.
.
Ik vind het zijn geld meer dan waard. Je ziet veel meer op de snelweg bij regen. En voor 45 euro heb je voor 5x te behandelen (of ik heb dat toch), dus 9 euro per wagen. Als je daar dan een standtijd bij rekent van 12 a 18 maand lijkt mij dat een mooie deal
Comment
-
Heb een goede review gevonden van het product Nanolex en hoe je het moet gebruiken:
Hierbij een review van de Nanolex Ultra Glass Sealant kit. Prijs: De prijs van deze kit is €38, de sealant kost 29 euro en de cleaner 9. Inhoud van de kit: - 1x microfiber glass towel - 2x applicator pads - 1x 30ML Ultra Glass sealant - 1x 100ML Premium Glass cleaner | instructie sheet Specs...
Jammer dat ik geen garage heb, wat het moeilijk maakt aangezien de regentijd aan de gang is.
Helpt dit eigenlijk ook ervoor dat je autoruiten minder snel bevriest (en wat als je je ijskrabber gebruikt, gaat die coating er dan niet deels af?)
Comment
-
Krabben is geen probleem. Dat product hecht zich vast aan de moleculen van het glas en wordt echt even hard als dat glas
Bevriezen ben ik niet zeker, maar aangezien de regen steeds in druppeltjes op je glas staan is. Er is dus geen vochtige film over je ruit die zou kunnen bevriezen. Althans, dat is wat ik denk
Comment
-
Als het vriest heb ik bollekes ijs op mijn ruit met die nanolex. de beading bevriest. Denk dat ik nog ergens een foto ervan moet hebben van vorige 'winter'.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenAls het vriest heb ik bollekes ijs op mijn ruit met die nanolex. de beading bevriest. Denk dat ik nog ergens een foto ervan moet hebben van vorige 'winter'.
Klopt, op onze Polo ook last van gehad.
Op de Astra moet ik het nog eens doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikke87 Bekijk BerichtenHeb een goede review gevonden van het product Nanolex en hoe je het moet gebruiken:
Hierbij een review van de Nanolex Ultra Glass Sealant kit. Prijs: De prijs van deze kit is €38, de sealant kost 29 euro en de cleaner 9. Inhoud van de kit: - 1x microfiber glass towel - 2x applicator pads - 1x 30ML Ultra Glass sealant - 1x 100ML Premium Glass cleaner | instructie sheet Specs...
Jammer dat ik geen garage heb, wat het moeilijk maakt aangezien de regentijd aan de gang is.
Helpt dit eigenlijk ook ervoor dat je autoruiten minder snel bevriest (en wat als je je ijskrabber gebruikt, gaat die coating er dan niet deels af?)
Dan heb je al vaker droge dagen en mist het niet zo 's nachts.
Als je dan in de voormiddag de coating kan zetten mag die gewoon hele dag buiten staan en tegen 's avonds is er geen gevaar meer.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Een van de forummers hier, ik dacht brebelco, had dit eens aangebracht en dan zijn auto afgedekt met folie. Is dan beginnen regenen en waaien en er is vocht onder die folie gekomen. Heeft erna serieuze problemen gehad om zijn ruit weer goed te krijgen. Had een aanslag of iets dergelijks op zijn ruit.
EDIT: zo dus:
Topicje: http://www.autoforum.be/showthread.p...-glass-sealant
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenHet is dus vrij tot zeer hard mislukt
Er blijft dus een lichte laag opliggen waardoor mijn ruit wazig blijft (ookal was het water er al af)
Heb ondertussen ook al wat gekleid om het er terug af te krijgen (met meguiars quick detailer en een kleiblokje).
Het is al een klein beetje beter maar toch nog niet helemaal
Wat ik nu ook voor heb is dat mijn ruitenwisser blijft happeren op mijn glas (geen vloeiende beweging meer maar met schokjes). Vreemd eigenlijk...
Voor alle duidelijkheid ik twijfel niet aan het product zelf maar ik had geen geduld meer en wou het persé gisteren aanbrengen maar omdat ik geen heel grote garage of carpoort heb is het waarschijnlijk geen 12u droog gebleven zoals de handleiding voorschrijft.
Dus is het eigenlijk mijn eigen domme fout.
Iemand een idee om mijn glas terug 'proper' te krijgen? Met wat krijg ik het product van mijn ruit?
Comment
-
De mijne zit er nu ook een 15 maand op.
Staat wel zo goed als altijd binnen en doe nu niet echt veel km.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Het is echt heel eenvoudig aan te brengen als je de procedure volgt.
Op onze website vind je ook meteen wat filmpjes terug
Comment
-
Vorig weekend na twee jaar nog eens alle ramen in nanolex gezet. Eerst kort gepolijst. Ik vind dit absoluut geen geldverspilling en het werkt simpelweg zoals beloofd, een zeldzaamheid dus . Ik rijd nu al 63k met dezelfde wissers en ze lijken nog lang niet op. Mss spaar je door nanolex ook wat geld uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenVind ik weggegooit geld . Gebruik gewoon u ruitenwissers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenWerkt echt veel beter dan ruitenwissers.
Ik rijd niet meer zonder.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat weten ze maar eens ze het getest hebben.
Ik rijd niet meer zonder.
Filmpje:
Comment
-
Comment