Mededeling

Collapse
No announcement yet.

glass sealant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    We hebben toen ook meteen uitgeklaard dat het aandampen aan de binnenkant geen enkel verband heeft met de Nanolex coating aan de buitenkant
    Nogmaals, puur theoretisch kan het niet, maar ondertussen heb ik al weet van 5 wagens die na het aanbrengen van Nanolex de binnenkant plots aandamping hebben. Een nieuwe Astra, een bmw 3, audi A4, een mondeo en een Peugeot. Het is dus geen alleenstaand geval. Ofwel hebben die toevallig allemaal een zelfde probleem, of het moet er toch onrechtstreeks mee te maken hebben?

    Als het niet van de Nanolex is, waarom dampen volgens u de ruiten nu plots wel aan dan? Enig idee?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
      Nogmaals, puur theoretisch kan het niet, maar ondertussen heb ik al weet van 5 wagens die na het aanbrengen van Nanolex de binnenkant plots aandamping hebben. Een nieuwe Astra, een bmw 3, audi A4, een mondeo en een Peugeot. Het is dus geen alleenstaand geval. Ofwel hebben die toevallig allemaal een zelfde probleem, of het moet er toch onrechtstreeks mee te maken hebben?

      Als het niet van de Nanolex is, waarom dampen volgens u de ruiten nu plots wel aan dan? Enig idee?
      De uitleg is vrij eenvoudig. Niet toevallig hebben ze het allemaal voor bij het begin van de winterperiode ... wanneer je juist met vocht (regen, sneeuw, ...) de wagen instapt ...
      Of er nu nanolex op staat of niet maakt echt niet uit de ruiten zullen sowieso aandampen in dat geval.

      Zoals aangegeven kan het misschien zijn dat het gewoon meer opvalt of dat het gewoon toeval is.

      Zowel theoretisch als in de praktijk (meerdere internationale fora en customer feedback van 100den gebruikers) is er ECHT geen probleem.

      Comment


      • #23
        Hier ook totaal geen last van aandampen bij buitenslaper met de nanolex ultra.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          De uitleg is vrij eenvoudig. Niet toevallig hebben ze het allemaal voor bij het begin van de winterperiode ... wanneer je juist met vocht (regen, sneeuw, ...) de wagen instapt ...
          Of er nu nanolex op staat of niet maakt echt niet uit de ruiten zullen sowieso aandampen in dat geval.

          Zoals aangegeven kan het misschien zijn dat het gewoon meer opvalt of dat het gewoon toeval is.

          Zowel theoretisch als in de praktijk (meerdere internationale fora en customer feedback van 100den gebruikers) is er ECHT geen probleem.
          Oke, zo had ik het nog niet bekeken. Mijn excuses

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Waar lees je negatieve dingen? En zoja welke?
            Wij verkopen hier massa's glasscoatings en van de enkelingen die al "problemen" zouden hebben gaat het gewoon over verkeerd gebruik.

            Je kan idd prep gebruiken om te ontvetten nadat je de cleaner hebt gebruikt.

            Die damp heeft daar dus niets mee te maken hé Die kwestie is al uitgeklaard :p
            Dat er na het aanbrengen van anti damp producten meer damp zou ontstaan.
            Daarom mijn vraag naar jullie ervaring en of ze het dan allemaal niet goed voorbereid hebben.
            We weten hier allemaal dat jullie geen dingen gaan verkopen waar je zelf niet achterstaat.
            Anders zouden we ook niet bij jullie kopen hé.
            Als de keuze aan mij was mochten jullie de volledige auto in de Gyeon steken maar heb madam niet kunnen overtuigen.

            Dus de auto moet 12 uur binnen blijven staan na het aanbrengen.
            Is er een bepaalde minimum temperatuur nodig in de garage tijdens het aanbrengen en uitdrogen?
            Laat je de deuren beter openstaan of net niet?
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Nogmaals, puur theoretisch kan het niet, maar ondertussen heb ik al weet van 5 wagens die na het aanbrengen van Nanolex de binnenkant plots aandamping hebben. Een nieuwe Astra, een bmw 3, audi A4, een mondeo en een Peugeot. Het is dus geen alleenstaand geval. Ofwel hebben die toevallig allemaal een zelfde probleem, of het moet er toch onrechtstreeks mee te maken hebben?

              Als het niet van de Nanolex is, waarom dampen volgens u de ruiten nu plots wel aan dan? Enig idee?
              Elaba, ik had in het begin doemp omdat ik die in een vochtige garage had gedetailed, na een paar dagen had ik er geen last meer van

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Elaba, ik had in het begin doemp omdat ik die in een vochtige garage had gedetailed, na een paar dagen had ik er geen last meer van
                Die 3 dat ben jij niet , gaat over een f30

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                  Die 3 dat ben jij niet , gaat over een f30
                  Niet dan he!



                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Dat er na het aanbrengen van anti damp producten meer damp zou ontstaan.
                    Daarom mijn vraag naar jullie ervaring en of ze het dan allemaal niet goed voorbereid hebben.
                    We weten hier allemaal dat jullie geen dingen gaan verkopen waar je zelf niet achterstaat.
                    Anders zouden we ook niet bij jullie kopen hé.
                    Als de keuze aan mij was mochten jullie de volledige auto in de Gyeon steken maar heb madam niet kunnen overtuigen.

                    Dus de auto moet 12 uur binnen blijven staan na het aanbrengen.
                    Is er een bepaalde minimum temperatuur nodig in de garage tijdens het aanbrengen en uitdrogen?
                    Laat je de deuren beter openstaan of net niet?
                    We zijn hier een aantal dingen door elkaar aan het halen denk ik ...

                    Er is Gyeon View en Nanolex ultra glass sealant voor de BUITENKANT
                    Er is Gyeon Anti Fog voor de BINNENKANT.

                    Producten voor de buitenkant laat je beter 12uur binnen na applicatie in een ruimte die wat warmer is 10 tot 15°. Hoe hoger de temperatuur hoe sneller het proces verloopt en hoe beter de duurzaamheid.
                    Binnenkant van de ruit met anti fog behandelen gaat snel en moet je zelf niet echt laten drogen want het blijft (hopelijk) droog binnen in de wagen :p Daar is echt niet veel moeilijks aan

                    Comment


                    • #30
                      Om terug te keren op mijn eerste vraag: hoe weet je of er genoeg sealant op de voorruit zit?
                      Sorry moest ik krenterig overkomen. Het bepaalt een beetje of ik het blijf gebruiken of niet. Productpagina Gyeon zegt 20ml voor 1 voorruit en 2 zijruiten, maar ik hoor hier dat je 2 volledige auto's kunt doen en nog over hebt.
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                        Om terug te keren op mijn eerste vraag: hoe weet je of er genoeg sealant op de voorruit zit?
                        Sorry moest ik krenterig overkomen. Het bepaalt een beetje of ik het blijf gebruiken of niet. Productpagina Gyeon zegt 20ml voor 1 voorruit en 2 zijruiten, maar ik hoor hier dat je 2 volledige auto's kunt doen en nog over hebt.
                        Je hebt echt veeeeeeeeeeeel minder nodig. Als je geen verschil merkt bij 8 ml tov 5, dan laat je het gewoon zo? Als je de werking ziet afnemen leg je gewoon een nieuwe laag Bij mij zit er ook bijna niets op hoor, heb al 2 wagens vooruit en 2e voorste zijruiten gedaan. Heb nog 3 kwart over van een flesje. Wel Nanolex, maar dat komt op hetzelfde neer

                        Comment


                        • #32
                          Nanolex is wel zuiniger in gebruik dan Gyeon view. Dus met de 30ml nanolex doe je 3 volledige wagens, met de Gyeon view 1 volledige. Gyeon gebruik iets meer solventen waardoor het iets dikker mag liggen. Met nanolex moet je absurd weinig gebruiken.

                          Waar je vooral rekening moet mee houden is dat je geen "laag" aan het leggen bent. Je moet gewoon met het product eens over alle glas oppervlak gegaan zijn. Er blijft namelijk geen laag achter. Er zit maar een klein % active coating in het 30ml flesje. Het grootste deel van het product is namelijk solvent die maakt dat het product aangebracht kan worden en dat er een chemische reactie teweeg gebracht wordt. Het teveel aan product (de solventen) veeg je dan gewoon weer weg.

                          Dus een dikke laag leggen heeft geen enkele zin, gewoon zorgen dat je mooi overal geweest bent en dat je doekje vochtig is

                          Comment


                          • #33
                            Nog even tussen komen, om de applicatie helemaal duidelijk te maken.

                            1. Was & droog de wagen
                            2. Werk de polijstpasta goed in met een sponsje, microvezelpad, microvezeldoek,...
                            - de polish is initieel wit, de bedoeling is om echt te polijsten en dus te wrijven tot de pasta bijna doorzichtig is!
                            - pas op, de polish is agressief, ENKEL OP GLAS GEBRUIKEN
                            - de polish kan moeilijk te verwijderen zijn, gebruik water of een licht vochtige doek om makkelijk te verwijderen. De polish is op waterbasis dus breekt gemakkelijk af wanneer die vochtig wordt
                            3. ONTVETTEN
                            -heel veel mensen vergeten te ontvetten, zeker bij Gyeon omdat daar geen ontvetter bij de set zit.
                            - Nanolex Glass Cleaner (binnenkort Nanolex EX) of Gyeon Prep. Andere ontvetters worden afgeraden (maar IPA moet ook werken)
                            - ontvet een 2de keer, dan ben je zeker.
                            4. Coating aanbrengen
                            - neem de specifieke applicator + flesje
                            - breng een aantal druppels (4-5tal) op het padje
                            - werk GRONDIG in; doe alsof je het product in het glas moet duwen, zet dus wat druk. Florian (van Nanolex) zegt: je bent goed bezig als het glas begint te piepen.
                            5. Wrijf het restproduct af
                            - dit zijn de resterende solventen, afwrijven na 5min of 5uur maakt geen verschil voor de werking van de laag.
                            6. Hou de wagen/ruiten minimum 12uur droog bij minimum 10°c!

                            Comment


                            • #34
                              Mr Wax IT & Simoni;

                              Kunnen we efkes recapituleren; dus een anti-rain produkt, all-in, dan raden jullie;
                              NANOLEX setje aan?
                              (aangezien hier alles inzit (polijst-ontvet-en het 'eigenlijke product)

                              Voor binnenzijde, tegen het aandampen / ANTI-FOG
                              -->>
                              Gyeon Anti Fog

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                We zijn hier een aantal dingen door elkaar aan het halen denk ik ...

                                Er is Gyeon View en Nanolex ultra glass sealant voor de BUITENKANT
                                Er is Gyeon Anti Fog voor de BINNENKANT.

                                Producten voor de buitenkant laat je beter 12uur binnen na applicatie in een ruimte die wat warmer is 10 tot 15°. Hoe hoger de temperatuur hoe sneller het proces verloopt en hoe beter de duurzaamheid.
                                Binnenkant van de ruit met anti fog behandelen gaat snel en moet je zelf niet echt laten drogen want het blijft (hopelijk) droog binnen in de wagen :p Daar is echt niet veel moeilijks aan
                                Blijkbaar wel. 😀

                                De View heb ik al van in het begin en ben daar zeer tevreden van.
                                Ik had het over de anti fog.
                                Zal deze dan eens gaan bestellen.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #36
                                  Gyeon q2 view aangebracht vorige week, eerste keer wassen. Eens benieuwd hoe lang dit zal meegaan.

                                  Eenvoudig aan te brengen mits nodige voorbereiding natuurlijk, maar dat is altijd zo bij car detailing

                                  Stukken beter dan rainX dat is duidelijk.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik vind het maar waste of money.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Ik vind het maar waste of money.
                                      tja, het is kiezen he, ruitenwissers sneller verslijten of glass sealant aanbrengen, of is ruitenwissers vervangen ook een waste of money?
                                      1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                                      1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                                      2006 seat altea (daily)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Ik vind het maar waste of money.
                                        Ik niet, ik vind dat een sealant/coating veel beter werkt dan wissers. Daarnet nog gemerkt op de wagen van mijn ma. Die rijdt zonder Nanolex op de ruiten en zelfs op de snelste stand kan je niet het resultaat halen dat een coating geeft.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                          Ik niet, ik vind dat een sealant/coating veel beter werkt dan wissers. Daarnet nog gemerkt op de wagen van mijn ma. Die rijdt zonder Nanolex op de ruiten en zelfs op de snelste stand kan je niet het resultaat halen dat een coating geeft.
                                          Da's wel een feit. Vooral omdat een coating de druppels 'bijeen' houdt, terwijl die anders openspatten en zeer moeilijk zicht geven bij felle regen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X