Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e30 Simoniseren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw e30 Simoniseren?

Hallo,
    ik heb mezelf een Bmw e30 aangeschaft maar hij heeft veel waskrassen. Het zijn geen diepe krassen maar veel kleintjes en iemand gaf me de raad om de auto te simoniseren maar zou ik dit zelf kunnen? Ik heb het nog nooit gedaan en ik heb gehoord dat er na het simoniseren een nieuwe vernislaag nodig is? Als ik dit niet zelf kan heeft iemand dan een idee van wat het zou kunnen kosten?
    En is het nodig om de wagen te polieren voor het simoniseren?

Alvast bedankt!

Zoiets kan je best machinaal laten polieren. Het kost wel wat maar uw wagen zal er beter als nieuw uitzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Zoiets kan je best machinaal laten polieren. Het kost wel wat maar uw wagen zal er beter als nieuw uitzien.
      Alleen polieren of ook simoniseren?
      Bedankt voor de reactie.

Comment

Simoniseren bestaat niet, Simoniz is een merk, zoals Bic balpennen maakt, maken zij ouderwetse auto-onderhoudsprodukten.
        Wat je auto nodig heeft, is waarschijnlijk een goede wasbeurt
        Daarna kun je gaan kleien om de lak van alle teer en andere vuiligheid te verlossen
        vervolgens wordt er gepolierd, dit kan met de hand, maar je zal veel spierkracht nodig hebben, beter is via een dualaction polijstmachine te werken. Polieren neemt een heel klein beetje van je topcoat (vernis) weg. Zeker niet nodig om een nieuwe vernislaag te leggen...
        Begin er niet aan met een Aldi-machine met een mutsje in Microfiber of schapenvel, je doet meer kwaad dan goed. Een goede machine kost een kleine 200 euro, daar komen dan nog diverse polijstpads bij, en polijstmiddelen. In verschillende grofheden. Afhankelijk van de soort lak en de aard en ernst van de beschadigingen heb je een andere combo nodig.
        Ten slotte ga je je werk beschermen met een wax.

In het detail- & cleaninggedeelte ga je deze werkwijze stap voor stap terug vinden, in de sticky how-to's. Het vraagt een flinke initiële investering,, en je loopt de kans verslaafd te worden aan een glimmende laklaag.

Wil je met de hand een resultaat bekomen dat zelfs beter is dan hierboven, dan ga je beter voor de verdoezeltechniek: je vult de waskrasjes op met een glaze, in plaats van te polieren. Een pak eenvoudiger, maar geen permanente oplossing. Dit is mijn winteroplossing, als het te koud is om lang buiten te zijn, en ik toch graag mijn auto zie blinken.
        Als glaze kan ik je Poorboys Black Hole aanraden, zeker op een zwarte auto. Autofinesse Ultra Glaze zou ook goed zijn, maar die heb ik nog niet kunnen testen.
        Kijk zeker eens op de website van de mannen van wax-it.be. Altijd super-advies, en momenteel 20% korting op vele merken.
        Iets meer oldskool dan een glaze, en wat harder werken, is ibv. Autoglym Super Resin Polish. Dit is in een autozaak of grote materialenzaak vlot te vinden.
        Als je boven op je glaze of SRP nog een wax aanbrengt, dan heb je toch een maand of twee drie plezier van je werk. In die waxen begin je aan 20 euro, en eindigt in de duizenden euro's voor een potje.
        Aanraders voor een beginner zijn bv. Poorboys Natty's Bleu Paste en Collinite 845 insulator wax.

En daarna was je je wagen volgens de 2emmermethode, en ga je nooit meer naar de wasstraat 😉

BTW: die linkerkant op de foto is zeker niet goed.

.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E30 1991 Bekijk Berichten
          Alleen polieren of ook simoniseren?
          Bedankt voor de reactie.

Polieren en dan nog wat beschermlagen op leggen. Je kan dit ofwel overlaten aan een iemand die daar ervaring mee heeft ofwel kan je jezelf verdiepen in de materie en het dan zelf proberen.

Comment

Polieren en dan nog wat beschermlagen op leggen. Je kan dit ofwel overlaten aan een iemand die daar ervaring mee heeft ofwel kan je jezelf verdiepen in de materie en het dan zelf proberen.
            Bedankt, ik denk dat ik hem gewoon ga laten polieren door een bedrijf ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E30 1991 Bekijk Berichten
              Bedankt, ik denk dat ik hem gewoon ga laten polieren door een bedrijf ofzo
              Er zijn er hier ook wel denk ik die dat voor een schappelijk prijs willen doen. En zelfs beter dan een gemiddelde mens stap voor stap..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Er zijn er hier ook wel denk ik die dat voor een schappelijk prijs willen doen. En zelfs beter dan een gemiddelde mens stap voor stap..

Yep, daar dacht ik ook aan. Het moet natuurlijk wel iemand uit de buurt van E30 1991 zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Simoniseren bestaat niet, Simoniz is een merk, zoals Bic balpennen maakt, maken zij ouderwetse auto-onderhoudsprodukten.
                  .
                  Allez, een bic bestaat dus ook niet. Of een Post-it. Een frisbee. Kerosine. Cellofaan. Aspirine. Trampoline. Een katoog. Tupperware pottekes. Weet ge wat, die echte namen van die dingen bestaan eigenlijk ook niet, we beelden ons dat alleen maar in
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

En vergeet dan nog de mobylette, de kodak,...

Was alleen maar om te duiden dat 'simoniseren' een term is die de lading niet dekt.

Comment

Mobylette nondedju! Helemaal vergeten.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Vespa? Jeep? Zodiac?

Comment

dymo, gyproc,...

Comment

Stop toch eens met al die onzin hier neer te zetten, de topicstarter gebruikt gewoon een term die veel in de volksmond gebruikt wordt.

Comment

Stop toch eens met al die onzin hier neer te zetten, de topicstarter gebruikt gewoon een term die veel in de volksmond gebruikt wordt.
                              Maar wel voor héél wat verwarring zorgt

Comment

Hela, 'k heb hem eerst wel proberen te helpen, hé, voordat ik begon te zeveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Maar wel voor héél wat verwarring zorgt

Hoezo voor veel verwarring zorgen? Jij snapt toch wat hij wil zeggen? En iemand die er de ballen van kent weet ook wat het wil zeggen: een auto inwrijven met een productje, zo simpel kan het zijn. Niet iedereen is bezig met clayen, polieren, waxen en meer van dat.

Comment

Hoezo voor veel verwarring zorgen? Jij snapt toch wat hij wil zeggen? En iemand die er de ballen van kent weet ook wat het wil zeggen: een auto inwrijven met een productje, zo simpel kan het zijn. Niet iedereen is bezig met clayen, polieren, waxen en meer van dat.
                                    De verwarring ontstaat omdat mensen over simoniseren spreken maar we weten niet wat ze juist bedoelen, polijsten, cleanen (glazen) of beschermen. 3 héél verschillende stappen maar die worden onder de algemene noemer "simoniseren" gebruikt.

Comment

Simoniseren is idd iets dat niet echt bestaat . Het wil eigenlijk zeggen dat je iets meer doet aan je wagen dan enkel deze te ...wassen .
                                      Simoniz is dus een merk en omdat er vroeger weinig "merken" waren is dit in de loop van de tijd "SIMONIS(Z)EREN geworden .

Als je echt alle waskrasjes ( = swirls ) uit je lak wil dan moet je idd gaan .......polijsten .

Voor je gaat polijsten was je best de wagen met een overdosis shampoo , klei je de lak , ga je aan de slag met iron-x( of idem ) , tar-x ( = teer wegnemen ) en dan pas zal je kunnen beginnen met het polijsten.
                                      Het kan een troost zijn dat je misschien over zachte lak beschikt , dat zou het polijsten veel makkelijker maken . Echter BMW heeft meestal ( niet altijd dus ) harde lak en dan al het polijsten van alle lakwerk meer dan een volle dag in beslag nemen.

Wegbrengen naar een "poetser" zou ik niet doen , zeker niet als je bedenkt dat ze er dan met een Rotary over "vlammen" om asap resultaat te hebben.

Een collega van mij heeft zijn BMW ooit door de dealer laten "poetsen" : 250€ ..........1 week later en een wasbeurtje later zag de lak er terug uit als voorheen .

Zoek je dus een "detailer" die dit met liefde doet en je zal veel langer geniet hebben van het resultaat .

Zoek desnoods in jouw buurt een detailer die je een "demo" kan geven en je zal meteen merken dat het niet in 1-2-3 klaar is .

Mocht je toch naar een dealer gaan en ze zeggen dat de auto binnen 4 uur klaar is : weggegooid geld ! Je zal merken dat de lak er fantastisch uitziet maar na 1 of 2 wasbeurtjes sta je even ver als nu....

Oh ja , manueel zou ik er in jouw plaats niet aan beginnen , zonde van je tijd en amper resultaat .

Mijn advies : wassen , kleien , cleanen ( = licht polijsten) , een glaze , wax .............en dan een foto posten met het resultaat .

En lees je alvast in bij enkele forums waar ze laten zien hoe zij hun auto onderhouden...

carclean.nl is zo'n forum en daar kan je alles vinden wat je nodig hebt . Ik bestel daar al mijn produkten .

@kodak : dat is een merk van foto-apparaat en met zo'n ding neem je een FOTO . ( en een foto kent iedereen , kodak ....niet )

Zo kan je uren blijven verdergaan : doe de kleine een "pamper" aan.........bestaat niet , want "Pampers" is een merk en dat is net als Simoniz zo bekend dat velen een "pamper" zeggen terwijl het in feite een LUIER is . BIC : idem ( = een balpen )

Veel succes met het verwennen van je bolide.

Comment

Working...
                                      X