Mededeling

Collapse
No announcement yet.

glass sealant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• glass sealant

Ik kocht een setje Gyeon Q2 bij wax-it. Het product zelf is een flesje van 20ml, zogezegd goed voor een voorruit en 2 vensters. Ik heb 5ml product gebruikt op mijn ruit, wat voldoende leek. Dan heb ik wat teveel product op mijn pad gedaan en zit er nu in totaal 8ml op de voorruit, wat op zicht geen verschil maakte. Hoeveel daarvan moet er feitelijk op?

Nanolex ultra is slechts 5ml per applicatie:
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Ik heb mijn flesje Nanolex op 60k km's 2x al mijn ruiten gedaan en er is nog over. Mss gebruik ik het niet goed, maar het werk perfect tot nu toe.

Comment

hoeveel zit er in het flesje dan?

Comment

Dat zal denk ik 30ml zijn. Ik gebruik daar heel weinig van. Tweede maal eerst gewassen, glas polish, ontvet en dan sealant.
        Ik ben verre van expert, dus mss moet je op hun antwoord wachten

Comment

Ik heb met de Gyeon 2 auto's gedaan, voor en zijruiten.
          Heb nog over.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

2 weken terug deed ik rain-x op de voorruit
            zoals ze bij wax-it zeiden: ruitenwisser slijten de laag sneller af. je ziet mooi het verschil, en rain-x is er dus na 2 weken al grotendeels van

Comment

Volgens mij heeft het weinig zin om een ruit die met Gyeon of Nanolex is behandeld nog eens te doen met een product als rain-x. Ook lak in de was zetten die met zulke sealants behandeld is, heeft volgens mij geen zin.
              Nanolex en Gyeon-producten zijn toch van een andere categorie dan rain-x.

Comment

de rain-x werd er van gehaald, bij de gyeon set zit een scrub die alles weghaalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  Ik kocht een setje Gyeon Q2 bij wax-it. Het product zelf is een flesje van 20ml, zogezegd goed voor een voorruit en 2 vensters. Ik heb 5ml product gebruikt op mijn ruit, wat voldoende leek. Dan heb ik wat teveel product op mijn pad gedaan en zit er nu in totaal 8ml op de voorruit, wat op zicht geen verschil maakte. Hoeveel daarvan moet er feitelijk op?

Nanolex ultra is slechts 5ml per applicatie:
                  http://www.wax-it.be/webshop/nanolex...s-sealant.html
                  Hey,

Je hebt het toch over de Gyeon Q2 view ?

Als de coating niet zou werken heeft het toch iets met de voorbereiding te maken. Het gaat om een nanocoating die bindt met het glas zelf. Als er echter nog iets bovenop het glas licht dan vindt er geen binding plaats en zal de coating dus niet achter blijven.

Indien je dus niet het gewenst resultaat hebt moet je dus nog eens gaan cleanen en eventueel ontvetten voordat je de coating zelf aanbrengt.

Comment

Ja, de Q2 view. Het gaat niet om de werking, ik bedoelde dat het product al voldoende aanwezig was op de ruit en een zekere waas gaf. Meer product gaf niet echt een verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                      Ja, de Q2 view. Het gaat niet om de werking, ik bedoelde dat het product al voldoende aanwezig was op de ruit en een zekere waas gaf. Meer product gaf niet echt een verschil.
                      De waas heeft te maken met een reactie met iets dat nog op de ruit aanwezig is ... Die gaat wel weggaan maar is wel vervelend natuurlijk. Het gaat om een solvent dat reageert met iets dat zich nog op de ruit bevond.

Comment

Ben ook in twijfel om het aan te kopen omdat ik toch meerdere negatieve dingen lees.
                        Brengt iedereen het dan verkeerd aan?
                        Gebeurt de voorbereiding ook met de prep?

Het is voor de auto van mijn schoonpa die buiten staat.
                        Maar als het nog meer damp gaat veroorzaken zal hij er niet content mee zijn en al de rest van het detailen zal dan ook weer ongeloofwaardig over komen.
                        De oudere generatie he.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als de wagen buiten staat zou ik het niet doen. Op de nieuwe ga ik het hier ook niet doen. Tenzij mijn ma er effectief naar vraagt.

Comment

Ik heb toen de mijne nieuw was alle ruiten met Nanolex sealant behandeld , ik ben nu ruim 50.000km verder en op m'n vooruit moet ik het wel eens gaan opnieuw doen, op de zijruiten echter werkt dat spul nog steeds, en zelfs nog heel goed. Wel eerst met dat wit scub spul behandeld en daarna goed met nanolex ontvetter proper gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Ben ook in twijfel om het aan te kopen omdat ik toch meerdere negatieve dingen lees.
                              Brengt iedereen het dan verkeerd aan?
                              Gebeurt de voorbereiding ook met de prep?

Het is voor de auto van mijn schoonpa die buiten staat.
                              Maar als het nog meer damp gaat veroorzaken zal hij er niet content mee zijn en al de rest van het detailen zal dan ook weer ongeloofwaardig over komen.
                              De oudere generatie he.
                              Waar lees je negatieve dingen? En zoja welke?
                              Wij verkopen hier massa's glasscoatings en van de enkelingen die al "problemen" zouden hebben gaat het gewoon over verkeerd gebruik.

Je kan idd prep gebruiken om te ontvetten nadat je de cleaner hebt gebruikt.

Die damp heeft daar dus niets mee te maken hé Die kwestie is al uitgeklaard :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                Als de wagen buiten staat zou ik het niet doen.
                                Binnen of buiten geeft toch geen verschil?

Het enige waar je rekening moet mee houden is dat je na het aanbrengen de coating 12u droog kan houden, dan staat hij idd beter niet buiten tijdens die periode Daarna geen enkel probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Binnen of buiten geeft toch geen verschil?

Het enige waar je rekening moet mee houden is dat je na het aanbrengen de coating 12u droog kan houden, dan staat hij idd beter niet buiten tijdens die periode Daarna geen enkel probleem.
                                  Dat is hier al eens aan bod gekomen, er zijn er verschillende waarvan de ruiten aan de binnenkant bedampen na het aanbrengen van Nanolex de buitenzijde. Aangezien Alanus al sprak van damp in de wagen denk ik dat die nog erger gaat worden. Ik begrijp er ook niets van, aangezien het inderdaad een product is aan de buitenkant. Maar toevallig bij 4 buitenslapers bedamping? Ik twijfel er aan

Verder ben ik wel uitermate positief over de coatings, fantastisch product.

Comment

Dat is hier al eens aan bod gekomen, er zijn er verschillende waarvan de ruiten aan de binnenkant bedampen na het aanbrengen van Nanolex de buitenzijde. Aangezien Alanus al sprak van damp in de wagen denk ik dat die nog erger gaat worden. Ik begrijp er ook niets van, aangezien het inderdaad een product is aan de buitenkant. Maar toevallig bij 4 buitenslapers bedamping? Ik twijfel er aan

Damp aan de binnenkant heeft vermoedelijk wel een verband met nanolex aan de buitenkant. Want nu de buitenkant properder is ZIET ge de damp aan de binnenkant tenminste.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

We hebben toen ook meteen uitgeklaard dat het aandampen aan de binnenkant geen enkel verband heeft met de Nanolex coating aan de buitenkant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                        Damp aan de binnenkant heeft vermoedelijk wel een verband met nanolex aan de buitenkant. Want nu de buitenkant properder is ZIET ge de damp aan de binnenkant tenminste.

Comment

Working...
                                        X