Ik lees hier veel dat jullie zelf de auto waxen.wat ik mij afvraag als je uw auto gaat afspuiten in de wasstraat kan je ook een progamma kiezen waarmee je de auto ook een waxlaag kan opspuiten.werkt dit evengoed geeft dit hetzelfderesultaat of is het weggesmeten geld?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Waxen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenIk lees hier veel dat jullie zelf de auto waxen.wat ik mij afvraag als je uw auto gaat afspuiten in de wasstraat kan je ook een progamma kiezen waarmee je de auto ook een waxlaag kan opspuiten.werkt dit evengoed geeft dit hetzelfderesultaat of is het weggesmeten geld?
Sent from my iPad 2 using Tapatalk
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenIk lees hier veel dat jullie zelf de auto waxen.wat ik mij afvraag als je uw auto gaat afspuiten in de wasstraat kan je ook een progamma kiezen waarmee je de auto ook een waxlaag kan opspuiten.werkt dit evengoed geeft dit hetzelfderesultaat of is het weggesmeten geld?
Comment
-
Er zijn reeds wagens bij ons langs geweest waar witte sporen/resten op de raamrubbers/lijsten achterbleven
na een bezoek in een washbox en het gebruik van de hotwax.
(Dit zal waarschijnlijk niet in elke washbox het geval zijn, maar de kans is bestaande)
Wie geen zin heeft om een bescherming in creme of paste vorm aan te brengen kan ook
opteren voor een vernevelbare bescherming.
Een behoorlijk duurzaam product in deze uitvoering is Reload uit het Carpro gamma,
dit product kan een bescherming leveren tot 4 maanden.
Dergelijke producten kan je doorgaans op verschillende manieren gebruiken.
Het eenvoudigste is het product op de wagen vernevelen vlak na het afspoelen.
Dit zal er tevens voor zorgen dat er minder water op de wagen blijft en deze eenvoudig streeploos te drogen is.
Een andere methode is na het drogen van de wagen,
het product vernevelen op een microvezel doek, aanbrengen op de wagen
en de restanten afnemen met een droge microvezel doek.
Dit is de zuinigste manier om dergelijke producten te gebruiken
*edit:
Hierbij een video omtrent reload,
deze werd getest op een wagen die in de afgelopen jaren enkel gewassen werd
(lak voelde ruw aan)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dforce.Be Bekijk BerichtenEen andere methode is na het drogen van de wagen,
het product vernevelen op een microvezel doek, aanbrengen op de wagen
en de restanten afnemen met een droge microvezeldoek
Ik gebruik zelf ook Reload na het afspoelen van mijn auto , het voordeel is dat je er heel je wagen mee kan afdrogen én dat je het ook kan gebruiken om tevens je trims ( raamrubbers ) + plastic mee in te wrijven waardoor er ook daar een mooie bescherming achterblijft .
In principe hoef je niet na te wrijven met een droge doek , de zeer fijne druppeltjes die achterblijven na drogen met een droogdoek zijn amper zichtbaar op je lak .
Na een snel rondje afdrogen met de lange vezels van mijn doek + Reload , wring ik het weinige water uit de doek en dan ga ik nogmaals over m'n wagen met de fijne vezels....
Enkel op de ramen blijf je soms een lichte "waas-nevel" zien en die wrijf ik na met een speciale ruitendoek
Niet elke micro-vezel-doek is geschikt om je wagen mee af te drogen , zeker de microvezeldoekjes van bvb Brico-5-voor-5 € niet gebruiken.
Zelf gebruik ik deze doeken :
Het heeft trouwens geen enkel nut om bvb Reload oid te gebruiken als je elke week door de wasstraat rijdt of als je elke week de shampoo uit de wasbox gebruikt . Enkel wassen me een milde auto-shampoo en het gebruik van een detailerspray zal de standtijd verlengen van de bestaande waxlaag .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk neem aan dat de Reload alleen op het stuk motorkap is aangebracht waar je het water ziet "verdwijnen" , want waar het water wordt gegoten ze je een "film" van water die je ook ziet op de meeste auto's als het heeft geregend én die auto's zijn dan ook het snelste volledig droog als er wat wind staat . De "Reload-auto's" zullen langer nat blijven omdat er een parel-effect ontstaat door de bescherming op de lak...`
het bovenste deel werd niet behandeld met reload, wat zichtbaar is, gezien het water hier lange tijd op aanwezig blijft.
Comment
Comment