Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Enkele vragen rond kleien - AF rejuvenate - waxen.
Om te clayen, moet de ondergrond dan eerst nog ontvet worden? Of doet de klei en lube dat ook al?
Neen .
Ontvetten doe je na het polijsten of als er een coating op de lak komt ......zo begin je op een strakkere/meer optimale ondergrond waar de glaze/wax/coating langer op blijft zitten .
Ik kan me voorstellen dat een schilder de ondergrond ook zo zuiver mogelijk wil om z'n verf goed te laten hechten .....is met al de spullen die je op de lak aanbrengt ook zo vermoed ik .
Natuurlijk moet je voor de wagen geen verdunde amoniak nemen , daar zijn specifieke produkten voor .
bvb :
Kan iemand een schatting geven hoeveel auto finesse glide er gebruikt wordt per wagen en hoeveel rejuvenate je ongeveer nodig hebt vr 1 wagen?
Glide hangt er vanaf hoe je het doet, als het een eerste keer is ga je meer gebruiken. Ik schat 1/5 van een flesje(bij een eerste keer). Al kan je wel nog wat verdunnen. Rejuvinate bijna niets. Zal enkele mm uit een flesje zijn
Heb dit weekend mijn velgen behandeld met AF wheels rims. Als ik er met de lans op spuit zie je de beading goed dus ik veronderstel dat het goed gelukt is :p Nu na 2 dagen te rijden merk ik precies wel dat er weinig verschil is in de hoeveelheid remstof die op mijn velgen terechtkomt.
Ze zullen waarschijnlijk wel makkelijker kuisen, maar ze lijken op het eerste zicht even snel vuil te worden.
Is dit normaal?
Het doel van die producten is dat het makkelijker te kuisen is, niet dat er minder remstof op je velgen komt, want dat wordt bepaald door welke remblokken je hebt. Spijtig genoeg is er geen magisch product dat remstof doet verdwijnen zonder poetsen.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
als je niet te lang tussen 2 wasbeurten laat kan je dat er gewoon afspuiten met de hogedruk, soms zelf zonder manueel te wassen. Hoeveel lagen mint rims heb je gelegd?
ik heb al ondervonden dat de vorm van de velg ook veel doet. Scherpe kanten en hoeken houden het stof precies heel goed vast. Meer afgeronde vormen laten zich zeer makkelijk proper maken.
Heeft niets te maken met of je er makkelijker aankan maar eerder met de hoek waarmee het remstof op de velg wordt geprojecteerd.
Het is hetzelfde als Iron X.
Als het niet allemaal weg is heb je nog oblitareted.
Sent from here
zo doe ik het ook altijd voor mijn velgen te reinigen bij de winter/zomerwissel
afspuiten-velgenreiniger-Gyeon Iron- AF Tar oblitarate- clayen-gyeon Q2M Rim
Nooit nog problemen om ze nadien proper te krijgen
Rest van het jaar moet ik enkel eens met wat Autofinesse wheel cleaner(1:4) langsgaan en afspoelen en perfect proper.
Thanx! Voor mijn wagen volstaat een gewone velgenreiniger omdat de velgen steeds super onderhouden worden maar zo'n aanschaf zal mss niet slecht zijn als ik de wagen van mijn moeder eens onder handen neem... :p
Nu zijn er enkele kleine zaken die ik niet "proper" kan houden. Namelijk de plastieken voetsteun die ik vuil maak met mijn schoenen bij het instappen/uitstappen van de wagen. Het lijkt gelijk afgesleten dus geen idee als er iets aan te doen is. En er zijn ook strepen op het leer van mijn deur door het in- en uitstappen. Met de doekjes van Dr. Leather krijg ik deze strepen er precies ook niet uit.
Iemand een idee hoe ik deze zaken proper kan houden?
op de deur kan al zijn dat het leder (maar of het echt is?) daar al wat beschadigd is. Anders eens proberen met de juiste reiniger te gebruiken tesamen met een zacht borsteltje.
Een goede leather cleaner zal al heel wat opbrengen. Persoonlijk ben ik erg te vinden voor die van gloss it.
Heb nog die van auto finesse ook staan(iets goedkoper maar bijlange zo goed niet)
Daar krijg ik toch altijd die vuile vegen mee van mijn deur(werkschoenen met rubberzool). 1 x sprayen op een microvezel en eraf wrijven.
Die leather cleaner mag je trouwens als gehele interieurreiniger gebruiken, ook plastics kan je daarmee reinigen.
Heb vandaag de wagen van mijn moeder (320i e92) gekleid (AF klei + gleimiddel), AF rejuvenate gebruikt en gewaxt met AF desire. Heb er in totaal een 5,5 uur aangezeten (inclusief wasbeurten) zonder velgen te behandelen.
Het resultaat mag er zijn :o Ik dacht dat mijn wagen (1 jaar oud en zeer goed onderhouden) glad aanvoelde na een goede wasbeurt. Dit is nog wat anders kan niet popelen om de mijne al eens onder handen te nemen. Heb een vlugge foto genomen van het resultaat.
Nu moet ik wel zeggen dat ik toch erg veel gleimiddel gebruikt heb (3/4 van een fles van 500ml). is dit normaal? Er staat op dat deze mag aangelengd worden met water, misschien is dat een betere optie...
Nu ken ik mijn moeder haar wagen niet goed (waar zitten kraksjes, putjes... dat ik er niet uit kan krijgen). Maar het viel me op dat er aan 1 paneel kleine beschadigingen waren (met de nagel voelbaar) en ik vroeg me af als dit door de klei kan zijn. Het zijn kleine witte puntjes precies. Misschien op een bepaald stuk niet goed beneveld met gleimiddel? Mijn mama weet natuurlijk niet als deze er al waren of niet want ze kuist haar wagen altijd maar raprap.
Als ik men wagen heb gewassen en terug afgespoeld droog ik hem nooit voor ik begin te kleien, soms terug een beetje bij nat maken, dan spaar je heel wat gleimiddel uit
Comment