Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leder onderhouden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leder onderhouden

Ik heb een probleempje met mijn lederen interieur.
    tot nu toe gebruikte ik Meguiars producten, net na de behandeling ziet het er perfect uit, maar na een paar dagen is de glans verdwenen, en zie je precies waar je zit en is het leder dof...

iemand tips?

Leder hoort niet te glanzen maar moet soepel zijn en dient gevoed te worden en af en toe gereinigd.

Comment

Leder hoort inderdaad niet sterk te glanzen. Als je het net behandeld hebt dan zal het blinken en zeer glad zijn, en dat is niet wenselijk.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Leder hoort idd niet te glanzen en niet glad te zijn.

Als je een recente wagen hebt (geen classic ofzo) en iets eenvoudig wil dat erg goed werkt en niet duur is kan je eens de Dr. Leather wipes bekijken.

En anders zijn er nog de klassieke oplossing met een reiniger en bescherming stap.
        Hier een video over het gebruik van onze colourlock producten.

Comment

@ Wax-It, ik gebruik momenteel de producten van Gliptone, maar deze zijn bijna op.
          Zijn er betere alternatieven? Heb een ivoorkleurig interieur.

Ik zag op uw webshop verschillende producten, en colourlock leek mij wel iets, alsook auto finesse. Welke kan je me aanraden?

Comment

Ik heb sinds een 2-tal maanden een Audi met basisleer in een zeer licht grijs.

Al na een week zag ik dat de zetel lichtjes bruin werd door mijn broek.
            Ik had thuis nog een lederreiniger en een productje voor mijn huiskamerzetels liggen, en heb dat gebruikt.
            Het bruin gaat er makkelijk af, en de zetel is dan ook proper, maar na 3 dagen is er terug die bruine schijn.

Bestaat er iets anders en beters?

Comment

Ja, van broek veranderen... Met een Jeans krijg je dan een blauwe schijn. ;-)

Comment

Gyeon heeft een leather coat, wat vervuiling weert.
                Na reiniging kan je dit misschien aanbrengen. Heb het zelf nog niet getest.

Comment

Om even te antwoorden op de vragen ivm verkleuring op leder met een andere kleur dan zwart

Ja daar bestaan verschillende producten voor die een verzegeling bovenop het leder leggen en zo de verkleuring grotendeels tegen gaan.

Zo heeft colourlock de leder reiniging en verzegelingset:

Gyeon heeft de Leather Coat:

Maar de beste (maar ook duurste) oplossing is de Dye Block van Dr. Leather:

Comment

Is 1 x per maand reinigen en voeden genoeg of te veel / te weinig?
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      1x per maand is wel veel denk ik. Ik doe het meestal elke 4-5 maanden. Over de bestuurders-stoel heb ik wel een hoes hangen, dus die wordt niet vuil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Dat is overdreven ieder maand.
                        1maal per jaar reinigen en verzegelen als je een proper mens bent
                        Om de 3 maanden voeden .

Comment

Cva thx voor de respons. Heb het nog maar twee keer gedaan op 6 maand tijd... Wel grappig om te zien hoe dat dat blauw van de jeansbroeken mee afkomt, zelfs op zwart leder.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ik heb sinds een 2-tal maanden een Audi met basisleer in een zeer licht grijs.

Al na een week zag ik dat de zetel lichtjes bruin werd door mijn broek.
                            Ik had thuis nog een lederreiniger en een productje voor mijn huiskamerzetels liggen, en heb dat gebruikt.
                            Het bruin gaat er makkelijk af, en de zetel is dan ook proper, maar na 3 dagen is er terug die bruine schijn.

Bestaat er iets anders en beters?
                            Mijn oog valt er net op... Heb jij dan al 2 maanden diezelfde bruine broek aan? Misschien de broek eens behandelen en dan kijken of je zetels mooi blijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nuttiez Bekijk Berichten
                              1x per maand is wel veel denk ik. Ik doe het meestal elke 4-5 maanden. Over de bestuurders-stoel heb ik wel een hoes hangen, dus die wordt niet vuil.
                              Bij mij gebeurt het wekelijks, heb een ivoorkleurig interieur, en in combinatie met jeans kan je echt geen maand, laat staan 4-5 maanden wachten.

Comment

Lederzeep gebruiken om het vuil van het leder te verwijderen. Daarna het leder voeden met ledervet of een ledercreme gebruiken zodat het soepel blijft.
                                Ledercreme kan ook met een kleuradditief voorzien zijn om kleurherstel te bekomen (bv. na verbleekt interieur door UV-blootstelling of wrijving).

De producten om bv. salons te reinigen mogen hiervoor gebruikt worden, verkrijgbaar bij de schoenmaker, minstens evengoed en véél goedkoper (bv. Cuir9).
                                Indien het leder zijn oorspronkelijke kleur teveel verloren heeft, kan het met lederverf herspoten worden.

Comment

Ik reinig de bestuurderszetel elke maand, en dan zie je al heel duidelijk een donkere schijn op de zetels omdat ik veel zwarte en donkerblauwe jeansbroeken draag. De andere zetels om de 3 maand omdat die minder frequent worden gebruikt. Het leder voeden doe ik om de 6 maand.

Ik gebruik producten van Auto Finesse, leather cleanser en leather conditioner. Ik had ook een Swissvax lederborstel gekocht maar dat is weggesmeten geld. Ik had die gekocht omdat ik last heb van vlekken door een lederen broeksriem maar ook die borstel helpt niks.
                                  Last edited by Gunter; 09/03/2015, 13:27.

Comment

Ik zie op mijn bruin leder, vooral bestuurdersstoel ook blauwe schijn, vooral op de wangen. Heb de stoel nog nooit gereinigd, wat uit schrik omdat ik poorboys natural look heb liggen.
                                    Maar ik heb dit reeds gebruikt voor de andere auto en dat leer is zo glad en blinkend. Dat wil ik net niet. Want dat mat is mooi. Wat raden jullie aan?
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Je mag daar niet te veel van gebruiken, en nadien moet je het zeker opwrijven.

Natural Look doet het ook beter op plastics en vinyl.

Specifiek voor leder zou ik eens kijken naar het gamma van gliptone of
                                      colourlock. Autofinesse heeft ook nog 'Hide' in zijn gamma, maar daar heb ik nog niet veel gelezen.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Je mag daar niet te veel van gebruiken, en nadien moet je het zeker opwrijven.

Natural Look doet het ook beter op plastics en vinyl.

Specifiek voor leder zou ik eens kijken naar het gamma van gliptone of
                                        colourlock. Autofinesse heeft ook nog 'Hide' in zijn gamma, maar daar heb ik nog niet veel gelezen.
                                        ik heb nu wel producten liggen voor men lederen zetel in huis, zetel is nog vrij nieuw dus producten nog niet bekeken/gebruikt. Dus kan ik mss beter eens kijken wat daar bij zit om te gebruiken. Want men salonzetel is ook mat leer.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                                        X