Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanger van kleien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vervanger van kleien?

    Iemand bekend met dit?



    In pad of als towel.

    Ik heb een pad + die lubricant en ermee gewerkt en vond t resultaat zeer goed.

    Maar niet machinaal, gewoon met een handstrap.

    Ging echt wel heel vlot.

  • #2
    wat gebeurt er met het vuil? In een klei word dat opgenomen en door te herkneden wrijf je dat niet over je hele auto open.
    Met zo'n scrubpad lijk je me gewoon het vuil open te scratchen...
    Ik zweer trouw bij de kleiblokken
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • #3
      Op carclean is er ook al zo'n vraag gesteld......
      Mijn gedacht : als er niet al te veel vervuiling is : okee
      Veel vervuiling : klei gebruiken....
      Eerst je auto gewoon wassen en vervolgens met zo'n insekten-sponsje ( of achterzijde rasta-handschoen) scheelt ook al een slok op een borrel om sneller te kleien..

      Kent iemand deze clay mitt? Iemand hier ervaringen mee? Hij heet Farécla G3 Body Prep Clay Mitt en ik lees op verschillende websites best enthousiaste verhalen. Zou geen marring geven en een stuk sneller kunnen kleien. Gewoon af te spoelen en verder te gebruiken. Op videos zie ik alleen dat...

      Comment


      • #4
        Afhankelijk van het gebruik zijn bv de Clay mitts een prima vervanger voor de traditionele clay.
        Enkel moet er iets anders te werk gegaan worden.

        Na uitvoerig testen zijn wij tot de conclusie gekomen dat een clay luber, detailer of spray sealant
        niet goed of goed genoeg werkt om hevige marring en/of krassen te voorkomen.
        Wat echter wel werkt is het gebruik van een degelijke shampoo met normale dosering in een emmer vers! water.

        Net zoals bij een traditionele clay blok die regelmatig gekneed moet worden, moet ook een prep doek, clay mitt of pad
        regelmatig gereinigd worden, dit kan door deze in een emmer grondig uit te spoelen, of op een gritt guard reinigen.
        Op deze manier kan is het mogelijk om de aanwezige vervuiling van het oppervlak te halen.

        Tevens is het ook noodzakelijk om een prep doek en dergelijke eerst "in te werken"
        dit kan door deze te gebruiken op een proper glas oppervlak.
        Dit wordt vaak vergeten en dan werkt dit inderdaad niet goed, gezien er nog een "transportbescherming" aanwezig is.

        Wij hebben de clay mitts van Chemical Guys nu reeds enige tijd in gebruik, en bij de light-grade ondervinden
        wij op praktisch geen enkele wagen sporen van krassen of marring afkomstig door het gebruik van deze clay mitt.

        Comment


        • #5
          Klopt, daarom raadde men mij de bijhorende 'nanoshock' luber aan, bijzonder vettig, veel vettiger dan een gewone detailer.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
            veel vettiger dan een gewone detailer.
            Dan moet je sowiso je auto opnieuw wassen na de kleibeurt , bij een gewone detailerspray en een fijne klei kan je afnemen en gelijk een sealant op je lak knallen....

            Als je 1 rondje (fijn) polijsten doet , kan het volgens mij zelfs geen kwaad als er wat marring ontstaat door het kleien......is zo weg met je polijstmiddel.

            Ik heb ooit eens een (oudere) Mazda gekleid met een nieuwe kleiblokvan Carpro en je zag goed dat alle toppen van de lak dof waren geworden.....iets groffer en het had zelfs de sinaasappelhud weggenomen

            Er zijn zelfs pads voor op een DAP , voor grote oppervlaktes zal het iig veel sneller gaan dan met klei , doekjes oid .

            Als je zelf je wagen jaarlijks kleid en je staat niet continue onder spoorlijnen, is het volgens mij zeker haalbaar om enkel zo'n kleidoeken( oid) te gebruiken en ben je sneller klaar .

            Comment

            Working...
            X