Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij polieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hulp bij polieren

Goeieavond iedereen

Ik ben van plan om binnenkort mijn auto eens een goeie opkuisbeurt te geven. Ik heb al redelijk dat waskringen en lichte krasjes die ik graag zou proberen verwijderen.
    Ik heb gelezen dat je als leek best met een dual action polish machine kan werken. Nu, zo'n machines kosten best wat geld en er zijn zoveel types beschikbaar.
    Zijn er mensen die goeie ervaringen hebben met bepaalde types die nog schappelijk zijn van prijs of eventueel mensen van regio Gent die over een poliermachine beschikken (en ervaring hebben) en binnenkort willen/kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de info/hulp!

Prettig weekend

Beter kan je niet krijgen; http://www.wax-it.be/webshop/dap-900...stmachine.html

Comment

ikzelf heb ook de dap 900, maar ook een rotary voor het zwaardere werk.

Comment

Bedankt voor de comments!
        Heb gisterenavond wat zitten rondkijken op internet en op een tweedehandssite een nieuwe dap900 op de kop kunnen tikken voor 120 € (inclusief opbergtas, chemical guys clay luber, chemical guys clay bar, 2 groene en 2 blauwe pads van chemical guys, 2 pakken micro vezel, chemical guys polish 34,36,38, pad cleaner borsteltje). Dus wel een goeie deal gedaan denk ik.
        Ik heb ook nog wat verder zitten lezen en zou nog wat pads nodig hebben (een blauwe om de laatste fijne Polish aan te brengen en dan een zwarte om te waxen).
        Verder raden ze aan om een pad conditioner te gebruiken en een cleaner als je gedaan hebt.
        Zijn deze zaken noodzakelijk? Iemand ervaring mee of andere tips?

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibcast Bekijk Berichten
          Bedankt voor de comments!
          Heb gisterenavond wat zitten rondkijken op internet en op een tweedehandssite een nieuwe dap900 op de kop kunnen tikken voor 120 € (inclusief opbergtas, chemical guys clay luber, chemical guys clay bar, 2 groene en 2 blauwe pads van chemical guys, 2 pakken micro vezel, chemical guys polish 34,36,38, pad cleaner borsteltje). Dus wel een goeie deal gedaan denk ik.
          Ik heb ook nog wat verder zitten lezen en zou nog wat pads nodig hebben (een blauwe om de laatste fijne Polish aan te brengen en dan een zwarte om te waxen).
          Verder raden ze aan om een pad conditioner te gebruiken en een cleaner als je gedaan hebt.
          Zijn deze zaken noodzakelijk? Iemand ervaring mee of andere tips?

Alvast bedankt!
          Niemand?

Comment

Wax breng je normaal gezien met de rode pad aan.

Sent from here
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Wax breng je normaal gezien met de rode pad aan.

Sent from here
              Ok bedankt! Is het ook nodig om een pad conditioner op een pad te doen bij het gebruik?

Comment

ik maak de pad vochtig.
                wax breng ik altijd handmatig aan.

Comment

Heel wel bedankt!
                  Volgend weekend eens proberen

Comment

met een DAP kan je weinig mis doen, maar bekijk toch genoeg filmkes en sites. kwestie van de volgorde ed juist te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      met een DAP kan je weinig mis doen, maar bekijk toch genoeg filmkes en sites. kwestie van de volgorde ed juist te hebben.
                      Ja cva. Heb al redelijk wat bekeken dus zou wel moeten goedkomen.
                      Bedankt voor de hulp!

Comment

Ik veronderstel dat ik de stickers (118D sticker BMW met relief) er eenvoudig af kan met een haardroger en nadien polieren?
                        Auto is 3 jaar oud, zal dat kleurverschil weggaan na polieren?

Comment

haardroger en vislijn. kleurverschil hangt van verschillende factoren af maar zal zeker te doen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            haardroger en vislijn. kleurverschil hangt van verschillende factoren af maar zal zeker te doen zijn.
                            Thanks!

Comment

Welke wax kan ik het best gebruiken als eindlaag?
                              Heb een zwarte auto en wil graag extra glans (hoeft niet super te zijn) en voornamelijk langdurig beschermen.
                              Welke wax zouden jullie (prijs/kwaliteit) aanraden?

Bedankt

Comment

dacht dat collinite 845 zeer goede kritiek kreeg.
                                ikzelf heb af temptation, een simpele basiswax die wel een mooie glans geeft.
                                stinkt wel vind ik.

Comment

+1 voor Collinite 845.
                                  Kan je ook machinaal aanbrengen.
                                  Wil je iets meer glans, steek er dan een glaze onder.

Wil je eerder een vaste wax, kijk dan eens naar de Poorboys Natty's Blue Paste Wax.
                                  Standtijd is minder dan de 845, brengt heel gemakkelijk aan, mooie, diepe glans. Riekt wél goed.

.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

swissvax shield voor donkere kleuren.
                                    Heb ik zelf ook staan en stevast nr 1 voor donkere lakken.
                                    Op mijn silver komt het iets minder uit maar qua standtijd zeer goed en ongelofelijke glans
                                    prijs is niet weinig maar enorm zuinig.

De collinite 845 is wel goed van standtijd maar heel wat minder glans.
                                    Last edited by ThomasT; 20/02/2015, 18:01.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

hallo,

ik heb op de achterbumper van mijn auto een paar matte gedeeltes (vorige eigenaar heeft er met schuurspons opgezeten denk ik..) en heb die willen wegpolieren.
                                      Het resultaat is ok , maar na een paar uur komen de matte vlekken terug..
                                      Is er iemand die me kan vertellen wat ik kan doen aub? Ik gebruik Sonax-producten voor het polieren, zou moeten ok zijn.. maar ergens loopt het fout :-(

alvast bedankt voor jullie hulp

greets

Comment

Working...
                                      X