Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashboard restaureren oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dashboard restaureren oldtimer

Origineel dashboard/stuurkolom van een oldtimer is een beetje zijn kleur aan het verliezen. Hoe kan ik deze best terug in goede staat krijgen?
    Is harde plastiek.

WP_20141224_004.jpg
    WP_20141224_007.jpg
    WP_20141224_008.jpg
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Daar zijn speciale kleurmiddelen voor.

Anders kan je altijd "custom leather dashboard" inbouwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Daar zijn speciale kleurmiddelen voor.

Anders kan je altijd "custom leather dashboard" inbouwen
      Haha nee, moet origineel blijven. Ik zoek eerder verder op die speciale kleurmiddelen, maar ik ken daar niks van ..
      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

stuurkolom kan je herspuiten mits gebruik van de juiste primer
        is het dashboard geen vinyl overtrek?
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          stuurkolom kan je herspuiten mits gebruik van de juiste primer
          is het dashboard geen vinyl overtrek?
          Nee, het gaat over het "harde" deel waar de instrumenten in zitten, dit is ruwe plastic.

Ik ken niks van dit soort spuiten en primer dus ik zoek hier info voor, welk merk, welke lagen, etc etc

(offtopic, hoe moet ik die foto's van beginpost hier in krijgen als foto en niet als link ? [IMG] .... [/IMG] of wat? )
          Last edited by CaliforniaDream; 29/01/2015, 13:29.
          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

uw plastiek van uw stuurkolom: eerst grondig reinigen en ontvetten, lichtjes opschuren met een P240 of eventueel groffer om oneffenheden weg te werken, maar wel altijd eindigen met P240. Kunststofprimer erop waar je binnen de 20 minuten grondlak moet opzetten om de hechting van deze laatste laag te verzekeren. Na droging grondlak nat opschuren met korrel 800. Daarover zet je dan ofwel unilak (dus direct zwarte lak of kleur naar keuze in zijdeglans afwerking) ofwel lak waar daarna nog vernis over moet met matteringsproduct aan toegevoegd.
            Geen ervaring: doe het dan niet zelf en laat het doen door iemand die het wel kan, want met spuitbusjes ga je dit niet blijvend goed krijgen. Stuurkolom zal uitgebouwd moeten worden om het deftig te doen, dat spreekt voor zich.

En het dashboard: is dat schade door slijtage (maw mat geworden door daar frequent te hebben over gewreven) of is daar de kleur weg (dus plastiek niet in de kern gekleurd)?
            www.peugeotforum.be

Comment

Kleur is daar weg, zijn gewoon grijze plastiek delen die ze dan in zwart/groen/blauwe/weetikveelwelkekleur spoten, deze is er nu na 40 jaar aan het afkomen.
              Ikzelf heb het nog nooit gedaan neen, iemand hier op het forum die dat wél al gedaan heeft?
              Ik heb wel al andere delen gespoten en dat is op zich altijd wel al goed gelukt.
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
              X